skip to Main Content

Vi tror på, at kommunikation ændrer verden

Kommunikation kan vælte regimer, afgøre valg, og skabe ikoniske brands. Den rette kommunikation på rette tid og sted kan vinde markedsandele, manifestere et brand, øge omsætningen og minimere risici.

Men med 347.222 tweets i minuttet, 18.000 timers nyt video-content hver time, og over 18.050 danske artikler i døgnet, har det aldrig været sværere at holde overblikket, og samtidig aldrig været lettere at måle på det forkerte – vi giver dig overblik i en kompleks medieverden.

Infomedia er din strategiske partner til at omsætte det kaotiske mediebillede til indsigter og rådgivning, der styrker vores kunders strategiske indsatser på tværs af forretningsområder, markeder og landegrænser.

Edward Snowden

Edward Snowden, der med sine afsløringer om USA’s massive, hemmelige, verdensomspændende masseovervågning satte store dele af det politiske Amerika skatmat.

Martin Luther King Jr.

En af verdens mest ikoniske kommunikatører, der formåede at bruge ordets magt i en tid, hvor vold og kampe var dominerende i den amerikanske racedebat.

#metoo

Globalt kommunikationsfænomen, der startede med en enkelt kvinde, et hashtag og et tweet.

Donald Trump

Man kan mene meget om Trump, hans evner, stil og tweets, men han har utvivlsomt brugt kommunikation som platform til at vinde verdens mest magtfulde politiske embede.

Red Bull

Red Bull sælger i bund og grund dåser. Men virksomheden drives omkring kommunikation inden for sport, musik, events og sponsorater af ikoniske mennesker/hold eller koncepter. De kommunikerer oplevelser og produktet er sekundært.

Barack Obama

De færreste kendte Obama, da han stillede op i præsident-ræset. Gennem klar kommunikation omkring ”Yes, we can” ændrede Obama i kampen om verdens mest magtfulde politiske embede.

Tesla

Tesla har gennem klar kommunikation skabt sig en unik position i verdensmarkedet. De taler ikke om biler – men om energi og bæredygtighed. De bruger formål som katalysator til at drive en større agenda end biler.

Oprah Winfrey

Der findes 1000-vis af Talkshow-værter globalt – men Oprah er ikonisk. Hun har formået at bruge sin kommunikative platform til at bygge et forretningsimperium – og hendes brand er så stærk, at hun nu nævnes som mulig præsidentkandidat i USA.

Volkswagen

Dieselgate har været en af de største erhvervsskandaler i nyere tid. Selvfølgelig havde skandalen grobund i reel snyd, men den kommunikative storm på brandet har været uhørt.

News

15. juni

Infomedia vinder to priser ved international branchepris

Download PDF

23. marts

Danish market leader in social media intelligence enters Sweden

Download PDF

22. marts

Infomedia leverer bedste regnskab siden 2013

Download PDF

En stærk drivkraft inden for teknologi, data og visionær udvikling

Infomedia har været igennem en gennemgribende digital transformation. Vi var de første i Norden til at digitalisere det traditionelle medieklip. Fra saks og brun kuvert med posten – til at levere medieovervågning digitalt på mail og i portaler. I dag er den daglige overvågningsmail suppleret med avancerede dashboards, brugervenlige apps og integrerede kommunikationsløsninger.

Det ligger i vores DNA at være digitale, at investere i teknologi og at udfordre fremtidens muligheder.

Teknologier som machine learning og AI sætter nye standarder for indsigter i medielandskabet, hvad enten det redaktionelle eller sociale medier.

Men teknologi gør det ikke alene. For at vores algoritmer forbliver førende på områder som sentiment-scoring, relevansvurdering og automatisk kategorisering, skal der data til. Masser af data – og det har vi. Hver eneste dag crawler vi hundredetusindevis af medier og finder mere end 3 mio. redaktionelle artikler, som leveres til +100.000 kunder verden over.

Morgendagens media intelligence af afhængig af indgående teknologiforståelse, stærke partnerskaber, de rette kompetencer og lysten til at udvikle og eksperimentere, og det har vi.

Strategisk partner, der leverer indsigt og rådgivning

Infomedia er en prisvindende strategisk partner, der leverer indsigt og rådgivning, der styrker vores kunders strategiske indsatser på tværs af forretningsområder, markeder og landegrænser.

I det kaotiske mediebillede, hvor nye sociale og digitale kanaler konstant øger kompleksiteten, sørger vi for, at danskerne har adgang til den viden, de skal bruge.

Vi holder øje med dit brand 24 timer i døgnet – 365 dage om året.

Vi analyserer data fra 150 millioner kilder, sider og profiler, og omsætter det til viden, der er relevant for din dagsorden – både viden du selv har efterspurgt, og den du ikke vidste, du manglede.

Vi leverer viden om influencers og agendaer, der er vigtige for din forretning.

Vi er med på danskernes vidensrejse. Med over 70 millioner artikler, er vores arkiv en lille del af Danmarks historie, og med til at danne grundlag for ny viden. Fra skoleeleverne, der skal lave research til en opgave, til travle universitetsstuderende, der skal finde information til deres speciale, til topledere og kommunikatører, der ved hjælp af vores indsigter kan prioritere og træffe vigtige strategiske beslutninger.

Med et målrettet fokus på en (ikke så fjern) fremtid, hvor vi vil kunne forudsige adfærd baseret på vores mediedata, kan vi i dag tilbyde vores kunder analyser og indsigter, der kan styrke deres brand, forretning og bundlinje – Det kalder vi ”Insight for impact”.

Mennesker

Blandt andet derfor er Infomedia en inspirerende virksomhed at være ansat i. Vi er knap 200 kollegaer, der holder hjulene i gang 24/7 for at følge nyhedernes puls og levere indsigt til vores kunder døgnet rundt. En del af os – omkring 70 – er studerende. Dette gør Infomedia til en unik arbejdsplads. Kombinationen af erfarne specialister og unge kolleger med et frisk syn på virkeligheden er afgørende for vores kultur og vores DNA.

Ejerforhold og partnerskaber

Infomedia er aktiv i adskillige branchenetværk. Vi er medlem af internationale organisationer som Fibep, AMEC og PDLN, der fastsætter rammevilkår og standarder for medieovervågning og analyser, herunder vilkår for artikellicenser og ophavsret.

I Danmark er vi medlem af Danske Medier og IT-Brancheforeningen.

Infomedia er ejet ligeligt af JP/Politikens Hus A/S og Berlingske Media.