Om Infomedia
Nordens førende i Media Intelligence
Infomedia omsætter det kaotiske mediebillede til indsigter, som styrker vores kunders strategiske indsatser på tværs af forretningsområder, markeder og landegrænser.
Vores ydelser
Mennesker, omfattende data og avanceret teknologi er ingredienserne i vores løsninger. Vi tilbyder, hvad der skal til for at navigere i et komplekst medielandskab. Lokalt, regionalt og globalt.
Men med 350.000 tweets i minuttet, 30.000 timers nye YouTube-videoer i timen, og over 2 mio. nye onlineartikler i døgnet, har det aldrig været sværere at holde overblikket, og samtidig aldrig været lettere at måle på det forkerte.
Infomedia er den strategiske partner, der omsætter det kaotiske mediebillede til overblik, indsigter og rådgivning, der skaber handling og resultater.
Prisbelønnede løsninger
Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over Infomedia-løsninger, der er belønnet for den effekt, de skaber.
PIONERER I BRANCHEN
Fra saks og kuvert til apps og AI
Hver eneste dag crawler vi hundredetusindevis af medier og finder mere end 3 mio. redaktionelle artikler, som vi leverer til mere end 100.000 virksomheder og organisationer verden over. Vi er et media intelligence powerhouse.
Vi var de første i Norden til at digitalisere det traditionelle presseklip. Fra saks og brun kuvert med posten til at levere medieovervågning digitalt på mail, apps og i portaler.
I dag er den daglige medieovervågningsmail suppleret med avancerede dashboards, omfattende medieanalyser, AI-teknologier og erfarne analytikere og rådgivere, der kan omsætte de mange indsigter til actions, så vores kunder kan skabe resultater.
Vores enorme mængder mediedata, nye digitale teknologier og erfarne specialister gør os til en toneangivende aktør i markedet og en foretrukken strategisk partner for vores kunder.
vores DNA
Data + teknologi + specialister
Ved hjælp af en overflod af data, avanceret teknologi og erfarne specialister overvåger og fortolker vi alt, hvad der bliver sagt og skrevet i alle medier verden over.
Omfattende data
Vi crawler hundredetusindevis af medier hver dag og har enorme mængder af data fra medier.
Ny teknologi
Vi startede med saks og brune kuverter, og i dag arbejder vi 100% digitalt og med kunstig intelligens.
Kloge hoveder
Vi er ca. 250 kollegaer på fire kontorer i Norden. Til sammen hjælper vi nogle af de største organisationer
Vores historie
Infomedia stiftes
Infomedia grundlægges den 19. december 2002 da pc’er og internetadgang var ved at vinde indpas i den gennemsnitlige danske husstand. Som et joint venture mellem JP/Politikens Hus og Berlingske Officin, to af de største medieudgivere i Danmark, blev Infomedia bygget på et stærkt fundament af medieerfaring og høje standarder for redaktionelle principper.
Infomedia køber A'jour Klip
Infomedia styrker sin markedsposition med købet af A’jour Klip Gruppen A/S, der var en af Danmarks ældste leverandører af medieovervågning. Med købet af A’jour Klip bliver Infomedia nu en full service-leverandør af alle ydelser inden for medieovervågning
Infomedia køber Cision Danmark
Infomedia ekspanderer fortsat og køber Cision Danmark A/S, som er en af verdens førende udbydere af mediesøgning, medieovervågning og medieanalyser. Formålet med opkøbet er et ønske om at styrke sin markedsposition i Danmark.
Infomedia køber Infopaq
Infomedia overtager Infopaqs danske aktiviteter og foretager hermed en betragtelig udvidelse i antallet af nyhedskilder, som kan leveres digitalt fra danske medier.
Infomedia køber
Opoint Technology
Infomedia ønsker at ekspandere internationalt og opkøber Opoint Technology med base i Oslo. Virksomheden er den førende globale teknologiplatform til crawling af online medieindhold. Dette styrker markant Infomedias markedsposition og giver adgang til store internationale kunder.
Infomedia køber M-Brains aktiviteter i Sverige, Norge og Estland
Infomedia køber M-Brains medieovervågningsaktiviteter i Norge og Sverige samt en produktionsenhed i Estland. Gennem dette opkøb får Infomedia en bredere og dybere mediedækning i Norden og en kundebase på 1.000 nordiske virksomheder, hvilket bringer tallet op på mere end 3.000 nordiske kunder og 100 nye kolleger.
