skip to Main Content

Er du vores nye medieanalytiker?

Infomedias consulting team søger en struktureret, talstærk medieanalytiker med flair for storytelling.

Vores team hjælper kunderne i arbejdet med datadrevet kommunikation. Vi indsamler data, som er nødvendige for, at vores kunder kan tilrettelægge strategiske tiltag, følge op på KPI’er og evaluere kommunikative udspil.

Vi hjælper kunderne med at forstå og handle ud fra data med udgangspunkt i både medieomtaler, kundernes egne data, agendaer på sociale medier og andre datakilder. Ofte har vores kunder nogle faste analyseleverancer, andre gange arbejder vi med workshops, afrapporteringer, webinarer og ad hoc leverancer.

I Infomedia arbejder vi også med projekter og events, som blandt andet omfatter et projekt i samarbejde med FN om tracking af de 17 Verdensmål i medieomtale; Infomedias social media event ’The Art of Social’; samt den årlige CEO Superbrand-måling, som bedømmer hvilken CEO i dansk erhvervsliv, der udgør det stærkeste brand for sin virksomhed.

Alt det, du kommer til at lave

Dit arbejde vil bestå i at drive dag-til-dag kommunikation med vores kunder vedrørende deres analyser. Du skal helt ned i datamaterialet og kode artikler, analysere de centrale pointer frem, kommunikere indsigter videre ved rapportskrivning og vejlede vores produktionsteam. Du kommer også til at læse korrektur og understøtte det øvrige consulting team ved tilbudsgivning og udbudsbesvarelser. Derudover vil du indgå i udviklingsprojekter, assistere ved kundemøder og med tiden selv afholde dem.

Du er muligvis vores nye kollega, hvis du kan sige ”ja” til følgende:

  • Du har en videregående relevant uddannelse inden for f.eks. statskundskab, kommunikation, medievidenskab eller lignende
  • Du kan arbejde fuld tid og er klar til at yde en ekstra indsats omkring deadlines
  • Du arbejder struktureret og nyder at sætte punktum ved arbejdsopgaver
  • Du kan overskue store mængder data og finde præcis de detaljer, som er relevante for målgruppen
  • Du har stærke formidlingsevner
  • Du skriver et formfuldent engelsk
  • Du har sikre korrekturøjne
  • Du har sandsynligvis erfaring med Google Analytics og Facebook Insight samt andre dataplatforme
  • Du har kendskab til statistisk metode
  • Du har muligvis erfaring fra kommunikationsafdelinger fx fra praktikophold
  • Du er generelt interesseret i samfunds- og mediedebatten
  • Du er nysgerrig, social intelligent, udadvendt og giver energi til rummet

Er du interesseret i stillingen, så send din ansøgning med cv og relevante bilag (samlet i ét dokument) til vores HR på job@infomedia.dk. Skrive gerne ’Ansøgning til medieanalytiker’ i emnefeltet.

OBS! Af hensyn til GDPR må dit CPR-nummer ikke indgå i din ansøgning, cv eller relevante bilag.

Ansvarlige for ansættelserne: Maria Bach (maria.bach@infomedia.dk) og
Majbrit Krogh (majbrit.krogh@infomedia.dk)

Deadline for modtagelser af ansøgninger: den 5. august 2019.
Samtaler forventes afholdt i uge 33
Forventet ansættelse: 1. september 2019.
Adresse: Pilestræde 58, 1112 København K

Og hvem er Infomedia så?

I Infomedia tror vi på, at kommunikation ændrer verden.

Hvad end det er vores kunders forretning eller et præsidentvalg, så er kommunikation en afgørende faktor for, om man opnår succes eller fiasko. I Infomedia arbejder vi på at omsætte kommunikationen i det komplekse mediebillede af traditionelle og sociale medier til brugbar viden for vores kunder. Viden de kan bruge til at prioritere og træffe forretningskritiske beslutninger, der styrker deres brand og deres bundlinje.

Vi er et media intelligence-hus, der er markedsledende inden for medieovervågning, medieanalyse og social media management i Danmark. Vi følger nyhedernes puls, overvåger sociale medier og leverer indsigt til vores kunder 24/7 365 dage om året.

Vi har eksperter inden for alt fra medieovervågning, social media-analyser og it-udvikling, og en vigtig del af os – omkring 60 – er studerende. Kombinationen af erfarne specialister og unge kolleger med et frisk syn på virkeligheden gør ikke alene Infomedia til en unik arbejdsplads, men er også helt afgørende for vores kultur og vores DNA.

Infomedia beskæftiger ca. 200 medarbejdere ud af indre København med kontorer i også Norge og Sverige. Infomedia er ejet af JP/Politikens Hus og Berlingske Media og varetager opgaver for både nationale og internationale kunder, ligesom partnerlisten tæller nogle af verdens førende spillere inden for deres felt, herunder Hootsuite, Brandwatch, Talkwalker og Zerofox. Læs mere om os på www.infomedia.dk.

Back To Top