fbpx
MÅL JERES PR OG KOMMUNIKATION

Medieanalyse og indsigt

Få værdifuld indsigt i jeres omtaler, omdømme, konkurrenter og meget mere ved hjælp af vores omfattende mediedata og erfarne analytikere. Bliv klogere på lige præcis dét, I har brug for.

media monitoring man 1

Det er helt afgørende, at du kan planlægge og udføre din strategi for kommunikation, marketing, salg, produktudvikling og meget mere på baggrund af data og indsigter i din omverden. Vores team af erfarne analytikere forvandler data om medier, forbrugere, dine konkurrenter og andet du vil vide til brugbar indsigt, så du lettere kan træffe informerede beslutninger.

Andreas Pedersen,
Lead Analyst, Infomedia Danmark

Andreas 1
grid

Vores mediedata, medieanalyser og analytikere giver dig indsigt i jeres omverden

Med avanceret teknologi og en dyb indsigt i mediebilledet sætter vores analytikere og løsningseksperter jeres kommunikation, medieomtaler og omverden i et helt nyt perspektiv. Her er nogle af de emner, vores analyser giver dig ny indsigt i.

Medieanalyser

Hvordan bliver I omtalt i medierne? Er der regionale og/eller internationale forskelle, som påvirker jeres performance? Vores medieanalyser giver dig en dybere indsigt i forskellige medier og medietypers omtaler af jeres nøglebudskaber. Det giver jer endnu bedre muligheder for at styrke jeres kommunikation.

Omdømmeanalyser

I en transparent digital tidsalder handler alt om et godt omdømme. Vores omdømmeanalyser hjælper dig med at få indsigt i, hvordan I kan påvirke jeres omdømme positivt med den rette kommunikation de rigtige steder. Vi skaber indsigt i jeres omdømme, så I kan prioritere de rigtige strategiske indsatser.

Stakeholderanalyser

Hvordan opfatter jeres kunder, leverandører eller interessenter jeres virksomhed eller organisation? Hvor langt når jeres kernebudskaber ud til forskellige stakeholders, og hvordan bliver de modtaget? Vores stakeholderanalyser kigger på jeres gennemslagskraft og image blandt de vigtigste stakeholders.

Konkurrentanalyser

Få indsigt i jeres performance i forhold til konkurrenterne. Vores konkurrentanalyser giver dig indsigt i jeres konkurrenter, deres budskaber, share of voice, omtalekvalitet og meget mere. Er kvaliteten af jeres omtaler bedre eller værre? Og hvordan udvikler jeres image sig i forhold til konkurrenternes over tid?

Influenceranalyser

Hvem påvirker debatten omkring jeres agendaer, produkter, services etc.? Hvor effektivt spredes jeres kernebudskaber? Og hvordan reagerer modtagerne, når influenter omtaler jer? Vores influenceranalyser giver dig indsigt i, hvilke aktører, der påvirker jeres omdømme, så I kan styrke de eksterne relationer

Agendaanalyser

Om det er økologi, cirkulær økonomi, ligestilling eller noget helt fjerde, så skaber vi indsigt i jeres vigtigste agendaer. Vi overvåger kernebudskaber, og måler deres gennemslagskraft i medierne. Og vi kombinerer indsigterne med andre parametre, når vi kortlægger effekten af jeres kommunikation.

Kampagne- og sponsoranalyser

Giver jeres kampagner og events den rigtige opmærksomhed og omtale i medierne? Hvilke medier og øvrige aktører er særligt optagede af at omtale jer? Hvor langt når jeres kampagnebudskaber ud, og skaber de resultater i forhold til de specifikke målsætninger og mål? Vores kampagneanalyser giver dig indsigterne.

Bæredygtighedsanalyser

Det kræver indblik for at lykkes med kommunikation omkring jeres bæredygtige initiativer. Vi råder over omfattende mediedata omkring FN’s verdensmål og bæredygtighed i medierne. Hvilke temaer eller verdensmål er på agendaen, og hvor ofte bliver I omtalt i forhold til konkurrenterne? 

Hvad skal vi undersøge for dig?

Vores mange medieanalyser giver virksomheder og organisationer større indsigt i deres performance i medierne – og hvordan det påvirker noget så vigtigt som omdømme og kundernes købelyst. Kontakt os og hør mere om, hvordan vi kan styrke jeres kommunikation og position ved hjælp af vores medieanalyser og -indsigter.

CASE

Infomedia giver DSB indsigt til at håndtere deres kommunikation på sociale medier

Infomedias SoMe-score gør DSB klogere på, om deres indhold på sociale medier klarer sig godt og modtages efter hensigten.

grid 1 2 2
s tog kobenhavns hovedbanegard astrid maria busse rasmussen small 1

Vores medieanalyser dokumenterer effekten af jeres PR og kommunikation

Få et klart overblik over jeres præstation i medierne. Vores medieanalyser opsummerer og perspektiverer alt i overskuelige rapporter og interaktive dashboards.

analysis UK

Klare målsætninger og mål

Jeres KPI’er og resultater har vores skarpeste fokus. Vores medieanalyser afspejler derfor altid, om I er på rette spor, og hvad I kan gøre endnu bedre.

Overblik, indsigt og actions

Den gode analyse giver overblik og indsigt som støtte for beslutninger. Med Infomedias medieanalyser rapporterer du hurtigt, klart og handlingsorienteret.

Enkel ledelsesrapportering

Rapportering på ledelsesniveau kræver fokus på de få og vigtige ting. Med vores medieanalyser kommer I helt ind til kernen, når I skal træffe vigtige beslutninger.

Her kan vi også hjælpe

Hver dag hjælper vi virksomheder og organisationer med at navigere mere sikkert i deres omverden gennem større indsigt i medierne. Her er et par eksempler.