Infomedia køber 23% af MediaCatch
Infomedia køber sig ind i tech-startup-selskabet MediaCatch og deres softwareplatform, der repræsenterer den næste generation af medieovervågningsteknologi med speciale i lyd og billeder. Teknologien baserer sig på AI og kan bruges til overvågning og genkendelse af tekst, logo, objekter, ansigter, stemninger, køn, alder mv. på tværs af broadcast, podcast, YouTube, streamingtjenester og sociale medier.
Infomedia åbner kontor i Finland
I takt med et stigende antal store Nordiske kunder, stiger også kundernes behov for Infomedias tilstedeværelse i alle de 4 Nordiske lande. Infomedia åbner således et kontor i Helsinki primo 2023.
Vores ejere
Infomedia ejes af JP/Politikens Hus og Berlingske Media. Begge er nogle af Danmarks førende medievirksomheder og står bag et stort antal nyhedsmedier, ugentlige aviser og nichemedier.
Datterselskaber
Infomedia er 100% ejer af Opoint, som er verdens førende udbyder af online nyhedsdata og teknologi til global nyhedsovervågning. Via Opoint leverer vi både global online nyhedsovervågning og et globalt mediearkiv med 7 mia. nyhedsartikler fra mere end 200.000 nyhedsmedier over hele kloden.
Vores kontorer
DANMARK
København
Infomedia A/S
Pilestræde 58, 3. sal
1112 København K
+45 88 77 33 00
support@infomedia.dk
DANMARK
Aarhus
Infomedia A/S
Søndergade 44
8000 Aarhus C
+45 88 77 33 00
support@infomedia.dk
SVERIGE
Stockholm
Infomedia Sweden AB
Lästmakargatan 13,
111 44 Stockholm
+46 20 150 050
support@infomedia.se
NORGE
Oslo
Infomedia Norge AS
Stortorvet 10
0155 Oslo
+47 21 56 97 50
support@infomedia.no
ESTLAND
Tallinn
Infomedia OÜ
Lõõtsa 8,
11415 Tallinn
FINLAND
Helsinki
Infomedia Finland Oy
c/o Kraftvaerk Finland Oy
Lintulahdenkatu 10, 5th floor
00500 Helsinki
Alliancer og medlemsskaber
AMEC er den internationale forening for måling og evaluering af kommunikation, der repræsenterer organisationer og professionelle, der leverer medieevaluering og kommunikationsforskning. AMEC har mere end 160 medlemmer i 86 lande over hele verden, herunder Infomedia.
FIBEP er verdens media intelligence-forening med over 130 virksomhedsmedlemmer fra mere end 60 lande, herunder Infomedia. Foreningen og dens medlemmer fokuserer på løsninger inden for medieovervågning, medieanalyse, PR-distribution, journalistdatabaser, samt konsulenttjenester og SaaS-platforme.
Alle virksomheder har et ansvar for at skabe en mere bæredygtig fremtid. Også Infomedia. Derfor er vi en del af UN Global Compact, hvor vi sammen med mere end 10.000 andre virksomheder tager vores samfundsansvar alvorligt.
Press Database and Licensing Network (PDLN) er en sammenslutning, der repræsenterer organisationer, der ejes eller kontrolleres af udgivere, der licenserer eller leverer avis-, magasin- og webmateriale til medieovervågning, pressesklip og presserevisionstjenester. PDLN har 27 medlemmer i 23 lande. Herunder Infomedia.
Karriere hos Infomedia
Vi er lige knap 250 dygtige kollegaer i hele Norden, der følger nyhedernes puls og leverer indsigt til vores kunder døgnet rundt. Minut for minut.
En stor del af os er studerende. Det gør Infomedia til en unik arbejdsplads. Det er netop kombinationen af erfarne specialister og unge kolleger med et frisk syn på virkeligheden, som gør Infomedia til både en levende og en videnstung arbejdsplads, og det er dét, der skaber vores stærke kultur og DNA.
Vil du være med? Så tjek, om der er ledige stillinger, du brænder for, eller send os en uopfordret ansøgning.