Effektmåling, politik og sociale medier: De mest læste artikler på infomedia.dk i 2016

2016 blev året, hvor vi lancerede vores blog. Siden start har vi udgivet omkring 60 artikler, og heldigvis har mange gidet læse med om alt fra effektmåling og amerikansk valg til sociale medier og flygtningedebat.

Mest læste artikler om effektmåling, sociale medier og politik på infomedia.dk

Om du er til det ene eller andet, har vi helt sikkert en artikel, som kunne være interessant for dig. Men vi lader vores læsere bestemme, hvad der har været mest interessant at læse, så her får du en liste med de mest læste artikler på infomedia.dk i 2016.

 

Top 10 mest læste på infomedia.dk i 2016:

1: De 10 bedste tweets om dansk politik

 

Den absolut mest læste artikel her på Infomedia.dk er vores topliste med de 10 bedste tweets om dansk politik. I den har vi samlet de 10 tweets om dansk politik, der har opnået mest engagement (likes + retweets) i 2016. Hvis du interesserer dig for politik - skal du smutte forbi den. Du vil hurtigt opdage, at du skal krydre dine #dkpol-tweets med humor næste år, hvis du skal med på listen.

 

2: Ugens mest omtalte personer

 

Hver eneste uge i 2016 har vi lavet en opgørelse over de 25 mest omtalte personer i danske, landsdækkende medier. Lars Løkke Rasmussen og Donald Trump har kæmpet om førstepladsen gennem året, og omtalen af de forskellige personer afspejler meget godt mediernes fokus i den uge. Læs den - der er også en komplet opgørelse uge for uge.

 

3: Et år efter valget: Pape sætter øvrige partiledere på plads i medierne

 

Pape formåede i det første år efter valget i juni 2015 at få meget medieomtale på trods af partiets lave mandattal. Vi lavede en optælling af partiernes og partiledernes medieomtale, og vi synes, Pape havde fortjent overskriften.

 

4: Danske medier er vilde med Donald Trump

 

Jokeren Donald Trump vandt det amerikanske valg i november, og medierne var vilde med at skrive om Trump under valgkampen. Det skrev vi om. Han var nemlig frem mod valget mere end dobbelt så meget omtalt i danske, landsdækkende medier som sin modstander, Hillary Clinton.

 

5: Brug dine KPI’er og brug dem rigtigt

 

Tilbage i april skrev vi en artikel om, hvordan du kommer i gang med at arbejde med KPI'er. Artiklen blev skrevet efter et af årets første Tuesday Talks, der handlede om netop det: Gode KPI'er. Den kan være relevant for dig, der har brug for at sætte nogle gode KPI'er.

 

6: Danmarks største byer i medierne 2015

 

Hvert år laver vi en opgørelse over, hvordan de 100 største byer klarer sig i medierne. Og faktisk er det opgørelsen fra 2014, der placerer sig på en sjetteplads (tak til en helt masse Google-trafik), men vi vil anbefale dig at tjekke den opdaterede version i stedet. Vi kan afsløre, at fodbold har ret stor indflydelse på, hvilke byer der bliver omtalt mest pr. indbygger.

 

7: Danskerne har foretaget en markant højredrejning

 

Et af de største politiske emner i 2016 har været flygtningekrisen. I sommeren lavede vi en analyse af den danske flygtningedebat i Danmark og udlandet, og analysen viste, at danskerne har foretaget en markant højredrejning. Du skal læse artiklen, hvis du er interesseret i at vide mere om mediedækningen af flygtningedebatten - og ikke mindst om konsekvenserne af den.

 

8: HOFOR: Farvel til estimeret annonceværdi – ind med moderne effektmåling

 

I september talte vi med kommunikationschefen i HOFOR om, hvordan de måler effekten af deres pressearbejde. Det blev til en artikel om moderne effektmåling, som er inspirerende læsning for alle, der arbejder med PR - og som er klar til at måle på lidt mere end annonceværdi.

 

9: Flygtningedebatten har ikke haft betydning for Danmarks omdømme

 

Tilbage til den flygtningeanalyse, vi lavede i sommeren. I den fandt vi nemlig også ud af, at selvom den danske flygtningepolitik havde fået masser af negativ medieomtale i udenlandske medier, har det ikke påvirket Danmarks omdømme. Det resultat fik masser af opmærksomhed i danske medier, og hvis artiklen giver dig lyst til mere, kan du enten downloade vores whitepaper eller smutte forbi Politikens artikel

 

10: Skal topchefen være mere digital?

 

Et af de store spørgsmål i 2016 har været, om topchefen skal være mere digital. Som resultat af vores årlige undersøgelse af de 40 største CEO-brands i Danmark, viste det sig, at kun 5 af de 40 var aktive på sociale medier. Det snakkede vi om på en Tuesday Talk, og det blev siden til en artikel.

GetBigThumbnail (1).jpg

Thea Jepsen

Skriver til tastaturet gløder og omsætter Infomedias store viden om print-, web- og sociale medier til ord, billeder og video. Kontakt Thea på +45 53 46 42 72.

Find Thea Jepsen her