• Prøv Infomedia
  • Log ind
  • Kontakt
Guide: Skærp din influencer marketing med data
e-paper

Skærp din influencer marketing med data

Skærp din influencer marketing med data

Hvis du vil være sikker på at kunne se resultater på bundlinjen, skal din influencer marketing være baseret på data. Og det er hele vejen fra identifikation af de rigtige influencers til den endelige evaluering af et samarbejde.

Download denne guide og oplev hvordan du kan skærpe din influencer marketing og dermed resultaterne fra dit arbejde med influencers.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Modtag frisk inspiration max 1-2 gange ugentligt. Eksempelvis om spændende webinarer, whitepapers og gode cases. Du kan til enhver tid afmelde dig igen.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Se også

Infomedia events

Tilmeld dig vores webinarer

Tjek vores webinarer med ny indsigt samt tips og tricks.

Nyt fra bloggen

Kig forbi vores blog og få inspiration fra vores eksperter, der deler den nyeste viden.

Værdien af influencer marketing er til at tage at føle på, men det samme er truslen for at blive snydt af falske profiler med købte følgere.

Alt for mange brands er blevet ført bag lyset og sidder tilbage med udhulede metrics for engagement og absolut ingen effekt på bundlinjen. Og det har kostet dem penge, mange penge.

Men hvorfor går det galt?

Svaret er data.

Uden data består influencer marketing af dårlige relationer, manglende strategisk fundament og en oplevelse af, at ROI ikke er helt som forventet.

Hvis du vil være sikker på at kunne se resultater på bundlinjen, skal dit arbejde med influencers være baseret på data. Og det er hele vejen fra identifikation af de rigtige influencers til den endelige evaluering af et samarbejde.

Data er alt fra data om de største og mest relevante influencers på sociale medier til adfærden på dit website.

Din influencer marketing består af tre niveauer, og data er relevant i alle tre:

  1. Når du skal finde de bedste influencers til dit budskab eller brand.
  2. Når du løbende skal tracke på de influencers, du samarbejder med.
  3. Når du skal evaluere på udbyttet af dit arbejde med influencers.

 

Du kan skærpe din influencer marketing ved at tænke data ind i alle tre niveauer af dit arbejde med influencers: Fra identifikation til løbende tracking og den endelige evaluering.

Data hjælper dig med at nå bedre resultater og giver dig samtidig er forhandlingsgrundlag, når du skal indlede et samarbejde med en influencer. Og vigtigst af alt er data det, der gør, at du kan dokumentere effekten af dit arbejde.

Vi har lavet en guide til influencer marketing, der tager dig igennem alle tre niveauer, og hvordan du kan bruge data til at skærpe din influencer marketing og dermed resultaterne fra dit arbejde med influencers.

E-paper med 5 tips til den bedste medieovervågning

5 tips til den bedste medieovervågning