Få indsigt i hele mediebilledet med
vores platform til medieovervågning
Infomedia giver dig overblik og indsigt i hele mediebilledet gennem den mest avancerede medieovervågning med markedets bredeste mediedækning.
Medieovervågning giver dig overblik
i et komplekst globalt medielandskab
Medieovervågning giver dig overblik i et komplekst globalt medielandskab
Minimer risici
Indsigt i medieomtaler reducerer din risiko
Vi holder styr på alt, hvad der bliver sagt og skrevet om alt, du vil vide. Det giver dig overblik og indsigt i din omverden og reducerer din risiko.
STYRK omdømmet
Dit omdømme påvirkes i medierne. Pas på det
Dit omdømme er mere end guld værd, og det påvirkes i stigende grad i medierne. Du må være informeret for at kunne agere og reagere.
SPOT NYE TRENDS
Spot nye trends og potentialer via medierne
Med vores medieovervågning og notifikationer kan du få ny inspiration og spotte nye muligheder for din kommunikation, eller forretning.
SKAB VÆKST
Dyb markedsindsigt er vejen til større vækst
Når du har indsigt i, hvad der foregår i hele din omverden, kan du nemmere træffe beslutninger og finde vejen til vækst i dit marked.
Download vores e-bog om medieovervågning for hele din organisation
De rigtige indsigter på de rigtige tidspunkter kan være guld værd. Med medieovervågning kan virksomheder og organisationer minimere deres risici, pleje omdømmet, spotte de vigtige nye trends, måle på deres kommunikation og udvikle forretningen.
Download vores e-bog og bliv klogere på, hvordan medieovervågning kan bruges strategisk til at skabe værdi i hele din organisation.
Vi dækker alle medier og giver dig det mest præcise overblik
Infomedia tilbyder markedets mest præcise dækning af jeres kommunikation og omtaler i hele mediebilledet. I Danmark, Norden, Europa og internationalt.
Web
Social
TV
Radio & podcast
Vi dækker hele mediebilledet
Medielandskabet er stort og komplekst. Derfor opererer vi bredt og giver dig det komplette medieoverblik på tværs af print, web, sociale medier, radio og tv. Lokalt og globalt.
Også bag betalingsmure
Vi går helt i dybden og overvåger jeres omtaler ned til mindste detalje. Selv bag betalingsmure og andre forhindringer. Det giver det komplette overblik hver dag.
Ny teknologi med høj præcision
Vi leverer på jeres præmisser og sorterer irrelevant information fra via vores unikke søgeteknologier og AI-algoritmer. Det giver høj fleksibilitet og bedste præcision.
Vi overvåger alle medieomtaler. Overalt.
Infomedia tilbyder automatiseret medieovervågning af samtlige medier i verden. Ikke mindst online nyhedsmedier.
Vi overvåger konstant +230.000 online nyhedsmedier og finder dagligt mere end 4 mia. artikler fra hvert hjørne af internettet. Det gør os til verdens førende udbyder af nyhedsovervågning med data fra online nyhedsmedier.
”Postkodlotteriet er et helt digitalt produkt, som du abonnerer på. Det betyder, at en stor del af vores produkt er vores marketing, og måden vi fremstår på. Det er derfor meget vigtigt for os at kunne overvåge og analysere, hvordan vores budskaber modtages.”
Olof Lavesson, Head of Communications, Postkodlotteriet
Er du godt informeret, tager du bedre beslutninger
For at kunne agere og reagere i forhold til medieomtaler, er det ikke altid nok at vide, hvad der er blevet sagt og skrevet. Det er også vigtigt at vide, hvor det er blevet sagt og skrevet, hvor mange der har læst, set eller hørt det og ikke mindst om tonen er negativ eller positiv overfor dit brand.
Infomedias AI-understøttede digitale værktøjer til medieovervågning og -analyser er specialudviklet til at give dig overblik og indsigter fra din omverden på baggrund af vores store mængde af værdifulde mediedata. Det giver dig mulighed for at navigere mere sikkert i et kaotisk, globalt medielandskab og at træffe de bedste beslutninger i dit arbejde hver dag.
Med Infomedias medieovervågningsplatform kan du hurtigt vurdere en omtales risiko eller potentiale via de mange nøgletal vi tilknytter jeres omtaler. Ved brug af kunstig intelligens udregner vi bl.a. den potentielle rækkevidde, og vores algoritmer fortæller dig om omtalen er positiv, negativ eller neutral. Information, der lynhurtigt gør dig i stand til at reagere mest hensigtsmæssigt.
Med Infomedias værktøjer kan I nemt se effekten af jeres presse- og kommunikationsarbejde. Få et klart overblik og hvilke medietyper og kanaler, der har den største effekt og bliv i stand til at målrette jeres kommunikation endnu bedre.
Vores rådgivere og analytikere står altid til rådighed, når du har behov for helt særlige analyser – eller overblik over bestemte emner i medierne. Vi hjælper dig både med at kortlægge og forstå din nuværende situation og muligheder i medierne og vi kan skabe yderligere indsigter ved at koble vores data med andres.
Medieovervågning, statistik og rapportering i én digital platform
Få besked på mobilen samme minut, som I bliver omtalt, bliv opdateret hver morgen med en daglig mail, eller få det komplette overblik i vores medieovervågningsportal. Det er medieovervågning på dine præmisser.
Søg på tværs at mediegrupper
Overskuelig artikelbrowser
Opsæt dine egne søgeprofiler
Se nøgletal for jeres omtaler
Se statistik for jeres omtaler
Markér alle jeres omtaler med tags og sentiment
Filtrér nemt søgninger på omtaler
Skab dine egne rapporter
Opret alerts og nyhedsmails
Bliv notificeret
Vi leverer løbende alle jeres medieomtaler på mail, på mobil og via vores overvågningsportal.
Se alle jeres omtaler
Du finder nemt alle jeres omtaler via de forskellige søgeprofiler og søgeord, I har valgt.
Del med kollegaer
Del nyheder med kolleger, ledelse og andre, der er interesseret i at få overblik over jeres medieomtaler.
Skab egne rapporter
Kategorisér jeres omtaler og skab hurtigt og nemt dine egne skræddersyede rapporter.
Få statistik og indsigt
Se statistik for alle jeres omtaler og få en endnu dybere indsigt i effekten af jeres kommunikation.
Medieovervågning
skaber værdi for alle
Medieovervågning og -analyser har traditionelt været forbeholdt PR- og kommunikationsafdelingen – hvis altså virksomheden eller organisationen er tilstrækkelig stor til at have en særlig afdeling for PR og Kommunikation.
De forretningsmæssige muligheder med medieovervågning er dog langt mere omfattende og kan give mening for mange andre end bare afdelingen for PR & Kommunikation.
Der er faktisk potentialer for hele organisationen på tværs af afdelinger. Her er en række eksempler på behov og målsætninger i forskellige afdelinger i organisationen, og hvordan medieovervågning og -indsigter helt konkret skaber værdi.
Det er afgørende for kommunikationsansvarlige at være på toppen af nyhederne og forberede ledelsen og bestyrelsen på sager, som eventuelt skal håndteres i pressen. De har derfor et særlig stort behov for at overvåge, analysere og optimere deres kommunikation og omdømme.
Det kan være ved at identificere medier og journalister, der skriver om bestemte emner og for at finde relevante stakeholders. Ikke bare lokalt, regionalt og nationalt, men også internationalt – og oftest på tværs af medietyperne print, web, sociale medier, tv, radio og podcasts.
Flere og flere er sågar optaget af at overvåge deres omtaler på deep og dark web. Det skyldes ikke mindst den stigende digitalisering og globalisering, som kræver ekstra opmærksomhed på omtaler, der starter digitalt og socialt og breder sig til øvrige mediegrupper i et tempo, som ikke er set tidligere.
Marketingansvarlige har ofte ansvar for digitale og sociale kanaler samt PR og kommunikation i mindre og mellemstore virksomheder. De har behov for at forstå markeder, målgrupper og medier for at få indblik i, hvilket indhold og hvilke budskaber der fungerer og ikke fungerer.
En medieovervågning der dækker omtaler af virksomheden, dens produkter, kampagner osv., er som regel et must for marketing. Hertil kommer værktøjer til at lytte på omtaler og samtaler på sociale medier, som også er nødvendigt, for at marketingafdelingen kan få indsigt i målgruppernes oplevelse af virksomheden og dens produkter.
Der er et stort potentiale for forretningsudvikling og salg gennem intelligent brug af medieovervågning.
Er du fx en virksomhed, der tilbyder rengøringsløsninger til store virksomheder og organisationer, kan du overvåge særlige ord, der indikerer nye salgsmuligheder. Eksempelvis opførelsen af nye virksomhedsdomiciler, offentlige institutioner osv. Den salgsansvarlige kan således få leveret oversigter over nye kontaktmuligheder og spotte salgspotentialer før konkurrenterne.
Der kan også være store muligheder i at overvåge sine nøglekunders omtaler i medierne for konstant at være på forkant i dialogen med dem.
Det er langt fra alle de daglige medieomtaler, som har ledelsens og bestyrelsens interesse. Men når omtalen enten er særligt god eller dårlig, stiger interessen markant.
Det er derfor helt essentielt for ledelsen at have en medieovervågning for at overvåge omdømmet, styre kommunikationen til markedet og internt samt forebygge kriser og navigere i dem, når de opstår. Det handler om at identificere de vigtigste strategiske agendaer, nøglepersoner, kernebudskaber etc. og overvåge omtaler af dem på tværs af medier, lande, regioner, brands og forretningsenheder.
At designe og udvikle de bedste produkter på markedet kræver overblik over trends både hos målgrupperne, inden for nye teknologier, produktionsmetoder og meget mere. Og det kræver ikke mindst overblik over, hvad konkurrenterne og nye aktører på markedet foretager sig.
En global overvågning af nøgleord som fx konkurrenternes produkter og specifikke nøgleord for branchen i både redaktionelle medier og på sociale medier er derfor uvurderlige værktøjer til research og trendspotting.
Medieovervågning og kommunikationsanalyser kan hjælpe HR-ansvarlige med at forstå udviklingen i virksomhedens omdømme og dermed evnen til at tiltrække talenter. Men mulighederne med medieovervågning kan række langt videre end det.
Store internationale virksomheder der har svært ved at identificere talenter inden for særlige specialistområder, kan eksempelvis bruge overvågning af medier, blogs, fora, sociale medier mv. ud fra en avanceret søgestreng med specifikke nøgleord til at finde nålen i høstakken bedre end noget rekrutteringsbureau. De ansvarlige for rekruttering kan også bruge medieovervågning til at faktatjekke nye medarbejdere og deres omdømme i tidligere jobs.
For bureauer og konsulenter er det vigtigt altid at være tæt på kunderne og forstå deres udfordringer i det daglige arbejde. Ved at overvåge nøgleord, talspersoner og tematikker på forskellige mediekanaler, kan konsulenter identificere ændringer i markedet og opfange relevante sager eller debatter i medierne. Dermed kan rådgivningen og strategier tilpasses løbende, og kvaliteten og kundetilfredsheden øges.
I den offentlige sektor sker og måles kommunikation på lidt andre præmisser end ellers i erhvervslivet. Tillid hos befolkningen er helt essentielt for driften, og muligheden for at måle dette er næsten lige så vigtig.
Med medieovervågning kan offentlige organisationer følge med i, hvad der bliver sagt og skrevet om dem og dermed tilpasse deres kommunikation og politik i tråd med samfundets behov og bekymringer. Det er også et værdifuldt værktøj, hvis en krise opstår; med en medieovervågningsløsning på plads kan offentlige organisationer håndtere situationen og kommunikationen hurtigere og mere effektivt.
Book en demo
Vil du se, hvordan media intelligence og vores digitale platform til medieovervågning kan skabe værdi for dig og din virksomhed i praksis?
Læs mere på vores blog
Se også
Overvågning af sociale medier
Få værdifuld indsigt i dine budskaber, omtaler og målgrupper på tværs af sociale medier.
Medieanalyse & Indsigt
Vi giver dig værdifulde indsigter ved hjælp af omfattende mediedata og vores erfarne analytikere.
Kontakt os
Kontakt os og hør mere om, hvordan vores medieovervågningsløsninger kan styrke jeres forretning, eller organisation.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.