Vi søger en Business Intelligence Specialist

Vi søger en Business Intelligence Specialist
Har du lyst til at blive en del af Infomedias nyetablerede Business Intelligence og Data Science-team, hvor du får mulighed for at gøre en forskel? For forretningen, kunderne og din egen karriere?


Det nye team er etableret på basis af en voksende strategisk satsning på udnyttelse af datakilder, automation, dataanalyse, self-service og big data. Teamet servicerer hele organisationen på tværs med forretningsrådgivning, teknisk faglighed og platformsløsninger, og har til opgave et optimere de interne processer og åbne op for nye markeder og produkter ved anvendelse af den nyeste teknologi og kreative løsninger.


Jobbet

Som Business Intelligence Specialist vil du indgå i vores team af tekniske og forretningsorienterede analytiske specialister.


Vi starter ud med at oplære dig i datahåndtering og visualisering i værktøjet QlikView, hvorefter du vil rådgive vores forskellige forretningsområder i brugen af værktøjet og udvikle målrettede analyse- og rapporteringsløsninger. Vi har mange idéer, fra lønsomhedsberegning baseret på activity based costing til analyser af forbrugsmønstre, som vi skal have diskuteret og sat strøm til.


Du vil sideløbende blive involveret i flere teknologier, udrulningen af en ny Business Intelligence-platform og Data Science-platform, og du vil være en central spiller på rejsen, hvor Infomedia viser vejen for analytisk dataanvendelse i branchen.


Du refererer til Frederik Svend Andersen, Head of Data Science, og dit arbejdssted er indre København.


Din profil

Du har for nylig færdiggjort en kombineret IT-teknisk og forretningsorienteret uddannelse, som har givet dig indsigt i datahåndtering, analyse og rapportering, og naturligvis hvordan det relaterer til virkelighedens forretningsprocesser.


Det er en fordel, hvis du har viden og interesse inden for følgende områder og teknologier:

  • Visualiserings- og analyseværktøjer, f.eks. QlikView, Qlik Sense, Tableau, Power BI, Excel
  • Relationelle databaser, f.eks. Microsoft SQL Server, MySQL
  • Forretningssystemer, f.eks. Navision, Salesforce
  • Teknisk og forretningsmæssig kommunikation
  • Undervisning af brugere og superbrugere
  • Datamodeller og datamodellering
  • Behovsafdækning og kravspecifikation
  • Dokumentation af løsninger

Det er også vigtigt for os, at du har gode kommunikative evner i skrift og tale, både på dansk og engelsk.


Du skal motiveres af at arbejde i en travl hverdag, hvor prioriteter ændres løbende, og du skal være interesseret i at tilegne dig nye kompetencer og ny viden om teknologier og processer. Som Business Intelligence Specialist er du struktureret, du kan bevare overblik, og du tager ansvar for egne opgaver. Du har gåpåmod, er proaktiv og er ikke bange for at kaste dig ud i nye opgaver. Det falder dig også naturligt at stille spørgsmålstegn til eksisterende processer og komme med nye ideer og forslag.


Vi tilbyder

Vi tilbyder dig en spændende fuldtidsstilling med varierende arbejdsopgaver, muligheden for at blive involveret og lære om de forskellige grene af vores forretning, samt lære at anvende og udvikle analyse- og rapporteringsværktøjer. Vi tilbyder en attraktiv løn og et godt arbejdsmiljø, hvor der lægges vægt på den enkelte medarbejders trivsel og udvikling. Og så kan vi tilbyde kantineordning, central beliggenhed og mange andre personalegoder.


Kontakt

Send din ansøgning, CV og andre relevante dokumenter til Frederik Svend Andersen på fsa@infomedia.dk. Ansøgningsfristen er 1. september 2017 med ansættelse umiddelbart efter. Ansøgninger vil løbende blive evalueret.

 

Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen er du ligeledes velkommen til skrive eller ringe på telefon 50 55 90 70.


Om Infomedia

Infomedia er Danmarks førende og største Media Research & Intelligence-virksomhed med stærke løsninger inden for medieovervågning, sociale medier og medieanalyse. Visionen er klar, og målsætningen er at give vores kunder øget handlekraft og indsigter i et voksende komplekst medielandskab gennem overvågningsløsninger, analyser og rådgivning.

 

Som markedsleder har Infomedia et ønske om at sætte nye standarder for virksomheders evne til at tage kvalificerede beslutninger om deres kommunikation på samtlige mediekanaler og derigennem bidrage til vores kunders opnåelse af både forretningsmål og omdømmepleje. Infomedia er omkring 160 medarbejdere - fastansatte og studerende.

 

Infomedia er ejet af JP/Politikens Hus og Berlingske Media og varetager opgaver for både nationale og internationale kunder, ligesom partnerlisten tæller nogle af verdens førende spillere inden for deres felt, herunder Hootsuite og Talkwalker.