skip to Main Content
7 Gode Grunde Til At Vælge Hootsuite Enterprise

7 gode grunde til at vælge Hootsuite Enterprise

Hootsuite Enterprise er bare én blandt mange platforme til håndtering af sociale medier, og det kan være svært at få overblik over dem alle.

Du har brug for et samlet overblik over alle jeres sociale medier. Du skal dele og målrette indhold, monitorere og håndtere omtaler og henvendelser, og du skal måle og dokumentere effekten af det, du laver. Og du vil gerne have en platform, der kan det hele. Og helst lidt til.

Hootsuite Enterprise er af Forrester Wave blevet kåret til at være markedsleder blandt verdens førende platforme til social media management – og det er ikke uden grund.

Vi er ret begejstrede for Hootsuite, og for at hjælpe dig med at vælge den rigtige social media management-løsning, har vi samlet syv gode grunde til at vælge Hootsuite Enterprise, hvis du arbejder professionelt med sociale medier.

#1 – Mål ROI af jeres indsats på sociale medier

Den absolut største udfordring for virksomheder, der arbejder professionelt med sociale medier, er at vise værdien af deres indsats.

Hvad tjener du på den tid og de penge, du investerer i kampagner eller kundeservice sociale medier? Hvordan påvirker og spiller sociale medier sammen med virksomhedens overordnede mål? Kort sagt: Hvad er jeres ROI på sociale medier?

En af vores absolutte favorit-features i Hootsuite Enterprise er muligheden for at binde elegante sløjfer mellem data fra forskellige kilder direkte i Hootsuite.

Mål ROI af sociale medier i Hootsuite Enterprise

Tag for eksempel data fra jeres seneste post på Facebook og se, hvordan den har påvirket trafikken til jeres website. Eller hvordan jeres annoncering har virket. Hootsuite Enterprise lader dig følge hele kunderejsen, så du kan se, hvordan sociale medier har assisteret i den endelige konvertering.

På den måde kan du let vise og dokumentere return on investment af dit arbejde – du kan endda vise værdien af sociale medier helt ned til den enkelte post.

#2 – Få samlet overblik over kundens touch-points med kundeservice

I mange organisationer er kundeservice for alvor flyttet ud på sociale medier. Kundeservice har i dag fået langt flere kanaler at holde styr på udover den gode gammeldags e-mail.

Kundeservicemedarbejdere skal i dag også besvare direkte beskeder, kommentarer og anmeldelser på sociale medier og anmeldelsessider som Trustpilot.

Hootsuite Enterprise er et komplet værktøj til enhver digital kundeservice. Platformen understøtter alle de mest populære sociale medier, herunder Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter og Pinterest og lader kundeservice monitorere og håndtere omtaler og henvendelser.

Er du ikke helt overbevist?

Du kan let integrere Hootsuite med kendte CRM-systemer som SugarCRM og Zendesk. Og så kan du, som noget helt unikt, holde øje med og svare Trustpilot-anmeldelser direkte i Hootsuite.

Det hele er samlet i ét dashboard, så medarbejderne i kundeservice har et klart overblik og ikke skal pendle mellem flere forskellige systemer for at følge med.

#3 – Integrér Hootsuite med virksomhedens eksisterende systemer

Noget af det bedste ved Hootsuite Enterprise er, hvordan det let kan integreres på tværs af virksomheden – fra kundeservice til marketing til kommunikation.

Integrer systemer i Hootsuite

Hootsuite har over 150 out-of-the-box integrationer med små og store apps, så du kan bruge Hootsuite sammen med en lang række af virksomhedens eksisterende systemer.

Det kan være ZeroFOX, der beskytter jer mod bedrageri og andre sikkerhedsrisici. Eller det kan være en MailChimp-app, der gør det nemt at dele jeres MailChimp-kampagner på sociale medier.

Hootsuite tilbyder også API-integrationer med større løsninger som Salesforce, Adobe og Microsoft Dynamics, så I kan følge kunder på tværs af touchpoints og kanaler.

Ved at integrere Hootsuite som jeres social media management-platform med virksomhedens eksisterende systemer får du nem adgang til data og oplysninger direkte i Hootsuite. Samtidig nedbryder du siloerne, der ofte vil være mellem jeres social-team og resten af virksomheden.

#4 Effektivisér håndteringen af sociale medier med automatisering

Den platform, du vælger til håndtering af sociale medier, skal kunne tagge samtaler og tildele henvendelser automatisk. Det effektiviserer den tid og de ressourcer, I bruger på sociale medier, og vigtigst af alt: Det sikrer, at de mest akutte sager får hjælp først.

Automatiser processer i Hootsuite

I Hootsuite Enterprise kan du på baggrund af specifikke ord eller vendinger sørge for, at henvendelser får et bestemt tag og bliver tildelt den rigtige person eller afdeling.

For eksempel kan spørgsmål om et nyt produkt automatisk blive tagget med produktets navn og ryge direkte videre til den produktansvarlige, mens en omtale af jeres CSR-strategi ryger til kommunikationschefen.

Hootsuite Enterprise lader dig samle op på specifikke emner, så du kan danne dig et overblik over, hvor meget et enkelt emne har fyldt.

#5 Mål kundeservices performance

Med kundeservice på sociale medier er der behov for at få indsigt i, hvordan jeres kundeservice eller enkelte teams performer i det digitale møde med kunden.

Hootsuite Enterprise lader jer måle kundeservices performance på tværs af personer eller teams.

Se kundeservices performance i Hootsuite

Er det bestemte typer spørgsmål, der altid tager længere tid at besvare? Hvilke teams eller medarbejdere er mest effektive? Venter kunderne for lang tid på svar, når de kommenterer, imens de får hurtigt svar, hvis de skriver direkte? Og hvor meget tid bruger kundeservice på de enkelte kanaler?

Med indsigt i kundeservices performance kan I optimere jeres kundeservice og måske forkorte svartiden eller strukturere jeres arbejde på en anden måde, der gør kunderne mere tilfredse.

#6 Skræddersy dit eget dashboard

Nogle platforme giver dig mulighed for ét dashboard med udvalgte platforme og streams, mens Hootsuite lader dig skræddersy dit eget.

Med drag and drop kan du lave lige præcis det dashboard, du har brug for, så du bevarer overblikket over jeres kanaler, profiler eller relevante søgeord.

Det er i virkeligheden op til hver enkel bruger, hvordan hans eller hendes dashboard skal se ud.

Skræddersy dit eget dashboard i Hootsuite

Du kan opsætte et ubegrænset antal streams i dit dashboard og dele dem med resten af din organisation. Og du er ikke begrænset til kun at overvåge egne kanaler. Du kan også oprette streams, der følger med på udvalgte hashtags på Twitter og Instagram.

Et dashboard kan derfor klare alt fra at vise dine egne planlagte LinkedIn-posts til at håndtere direkte beskeder på Facebook og følge med i, hvem der bruger konkurrenternes hashtags.

Vi foretrækker muligheden for at skræddersy dashboards, og det gør du sikkert også.

#7 Lokal support og rådgivning

Udvalget af danskudviklede systemer til håndtering af sociale medier er stærkt begrænset, og derfor er mulighederne for at få dansk support og rådgivning få. Hootsuite har dog et stort netværk af service partnere rundt om i verdenen.

I Danmark, Norge og Sverige er vi officiel partner til Hootsuite. Derfor kan du trygt vælge Hootsuite vel vidende, at du altid har adgang til dansk support, og mulighed for at få professionel rådgivning af vores danske team af social media specialister.

Der findes ikke så mange danske systemer til håndtering af sociale medier, og du skal vælge Hootsuite Enterprise, fordi du kan få dansk support og rådgivning.

Du har nok regnet det ud. Vi er så begejstrede for Hootsuite, og vores team er uddannet i Hootsuite og ret seje til support, opsætning og rådgivning af og om alle Hootsuites funktioner.

Du skal ikke vente på amerikanske åbningstider – det må da tælle som endnu en god grund til at vælge Hootsuite Enterprise.

Det var 7 grunde til, hvorfor du skal vælge Hootsuite Enterprise til at håndtering af sociale medier. Nu er du mere klædt på til at kunne træffe beslutningen om, hvordan I fremover vil arbejde med social media management.

Har vi fået dig overbevist nok til at booke en demo af Hootsuite? Det er helt uforpligtende, men giver dig et bedre grundlag til at kunne træffe beslutningen om, hvilken social media management platform, der er den rigtige til jer.

Er du klar til en demo af Hootsuite?

Vi viser dig, hvad Hootsuite Enterprise kan gøre for dig – det er ganske uforpligtende.

Charlotte Kølkjær
Social Business Advisor
Vores Social Business Advisor, der rådgiver om, hvordan du bedst kan bruge sociale medier hele vejen rundt i forretningen. Fang hende på +45 28 52 44 99 eller på chk@infomedia.dk.

Charlotte Kølkjær

Vores Social Business Advisor, der rådgiver om, hvordan du bedst kan bruge sociale medier hele vejen rundt i forretningen. Fang hende på +45 28 52 44 99 eller på chk@infomedia.dk.