skip to Main Content
Hvad Er På Kommunikationsdirektørens Agenda I 2018? En Ny Undersøgelse Giver Dig Svaret

Hvad er på kommunikationsdirektørens agenda i 2018? En ny undersøgelse giver dig svaret

Kommunikationsdirektørens virkelighed ser anderledes ud i dag. Det samme gør de krav, der stilles til ham eller hende, der har det overordnede ansvar for virksomhedens kommunikation.

Kommunikationsdirektørens agenda er præget af, at alle med en internetadgang og noget på hjertet kan udgøre en kanal. Og at forbrugere og interessenter er langt mere informerede og har mere indflydelse end tidligere.

Som borgere vil vi have gennemsigtighed, som forbrugere vil vi have hurtig respons, og som arbejdskraft vil især de nye generationer arbejde for virksomheder med et klart formål. Endelig er teknologien en konstant joker. Nye medier kommer til, og gamle bliver genopfundet.

Det er den virkelighed, kommunikationsdirektøren står over for i dag.

Og dét stiller vi skarpt på med en ny undersøgelse, hvor vi har talt med kommunikationsdirektører i Danmarks top-300 virksomheder.

Enhver kommunikationsdirektør, der læser undersøgelsen, kan nok nikke genkendende til, at hans eller hendes rolle i dag ser anderledes ud end for bare ti år siden. Den er mere kompleks, hvilket stiller andre krav til kommunikationsdirektøren i 2018.

Hvad er kommunikationsdirektørens rolle, værdi og opgaver?

Undersøgelsen af kommunikationsdirektørens agenda i 2018 stiller skarpt på netop de udfordringer og trends, der gør sig gældende blandt de ledende kommunikationsdirektører i dag. Vi har talt med 53 kommunikationsdirektører fra de 300 største danske virksomheder. Dertil har vi interviewet kommunikationsdirektører fra seks store danske virksomheder for at skabe et overblik over, hvilke udfordringer de står over for netop nu.

Og så har vi haft fornøjelsen af at tale med to CEOs, der har givet os deres perspektivering og syn på kommunikation og kommunikationsdirektørernes rolle i organisationen i dag.

Undersøgelsen viser, at det uden tvivl er en spændende og forandringsrig tid at have ’kommunikationsdirektør’ stående på visitkortet. Kravene til rollen er blevet større, og kommunikationsdirektører skal i dag agere strategisk rådgiver samtidig med, at de skal løfte traditionelle og nye kommunikationsdiscipliner. Selvom det stadig er de færreste virksomheder, der har kommunikationsdirektøren med i den øverste ledelse, så er dørene på ledelsesgangen i høj grad blevet åbnet for kommunikationsdirektøren.

Undersøgelsen er 31 sider spækket med indsigter om kommunikationsdirektøren og ikke mindst kommunikationsfaget – og den er klar til download.

Back To Top