skip to Main Content

Folkemøde: De var bedst på presse og sociale medier

Spaltepladsen er trang, og der er hård konkurrence om brugernes opmærksomhed på sociale medier under Folkemødet hvert år. Men alligevel er der nogle, som klarer sig ud på den anden side og er blevet bemærket for deres enestående indsats med presse eller sociale medier. Her er toppen af dem, der klarede sig allerbedst på Folkemødet 2016.

Det er stort set umuligt at få journalisterne til at skrive om de events, der foregår i teltene på Folkemødet. I så fald skal der stå minister eller partileder på visitkortet hos dem, der deltager i debatterne.

For det er politikerne, der bliver omtalt langt mest i forbindelse med Folkemødet. På listen over de mest omtalte personer i redaktionelle medier i forbindelse med Folkemødet 2016, skal du helt udenfor en top 25 for at finde en person, der ikke er politiker.

På sociale medier kæmper du ikke bare mod politikere om rampelyset. Organisationer, virksomheder og kendisser fylder alle – især i Twittersfæren – med godt indhold. I 2013 blev der skrevet 9.177 tweets om Folkemødet, og i 2016 røg 47.167 tweets afsted. Konkurrencen om rampelyset er altså hård – både offline og online.

Men selvom det måske ser sort ud, er der håb forude. For det kan lade sig gøre at få lidt af rampelyset under Folkemødet. Både i redaktionelle medier og på sociale medier.

Her er top 5 over de politikere, meningsdannere, organisationer, virksomheder og events eller kampagner, som klarede det allerbedst i 2016. Det er dem, du kan kigge mod for inspiration til, hvordan du selv når igennem med dine budskaber under dette års Folkemøde.

Download infografikken

Boost din indsats på sociale medier med employee advocacy

Vi har lavet en overskuelig guide der hjælper dig med at integrere employee advocacy i din organisation - alt fra planlægning til udførelse og effektmåling.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få guiden tilsendt.

Back To Top