7 gode grunde til at bruge Hootsuite Ads

Værktøj der kan hjælpe med at håndtere annoncer

Katrine Jacobsen

Annoncering på sociale medier er en millionforretning, og for mange virksomheder og organisationer er Facebook- og Instagram-annoncer en sublim indtægtskilde.

Kampagner på tværs af Facebook- og Instagram og Google er effektive til at øge kendskabet til din virksomhed eller organisation – eller til at hive nye kunder, støtter eller medlemmer ind i butikken.

Og der findes en lang række værktøjer, der kan hjælpe dig med at håndtere dine annoncer på tværs af sociale medier og Google.

Men hvad skal du vælge?

Du kender sikkert allerede Facebooks indbyggede værktøj, Facebook Ads Manager, der er et godt værktøj til dig, der arbejder med lidt mindre annoncebudgetter. Men har du flere kroner i annonceposen, er der især 7 gode grunde til at vælge et værktøj som Hootsuite Ads til at håndtere dine annoncer på sociale medier.

Dem får du her:

#1 Du kan håndtere dine annoncer på tværs af sociale medier og Google ét sted

I Hootsuite Ads kan du samle dine annoncer på tværs af Facebook, Instagram og Google ét sted.

I stedet for at skulle arbejde i to forskellige værktøjer (Facebook Ads Manager og Google Ads Manager) kan du bygge dine annoncer, teste dem og trække tal på dem – i ét værktøj.

Det giver dig et godt overblik på tværs af kanaler, og hvis det ikke er dig, der sidder med både jeres annoncering på sociale medier og Google, lægger ét værktøj op til et tættere samarbejde på tværs af afdelinger og bedre indsigt i, hvad der virker på tværs af kanaler.

 

#2 Det er brugervenligt – og nemt at bygge annoncer i Hootsuite Ads

Værktøjer er til for at gøre dit arbejde nemmere – det skal være brugervenligt.

annoncering-paa-facebook-brugervenlighed-vaelg-dit-formaal

I Hootsuite Ads bliver du guidet gennem hvert trin, når du bygger dine annoncer, så du husker det hele, men også bliver gjort opmærksom på de muligheder, der er. Det gælder uanset, om du bygger en annonce til Facebook eller Google.

Og så kan du løbende gemme din opsætning som kladde, indtil du er klar til at schedulere eller publicere din annonce – det er guld værd i en travl hverdag.

I Hootsuite Ads bliver du guidet gennem hvert trin, når du bygger dine annoncer, så du husker det hele, men også bliver gjort opmærksom på de muligheder, der er. Det gælder uanset, om du bygger en annonce til Facebook eller Google.

#3 Du kan teste hundredvis af annoncer til Facebook, Instagram og Google med få klik

Hvis du har læst med i mine seneste indlæg om Facebook-annoncering, ved du også, at du skal teste dine annoncer for hele tiden at optimere dem – det gælder både dit indhold og de valgte målgrupper.

I Hootsuite Ads kan du lave hundredvis af variationer af din annonce med få klik. 

Tilføj 1, 2, 3… 10 variationer af din headline, tekst eller billede ved at trykke på det lille + til højre for hvert felt.

Du kan også vælge at teste dine målgrupper.

Det bliver nemmere at bevare overblikket over alle dine annoncer og tests med et værktøj som Hootsuite Ads.

annoncering-paa-facebook-test-af-annoncer

#4 Du kan sætte regler, der løbende optimerer dine annoncer

Du tester dine annoncer for hele tiden at optimere dem og gøre mere af det, der virker. Med Hootsuite Ads kan du sætte nogle regler for dine annoncer.

Eksempelvis kan du vælge, at de skal stoppe, hvis de er for dyre, eller pauses hvis klikraten er for lav. Du kan også gøre det den anden vej rundt: Booste de annoncer, der giver gode resultater.

 

Med automatisk og løbende optimering af dine annoncer, kan du læne dig tilbage. Du sparer masser af tid på ikke at skulle justere dine annoncer hele tiden, og Hootsuite Ads reagerer med det samme, så du sikrer, at du bruger annoncebudgettet mest optimalt – også selvom du måske holder weekend.

#5 Det er nemt at samarbejde på tværs af teams eller afdelinger

Hvis du samarbejder med andre teams, afdelinger eller måske et bureau eller freelancere, kan du opsætte et ’approval flow’, der sikrer, at jeres kampagner altid lever op til kravene til branding, budget eller måske jura.

Du eller dit team kan direkte i Hootsuite Ads godkende annoncer eller give feedback på dem, så I slipper for at arbejde i klodsede excel-ark og lange mailtråde, når de sidste detaljer skal på plads inden kampagnelancering.

#6 Du får nemt overblik over resultater – og kan downloade dem til din afrapportering

Data fra dit annonceringsværktøj hjælper dig med at afgøre hvilke kampagner og strategier, der virker bedst – og dermed hvor du skal bruge de hårdt tjente annoncekroner.

I Hootsuite Ads kan du bygge PDF-rapporter på tværs af annoncer, målgrupper og resultater. Du får også et overblik over dine forskellige annoncer og deres resultater. Alt sammen nemt, overskueligt og vigtigst af alt; lige til at eksportere, så du slipper for at bøvle rundt i en Powerpoint, når det er tid til at afrapportere.

 
Data fra dit annonceringsværktøj hjælper dig med at afgøre hvilke kampagner og strategier, der virker bedst – og dermed hvor du skal bruge de hårdt tjente annoncekroner.
Data fra dit annonceringsværktøj hjælper dig med at afgøre hvilke kampagner og strategier, der virker bedst – og dermed hvor du skal bruge de hårdt tjente annoncekroner.

#7 Du skal ikke vente på amerikanske åbningstider for at få support

Hootsuite har en lang række internationale samarbejdspartnere, der sikrer, at der altid er lokal rådgivning og support. Vi er Hootsuites officielle samarbejdspartner i Danmark, Norge og Sverige, og du har altså et team af social media specialister lige i nærheden.  

Hvis Hootsuite Ads bliver dit annonceringsværktøj, skal du ikke vente på amerikanske åbningstider for at få hjælp, og supporten er dansk.

Det var 7 grunde til, hvorfor du skal vælge et annonceringsværktøj som Hootsuite Ads til at håndtere dine kampagner på tværs af sociale medier og Google, og du er nu lidt bedre klædt på til at kunne træffe beslutningen om, hvorvidt Hootsuite Ads er det rigtigt værktøj for dig.

Hvis du vil se mere, kan du booke en demo af Hootsuite Ads her.