CASE

Madklubben

Restauration

Danmark

38 restauranter | 285 ansatte

Infomedia skaber overblik over Madklubbens medieomtaler

Om Madklubben

Madklubben gør den gode madoplevelse tilgængelig for flere

Madklubben åbnede sin første restaurant i 2007 med en målsætning om at gøre restaurantbesøg tilgængeligt for flere. Madklubbens koncepter er baseret på at servere lækker mad, til en god pris og i smukke omgivelser.

Siden åbningen af den første restaurant i 2007 har Madklubben åbnet 37 restauranter fordelt på flere brands, inklusiv Hanzo, Frankies, et konditori og en cateringvirksomhed. Der kommer konstant flere til og de har i dag mere end 1.200.000 besøgende.

Efterhånden som Madklubben vækster har de et stigende behov for at arbejde med PR, kommunikation og marketing på nye og mere datadrevne måder.

Madklubbbens udfordringer

Madklubben vokser sig større år for år, og oplever et stigende behov for overblik over deres PR og omtale i medierne.

Overblik over medieomtaler

I takt med at Madklubben vokser, stiger mængden af medieomtaler også. Det hurtige daglige overblik over alle medieomtalerne på tværs af deres brands er derfor helt nødvendigt. Hertil kommer data fra medieovervågning så effekten af PR-aktiviteter kan måles og dokumenteres.

Indsigt i brandoplevelsen

Madklubbens DNA handler om at skabe madoplevelser som er store, og hvor alle kan være med. Det stiller krav til at vide, hvad folk har lyst til både at spise og opleve når de besøger Madklubben. Derfor er det alfa og omega at følge med i, hvad der bliver sagt og skrevet om dem på tværs af medier.

Medieovervågning

Medieovervågning skaber overblik og indsigt for Madklubben

Infomedias medieovervågning giver Madklubben et klart overblik over alle deres medieomtaler og bedre muligheder for at måle effekten af deres PR-aktiviteter.

Resultater opnået

Infomedias medieovervågningsløsning hjælper Madklubben med at holde sig ajour med mediernes omtaler på tværs af flere brands og dokumenterer deres performance.

Medie- og brandovervågning giver større overblik og reducerer risiko

Madklubben modtager Infomedias daglige mail med alle deres brandomtaler, og får det nødvendige overblik hver dag. De kan reagere hurtigere overfor eksempelvis negative omtaler og det reducerer deres forretningsrisiko. 

Mediedata bidrager med indsigt i Madklubbens kommunikation

Infomedias medieovervågning giver Madklubben en dybere indsigt i, hvordan de bliver omtalt, og hvem der omtaler dem på tværs af medietyper. Dette datagrundlag bruger de til at måle og optimere deres PR-strategi og budskaber i markedet.

Indsigter fra medieovervågning forbedrer kampagnebudskaberne

Madklubben bruger indsigterne fra Infomedias medieovervågning til at evaluere deres kampagner. Det giver mulighed for at optimere de fremtidige kampagner, så de trænger endnu bedre igennem blandt alle målgrupperne.

Vil du høre mere om jeres muligheder med Infomedia?

Kontakt os

Kontakt os og hør mere om, hvordan vores medieovervågning, medieanalyser, og vores øvrige digitale værktøjer kan styrke jeres forretning eller organisation.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.