Måske ser I jer selv som ansvarsbevidste og nytænkende. Men måske er I primært kendt for at være klassiske og konservative. Infomedia tilbyder værdifulde data og indsigter, der gør det muligt at positionere jer med de rette budskaber i de rette medier og kanaler.

Vi kortlægger medier og kanaler, der bringer jeres budskaber ud til målgrupperne. Vi belyser, i hvilken grad jeres budskaber rent faktisk brænder igennem, og vi følger naturligvis op på jeres aktiviteter og justerer strategien, indtil I er i mål.

Tag os med på råd, hvis du ønsker en strategisk og datadrevet tilgang til optimering af jeres budskaber, medier og kanaler.

Hvis du taler om alt, bliver du husket for intet. Virksomheder, der vælger deres agendaer med omhu, har derfor større succes for at blive bemærket og husket.

Hvordan er jeres synlighed i medierne inden for de agendaer, der bringer jer tættere på at nå strategiske mål?

Vi har landets bredeste og dybeste mediedækning og tonsvis af data på lager. Det bruger vi til at afdække vores kunders position og agendaer i mediebilledet i forhold til konkurrenterne. Og vi lægger sammen strategier og planer, der sikrer at alle de vigtigste agendaer brænder igennem, så I bliver bemærket os husket for det, I ønsker.

At udvise ansvarlighed indenfor bæredygtighed er blevet en lige så naturlig del af strategien, som anvendelse af digital teknologi. Men hvilken betydning har det for jeres forretning, position og image, når I kommunikerer bæredygtige budskaber? Og hvilke verdensmål bør I prioritere i jeres kommunikationsindsats i forhold til konkurrenterne?

Infomedia har som de eneste det fulde overblik over, hvad der fylder på de bæredygtige agendaer på tværs af redaktionelle og sociale medier.

Tag os med på råd, hvis I ønsker at drøfte en bæredygtig strategi for kommunikation og at måle og optimere, indtil den brænder igennem i medierne og hos målgrupperne.

Vi har kontorer i hele Norden og tilbyder mediedata fra alverdens nyhedsmedier. Det giver os en særlig stor viden inden for valg af medier og budskaber i et internationalt medielandskab. Både i redaktionelle og sociale medier.

Er din virksomhed eller organisation på jagt efter nye kunder, medlemmer, bedre image eller et andet strategisk mål, så tag os med på råd. Vi hjælper i forvejen store internationale brands med indsigter og analyser fra internationale markeder.

Troværdig kommunikation fra medarbejdere og talspersoner er centralt for både positionering og branding af jeres virksomhed eller organisation. Men hvad har I brug for at kommunikere for at positionere jer – og til hvem? Vi hjælper med at aktivere jeres viden gennem medarbejdernes egne sociale kanaler, så I udkommer bredere og mere præcist og troværdigt med de vigtigste budskaber.

Hos Infomedia måler vi løbende, hvordan og i hvilke medier vores kunders medarbejdere og talspersoner bliver nævnt. Det giver os værdifuld indsigt til at rådgive jer omkring mediestrategier for jeres talspersoner og den løbende optimering af jeres aktiviteter i på tværs af medier.

Et målrettet arbejde med data og indsigt i medier og kommunikation kan bidrage til udvikling af jeres forretning, eller organisation på mange måder. Og der har aldrig været flere metoder til at måle, om det flytter noget i praksis. Vi hjælper med at gøre jeres kommunikationsindsatser målbare og dermed effektive.

Vi tror fx ikke på den traditionelle antagelse om, at et højt reach nødvendigvis er lig med stort kendskab. Og vi tror heller ikke på, at et stort kendskab nødvendigvis er lig med stort salg.

Tag os med på råd, hvis du ønsker at identificere, hvad I skal måle på for at belyse, om jeres kommunikationsindsatser påvirker jeres strategiske forretningsmål.

Jeres omverden holder konstant øje med, hvordan I agerer på sociale medier – eller ikke agerer. Og jeres målgrupper orienterer og engagerer sig primært her, når de vælger, hvem de vil købe hos, stemme på eller anbefale til andre.

Det har aldrig været vigtigere at have sin tone afstemt, sine talspersoner klædt på og sine budskaber tilpasset målgruppen. Så kan jeres vigtige budskaber trænge igennem på 30, 150 eller 280 tegn og med en hær af tilskuere og dommere på den sociale tribune.

Vi tilbyder både strategisk rådgivning og førende teknologier, der hjælper de største virksomheder og organisationer med at distribuere, lytte, analysere og forstå budskaber og dialoger i alle sociale kanaler.

Infomedia Blog

Læs mere på bloggen

Få inspiration, tips og gode råd om medieanalyser på vores blog.

Kontakt os

Hør mere om, hvordan vores analyseteam kan omsætte mediedata til større indsigt i jeres virksomhed og omverden.

jonas sommer 1

Jonas Sommer Olsen
Head of Analysis & Advisory

Hand with phone 1

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.

Se også

Medieovervågning

Vi tilbyder markedets mest avancerede løsninger til medieovervågning. Det giver dig et præcist overblik over din virksomhed og omverden i mediebilledet.

Digitale platforme

Med vores værktøjer til overvågning og håndtering af sociale medier får du realtidsindsigt i dine budskaber og målgrupper.

Læs vores cases

Læs hvordan vi skaber resultater for virksomheder og organisationer gennem overblik og indsigt i hele mediebilledet.

Medieovervågning
- vejen til indsigt

Jeg vil gerne høre mere om sponsoranalyser

Jeg vil gerne høre mere om diversitetsanalyser

Brug for hjælp til en analyse?

Måske har du en analyseudfordring og brug for sparring? Få en snak med en analytiker, som kan hjælpe dig videre mod dit mål.

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan