fbpx
FÅ OVERBLIK OVER NYHEDSSTRØMMEN

Medieovervågning

Få overblik og indsigt i hele mediebilledet. Vores medieovervågning har markedets bredeste dækning og hjælper dig med at holde styr på dét, der er relevant for dig.

mockup platform mobile app 1

Anvendes af førende virksomheder og organisationer

logos SE dark
Hvorfor medieovervågning

Medieovervågning giver dig overblik i et komplekst globalt medielandskab

Minimer risici

Indsigt i medieomtaler reducerer din risiko

Vi holder styr på alt, hvad der bliver sagt og skrevet om alt, du vil vide. Det giver dig overblik og indsigt i din omverden og reducerer din risiko.

STYRK omdømmet

Dit omdømme påvirkes i medierne. Pas på det

Dit omdømme er mere end guld værd, og det påvirkes i stigende grad i medierne. Du må være informeret for at kunne agere og reagere.

SPOT NYE TRENDS

Spot nye trends og potentialer via medierne

Med vores medieovervågning og notifikationer kan du få ny inspiration og spotte nye muligheder for din kommunikation, eller forretning.

SKAB VÆKST

Dyb markedsindsigt er vejen til større vækst

Når du har indsigt i, hvad der foregår i hele din omverden, kan du nemmere træffe beslutninger og finde vejen til vækst i dit marked.

Medieovervågning
skaber værdi for alle

Medieovervågning og -analyser har traditionelt været forbeholdt PR- og kommunikationsafdelingen – hvis altså virksomheden eller organisationen er tilstrækkelig stor til at have en særlig afdeling for PR og Kommunikation.

De forretningsmæssige muligheder med medieovervågning er dog langt mere omfattende og kan give mening for mange andre end bare afdelingen for PR & Kommunikation.

Der er faktisk potentialer for hele organisationen på tværs af afdelinger. Her er en række eksempler på behov og målsætninger i forskellige afdelinger i organisationen, og hvordan medieovervågning og -indsigter helt konkret skaber værdi.

Det er afgørende for kommunikationsansvarlige at være på toppen af nyhederne og forberede ledelsen og bestyrelsen på sager, som eventuelt skal håndteres i pressen. De har derfor et særlig stort behov for at overvåge, analysere og optimere deres kommunikation og omdømme.

Det kan være ved at identificere medier og journalister, der skriver om bestemte emner og for at finde relevante stakeholders. Ikke bare lokalt, regionalt og nationalt, men også internationalt – og oftest på tværs af medietyperne print, web, sociale medier, tv, radio og podcasts.

Flere og flere er sågar optaget af at overvåge deres omtaler på deep og dark web. Det skyldes ikke mindst den stigende digitalisering og globalisering, som kræver ekstra opmærksomhed på omtaler, der starter digitalt og socialt og breder sig til øvrige mediegrupper i et tempo, som ikke er set tidligere.

Marketingansvarlige har ofte ansvar for digitale og sociale kanaler samt PR og kommunikation i mindre og mellemstore virksomheder. De har behov for at forstå markeder, målgrupper og medier for at få indblik i, hvilket indhold og hvilke budskaber der fungerer og ikke fungerer.

En medieovervågning der dækker omtaler af virksomheden, dens produkter, kampagner osv., er som regel et must for marketing. Hertil kommer værktøjer til at lytte på omtaler og samtaler på sociale medier, som også er nødvendigt, for at marketingafdelingen kan få indsigt i målgruppernes oplevelse af virksomheden og dens produkter.

Der er et stort potentiale for forretningsudvikling og salg gennem intelligent brug af medieovervågning.

Er du fx en virksomhed, der tilbyder rengøringsløsninger til store virksomheder og organisationer, kan du overvåge særlige ord, der indikerer nye salgsmuligheder. Eksempelvis opførelsen af nye virksomhedsdomiciler, offentlige institutioner osv. Den salgsansvarlige kan således få leveret oversigter over nye kontaktmuligheder og spotte salgspotentialer før konkurrenterne.

Der kan også være store muligheder i at overvåge sine nøglekunders omtaler i medierne for konstant at være på forkant i dialogen med dem.

Det er langt fra alle de daglige medieomtaler, som har ledelsens og bestyrelsens interesse. Men når omtalen enten er særligt god eller dårlig, stiger interessen  markant.

Det er derfor helt essentielt for ledelsen at have en medieovervågning for at overvåge omdømmet, styre kommunikationen til markedet og internt samt forebygge kriser og navigere i dem, når de opstår. Det handler om at identificere de vigtigste strategiske agendaer, nøglepersoner, kernebudskaber etc. og overvåge omtaler af dem på tværs af medier, lande, regioner, brands og forretningsenheder.

At designe og udvikle de bedste produkter på markedet kræver overblik over trends både hos målgrupperne, inden for nye teknologier, produktionsmetoder og meget mere. Og det kræver ikke mindst overblik over, hvad konkurrenterne og nye aktører på markedet foretager sig.

En global overvågning af nøgleord som fx konkurrenternes produkter og specifikke nøgleord for branchen i både redaktionelle medier og på sociale medier er derfor uvurderlige værktøjer til research og trendspotting.

Medieovervågning og kommunikationsanalyser kan hjælpe HR-ansvarlige med at forstå udviklingen i virksomhedens omdømme og dermed evnen til at tiltrække talenter. Men mulighederne med medieovervågning kan række langt videre end det.

Store internationale virksomheder der har svært ved at identificere talenter inden for særlige specialistområder, kan eksempelvis bruge overvågning af medier, blogs, fora, sociale  medier mv. ud fra en avanceret søgestreng med specifikke nøgleord til at finde nålen i høstakken bedre end noget rekrutteringsbureau. De ansvarlige for rekruttering kan også bruge medieovervågning til at faktatjekke nye medarbejdere og deres omdømme i tidligere jobs.

For bureauer og konsulenter er det vigtigt altid at være tæt på kunderne og forstå deres udfordringer i det daglige arbejde. Ved at overvåge nøgleord, talspersoner og tematikker på forskellige mediekanaler, kan konsulenter identificere ændringer i markedet og opfange relevante sager eller debatter i medierne. Dermed kan rådgivningen og strategier tilpasses løbende, og kvaliteten og kundetilfredsheden øges.

I den offentlige sektor sker og måles kommunikation på lidt andre præmisser end ellers i erhvervslivet. Tillid hos befolkningen er helt essentielt for driften, og muligheden for at måle dette er næsten lige så vigtig.

Med medieovervågning kan offentlige organisationer følge med i, hvad der bliver sagt og skrevet om dem og dermed tilpasse deres kommunikation og politik i tråd med samfundets behov og bekymringer. Det er også et værdifuldt værktøj, hvis en krise opstår; med en medieovervågningsløsning på plads kan offentlige organisationer håndtere situationen og kommunikationen hurtigere og mere effektivt.

grid 1 2
Guldvinsten juli Visseltofta Sofia Solhammers 13 1

”Postkodlotteriet er et helt digitalt produkt, som du abonnerer på. Det betyder, at en stor del af vores produkt er vores marketing, og måden vi fremstår på. Det er derfor meget vigtigt for os at kunne overvåge og analysere, hvordan vores budskaber modtages.”

SPL_logo_2022_RGB[40] copy

Olof Lavesson, Head of Communications, Postkodlotteriet

PRINT / WEB / SOCIALE MEDIER / TV / RADIO / PODCAST

Vi dækker alle medier og giver dig det mest præcise overblik​

Infomedia tilbyder markedets mest præcise dækning af jeres kommunikation og omtaler i hele mediebilledet. I Danmark, Norden, Europa og internationalt.

print circle forside

Print

web circle forside

Web

social circle forside

Social

tv circle forside

TV

radio circle forside

Radio & podcast

Vi dækker hele mediebilledet

Medielandskabet er stort og komplekst. Derfor opererer vi bredt og giver dig det komplette medieoverblik på tværs af print, web, sociale medier, radio og tv. Lokalt og globalt.

Også bag betalingsmure

Vi går helt i dybden og overvåger jeres omtaler ned til mindste detalje. Selv bag betalingsmure og andre forhindringer. Det giver det komplette overblik hver dag.

Ny teknologi med høj præcision

Vi leverer på jeres præmisser og sorterer irrelevant information fra via vores unikke søgeteknologier og AI-algoritmer. Det giver høj fleksibilitet og bedste præcision.

Platform & Funktioner

Medieovervågning, statistik og rapportering i én samlet løsning

arrow

Daglig nyhedsovervågning med notifikationer på mail, mobil og desktop

Infomedias AI-understøttede værktøjer gør det let for dig at se, sortere, reagere, dele og rapportere jeres omtaler i alle medier. Det giver dig mulighed for at navigere mere sikkert i et kaotisk, globalt medielandskab og at træffe de bedste beslutninger i dit arbejde hver dag.

mentions

Kategorisér vigtige omtaler og mål kvaliteten med vores AI-baserede sentiment tool

Sortér og kategorisér nemt jeres omtaler for at få det fulde overblik over, hvilke medier der omtaler både jer selv og alle de andre emner, I vil overvåge. Det sparer dig masser af tid, når du skal dele jeres medieomtaler med kollegaer og rapportere indsigter og værdi af jeres medieovervågning til ledelsen.

sentiment

Se effekten af din kommunikation med vigtige KPI'er og nøgletal

Vurdér en omtales succes eller risiko via vores mange nøgletal. Udover omtalemængden beregner vi f.eks. jeres rækkevidde, og vores algoritmer fortæller dig, om jeres omtale er positiv, negativ eller neutral. Information der lynhurtigt gør dig i stand til at reagere på de ting, der sker i jeres omverden.

statistics

Få detaljeret statistik over jeres omtaler i forskellige grafer

Se effekten og værdien af jeres egen eller konkurrenternes PR og kommunikation med vores avancerede statistik- og visualiseringsværktøjer. F.eks. hvor meget omtale I får over tid i forhold til forskellige forretningsområder, markeder, medier og sammenlignet med konkurrenterne.

stats 1

Skab dine egne medierapporter og del dem med kollegaerne

Rapportering til interessenter er et tidskrævende arbejde uden en effektiv platform til medieovervågning. Sammensæt, design og udsend selv dine egne rapporter, som du nemt kan tilpasse til informationsbehovet hos dine forskellige stakeholders.

media reports 1
PLATFORM OG FUNKTIONER

Alt hvad du behøver for at få overblik over din virksomhed og omverden via medierne

Få besked på mobilen samme minut, som I bliver omtalt, bliv opdateret hver morgen med en daglig mail, eller få det komplette overblik i vores medieovervågningsportal. Det er medieovervågning på dine præmisser.

dekstop 1
dekstop 1

Søg på tværs at mediegrupper

Overskuelig artikelbrowser

Opsæt dine egne søgeprofiler

Se nøgletal for jeres omtaler

Se statistik for jeres omtaler

Markér alle jeres omtaler med tags og sentiment

Filtrér nemt søgninger på omtaler

Skab dine egne rapporter

Opret alerts og nyhedsmails

Bliv notificeret

Vi leverer løbende alle jeres medieomtaler på mail, på mobil og via vores overvågningsportal.

Se alle jeres omtaler

Du finder nemt alle jeres omtaler via de forskellige søgeprofiler og søgeord, I har valgt.

Del med kollegaer

Del nyheder med kolleger, ledelse og andre, der er interesseret i at få overblik over jeres medieomtaler.

Skab egne rapporter

Kategorisér jeres omtaler og skab hurtigt og nemt dine egne skræddersyede rapporter.

Få statistik og indsigt

Se statistik for alle jeres omtaler og få en endnu dybere indsigt i effekten af jeres kommunikation.

INTERNATIONAL MEDIEOVERVÅGNING

Har du behov for at overvåge jeres medieomtaler globalt?

Infomedia tilbyder automatiseret medieovervågning af samtlige medier i verden. Ikke mindst online nyhedsmedier. 

Vi overvåger konstant +230.000 online nyhedsmedier og finder dagligt mere end 4 mia. artikler fra hvert hjørne af internettet. Det gør os til verdens førende udbyder af nyhedsovervågning med data fra online nyhedsmedier.

media monitoring globe
infomedia app mockup 1

Tag din medieovervågning med på farten og få opdateringer i realtid

Vi gør det nemt for dig at bevare overblikket over jeres medieomtaler, når du er på farten.

Vores brugervenlige app giver dig et hurtigt overblik over alle dine omtaler, notifikationer i realtid og masser af nye måder at administrere og dele nyhedsindhold og indsigter på.

Book en demo

mockup platform mobile app 1500

Vil du se, hvordan media intelligence og vores digitale platform til medieovervågning kan skabe værdi for dig og din virksomhed i praksis?

mockup platform mobile app 1500
tipstilmedieovervågning

5 tips til den bedste medieovervågning

En god medieovervågning kan give indblik i effekten af PR- og kommunikationsafdelingens indsatser, den kan tippe salgsafdelingen om nye forretningsmuligheder, eller den kan give marketing et uundværligt indblik i branchen og konkurrenterne.

I dette e-paper giver vi dig fem anbefalinger til, hvordan du får markedets bedste medieovervågning.

Infomedia Blog

Læs mere på bloggen

Få inspiration, tips og gode råd om medieovervågning på vores blog.

Se også

Overvågning af sociale medier

Få værdifuld indsigt i dine budskaber, omtaler og målgrupper på tværs af sociale medier.

Medieanalyse & Indsigt

Vi giver dig værdifulde indsigter ved hjælp af omfattende mediedata og vores erfarne analytikere.

Mediearkiv

Hvad sagde hvad og hvornår? Infomedias mediearkiv giver dig alle svarene.

Kontakt os

Kontakt os og hør mere om, hvordan vores medieovervågningsløsninger kan styrke jeres forretning, eller organisation.

mobile data mockup 1
Hand with phone 1

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.

Book en demo af vores medieovervågning

Book en demo
af vores internationale medieovervågning

E-paper med 5 tips til den bedste medieovervågning

5 tips til den bedste medieovervågning

Medieovervågning
- vejen til indsigt

Få en demo af vores medieovervågning

Book en demo nu og oplev, hvordan vores platform til medieovervågning, rapportering og analyse giver dig et komplet overblik over jeres omverden.

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan