fbpx

Folkemøde: De var bedst på presse og sociale medier

09. maj 2017 |
1 min. læsetid
Spaltepladsen er trang, og der er hård konkurrence om brugernes opmærksomhed på sociale medier under Folkemødet hvert år. Men alligevel er der nogle, som klarer sig ud på den anden side og er blevet bemærket for deres enestående indsats med presse eller sociale medier. Her er toppen af dem, der klarede sig allerbedst på Folkemødet 2016.

Det er stort set umuligt at få journalisterne til at skrive om de events, der foregår i teltene på Folkemødet. I så fald skal der stå minister eller partileder på visitkortet hos dem, der deltager i debatterne.

For det er politikerne, der bliver omtalt langt mest i forbindelse med Folkemødet. På listen over de mest omtalte personer i redaktionelle medier i forbindelse med Folkemødet 2016, skal du helt udenfor en top 25 for at finde en person, der ikke er politiker.

På sociale medier kæmper du ikke bare mod politikere om rampelyset. Organisationer, virksomheder og kendisser fylder alle – især i Twittersfæren – med godt indhold. I 2013 blev der skrevet 9.177 tweets om Folkemødet, og i 2016 røg 47.167 tweets afsted. Konkurrencen om rampelyset er altså hård – både offline og online.

Men selvom det måske ser sort ud, er der håb forude. For det kan lade sig gøre at få lidt af rampelyset under Folkemødet. Både i redaktionelle medier og på sociale medier.

Her er top 5 over de politikere, meningsdannere, organisationer, virksomheder og events eller kampagner, som klarede det allerbedst i 2016. Det er dem, du kan kigge mod for inspiration til, hvordan du selv når igennem med dine budskaber under dette års Folkemøde.

hvem loeb med opmaerksomheden under folkemoedet 2016

Kontakt os

Har du lyst til at høre mere, eller bare en at spille bold op ad, er du velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Book en demo af vores medieovervågning

Download PDF

Udfyld formularen og du er klar til at downloade dette blogindlæg som PDF.

Medieovervågning
- vejen til indsigt

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan