fbpx

Hootsuite køber Talkwalker

09. april 2024 |
2 min. læsetid
Hootsuite har i en pressemeddelelse den 8. april 2024 annonceret, at de har opkøbt Talkwalker og deres førende platform til social media listening og analyse. Det er et opkøb af de helt store i media intelligence-branchen og giver helt nye muligheder for både Infomedia og vores kunder, som nu får én samlet platform til håndtering af sociale medier.

Infomedia har i knap 9 år været eneforhandler og løsningspartner i Norden for både Hootsuite og Talkwalker, og vi er stolte af at levere forretningskritiske løsninger indenfor social media management og social media insights.

Med fusionen mellem Hootsuite og Talkwalker ser vi store muligheder for vores kunder:

  • Vi kan samle alt arbejdet med sociale medier i én platform.
  • Vores kunder får mulighed for at lytte på sociale medier og distribuere indhold fra én og samme platform.
  • Vores kunder kan spare meget tid på arbejdet med sociale medier, og brugerne af Hootsuite/Talkwalker-platformen får dybere indsigter og større effekt af deres arbejde.
  • Brugerne får den stærkeste AI-baserede platform til sociale medier til glæde for alle lige fra PR, kommunikation og SoMe-teamet til marketing og salg.

Hootsuites CEO, Irina Novoselsky udtaler:

“We have had listening for years. But it was industry standard, just like everyone else’s. While that worked then, the industry is entering a new era of social media performance. To achieve this, we’re building a social media performance engine, a feedback loop where AI takes consumer data and generates insights for actionable strategies and measurable impact. The combination of social listening’s best insights technology, Talkwalker, brought into Hootsuite, will leapfrog the industry into the future of social marketing.”

Fusionen bringer positive ændringer for både kunder hos Talkwalker og Hootsuite, som kan se frem til at opleve en endnu stærkere platform, med stort fokus på udvikling, optimering og smart brug af kunstig intelligens.

”Hootsuite’s overtagelse af Talkwalker er en spændende strategisk beslutning. Infomedia får nu  endnu bedre muligheder for at tilbyde kunderne sammenhængende forretningskritiske løsninger til både at overvåge og skabe indsigter i sociale medier samt til at håndtere kommunikation og markedsføring på tværs af sociale kanaler”, siger Infomedias nordiske ansvarlige for partnerskaber, Laurits Læssø Macel.

Læs mere om Hootsuite’s overtagelse af Talkwalker.

For yderligere information

Laurits Læssø Macel
Head of Partnerships & Solutions, Nordics

+ 45 31 18 66 39
laurits.macel@infomedia.dk

Download PDF

Udfyld formularen og du er klar til at downloade dette blogindlæg som PDF.

Medieovervågning
- vejen til indsigt

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan