skip to Main Content

Lars Rebien igen årets CEO Superbrand

Danmarks dygtigste direktør, erhvervslivets svar på Bono, medicinmanden fra Bagsværd og vækstdoktor er bare nogle af de ord, der er sat i forbindelse med Lars Rebien Sørensen fra Novo Nordisk i 2015. Derfor løber han for andet år i træk med titlen som årets CEO Superbrand.

Eksponering har været enorm, medierne har været vilde med medicinmanden, og et særligt udvalgt kommunikationspanel har givet ham en høj score. Derfor stryger Lars Rebien stort set ubesværet ind på førstepladsen i Infomedias analyse CEO Superbrands 2015, der omfatter i alt 40 topchefer.

Foto af Lars Rebien Sørensen, Novo Nordisk

De 40 topchefer er blevet udvalgt, fordi de enten er CEO for en af de 25 største virksomheder i Danmark målt på omsætning, eller fordi deres virksomhed er repræsenteret på C20-indekset. Topchefer lige fra Vestas og Grundfos til Danske Bank, Chr. Hansen, DSB og DR er med på listen – og alle, bortset fra Lars Rebien, har fået ny placering sammenlignet med sidste år.

Verdens bedste CEO og kamikazepiloten

2015 blev året, hvor Lars Rebien blev kåret som verdens bedste CEO af Harvard Business Review. Det har været en af de største mediesager for Lars Rebien, og det har uden tvivl haft indvirkning på hans gode placering. Omvendt ser det dog mindre godt ud for B&O’s Tue Mantoni, der er endt på sidstepladsen. Han er blandt andet blevet omtalt som kamikazepilot, og et særligt hårdt år for B&O har også haft indvirkning på Tue Mantonis brand.

Anden- og tredjepladsen har siden 2014 skiftet plads. LEGOs Jørgen Vig Knudstorp er det andet bedste CEO Superbrand, men Nils Smedegaard Andersen fra A.P. Møller-Mærsk placerer sig på en tredjeplads.

Værdien af et godt brand er stor, og et CEO Superbrand er en topchef, der er et aktiv for sin virksomheds kommunikation.  Jo højere en topchef er placeret på indekset, jo større værdi har virksomheden ved at inddrage topchefen i sin eksterne kommunikation.

 

Se hele analysen af 40 af de største danske CEO’s og deres brands.

Back To Top