Vi tror på, at kommunikation ændrer verden

  

Kommunikation kan vælte regimer, afgøre valg, skabe ikoniske brands og gøre personer berømte. Tegninger kan give et land nye fjender, tweets kan sætte diplomatiske relationer over styr, og medieomtale kan sætte virksomheder på landkortet.

 

Vi tror på, at kommunikation er en afgørende katalysator for, at virksomheder når deres forretningsmål.

 

Med den rette kommunikation på rette tid og sted kan virksomheder vinde markedsandele, manifestere et brand, øge omsætningen og minimere risici.

 

Men i en verden med 347.222 tweets i minuttet, 18.000 timers nyt video-content hver time, og over 18.050 danske artikler i døgnet, har det aldrig været sværere for virksomheder at skabe sig et overblik, og samtidig aldrig været lettere at måle på det forkerte.

 

Med relevant indsigt i effekten af kommunikation kan virksomheder træffe de rigtige strategiske beslutninger om deres kommunikation, og ændre deres verden ét budskab ad gangen.

 

Vi er:
Infomedia er den strategiske partner, der leverer indsigt og rådgivning, der styrker vores kunders strategiske indsatser på tværs af forretningsområder, markeder og landegrænser.

 

I det kaotiske mediebillede, hvor nye sociale og digitale kanaler konstant øger kompleksiteten, sørger vi for, at danskerne har adgang til den viden, de skal bruge.

 

Vi holder øje med dit brand 24 timer i døgnet - 365 dage om året.


Vi analyserer data fra 150 millioner kilder, sider og profiler, og omsætter det til viden, der er relevant for din dagsorden - både viden du selv har efterspurgt, og den du ikke vidste, du manglede.

Vi leverer viden om influencers og agendaer, der er vigtige for din forretning.


Vi er med på danskernes vidensrejse. Med over 70 millioner artikler, er vores arkiv en lille del af Danmarks historie, og med til at danne grundlag for ny viden. Fra skoleeleverne, der skal lave research til en opgave, til travle universitetsstuderende, der skal finde information til deres speciale, til topledere og kommunikatører, der ved hjælp af vores indsigter kan prioritere og træffe vigtige strategiske beslutninger.

 

Med et målrettet fokus på en (ikke så fjern) fremtid, hvor vi vil kunne forudsige adfærd baseret på vores mediedata, kan vi i dag tilbyde vores kunder analyser og indsigter, der kan styrke deres brand, forretning og bundlinje - Det kalder vi ”Insight for impact”.

 

Mennesker

Blandt andet derfor er Infomedia en inspirerende virksomhed at være ansat i. Vi er knap 200 kollegaer, der holder hjulene i gang 24/7 for at følge nyhedernes puls og levere indsigt til vores kunder døgnet rundt. En del af os – omkring 70 – er studerende. Dette gør Infomedia til en unik arbejdsplads. Kombinationen af erfarne specialister og unge kolleger med et frisk syn på virkeligheden er afgørende for vores kultur og vores DNA.

 

Ejerforhold og partnerskaber

Infomedia er aktiv i adskillige branchenetværk. Vi er medlem af internationale organisationer som Fibep, AMEC og PDLN, der fastsætter rammevilkår og standarder for medieovervågning og analyser, herunder vilkår for artikellicenser og ophavsret.

 

I Danmark er vi medlem af Danske Medier og IT-Brancheforeningen.

 

Infomedia er ejet ligeligt af JP/Politikens Hus A/S og Berlingske Media.

Vores internationale netværk

Priser