• Prøv Infomedia
  • Log ind
  • Kontakt

Infomedia forbedrer omsætning og resultat i 2020


Af: Infomedia

Pressemeddelelse, 15. april 2021

Infomedia styrkede i 2020 sin nordiske position og realiserede en omsætning på 204,8 mio. kr. mod 171,8 mio. kr. i 2019. Væksten skyldes nye aktiviteter i Norge og Sverige samt vækst i web crawling aktiviteter gennem Opoint Technology. Driftsresultatet udgør 22,8 mio. kr. i 2020 mod 18,3 mio. kr. i 2019. Resultatet kan henføres til fortsat arbejde med digitalisering og gennemførte effektiviseringstiltag.


COVID-19 påvirkede naturligvis markeds- og udviklingsaktiviteter i store dele af 2020. Det danske moderselskab var mest påvirket og realiserede i 2020 en omsætning på 128,5 mio. kr. mod 137,5 mio. kr. i 2019. Nedgangen skyldtes udvalgte kundegrupper, som var ekstra hårdt ramt af COVID-19 i kombination med øget priskonkurrence. Driftsresultatet blev dog løftet til 16,4 mio. kr. i 2020 mod 11,8 mio. kr. i 2019,  hvilket er tilfredsstillende” siger administrerende direktør Thomas Vejlemand.

Som følge af COVID-19 blev markeds- og salgsaktiviteter omlagt, og en ny digital brand- og marketingplatform blev lanceret. Nye digitale samarbejdsværktøjer har understøttet en nordisk konsolidering efter selskabsopkøb i Sverige, Norge og Estland i slutningen af 2019. En ny produkt- og teknologiplatform er designet og udviklet. Første version er lanceret i Norge og Sverige, mens danske kunder kommer med til sommer. Selskabet åbnede et nyt Aarhus-kontor i foråret 2020.

”Mange af vores ledere og medarbejdere på tværs af Norden har aldrig mødt hinanden fysisk pga. COVID-19 og lockdown. De kender hinanden fra hjemmearbejdspladser og digital kommunikation. Vi er efter omstændighederne lykkedes med at integrere fem selskaber og skabe en holdånd om mål, strategi og indsatsområder. Vores vækstplaner måtte justeres, men vi har fastholdt en god og tæt digital dialog med vores kunder og partnere. Vi har samtidig formået at udvikle en ny stærk produktportefølje og nye analysekoncepter, som styrker os i Norden og internationalt. Vi ser resultatet af dette ved en stærk indledning på 2021 med styrket kundetilgang” slutter administrerende direktør Thomas Vejlemand.

Ambitionen er at gøre Infomedia til den foretrukne software løsningspartner indenfor medieovervågning i Norden og internationalt med fokus på forretningsstrategiske medieanalyser og kommunikationsindsigter.

For yderligere information


Thomas Vejlemand

Administrerende direktør
+45 31373025
tv@infomedia.dk

Anders Heering
bestyrelsesformand og direktør for JP/Politikens Erhvervsmedier
+45 20194044
ah@watchmedier.dk

Om Infomedia


Infomediakoncernen udvikler og driver digitale abonnementsløsninger til Media Intelligence i form af medieovervågning og medieanalyser. Produktporteføljen omfatter bl.a. kriseovervågning, brandpositionering, markeds- og konkurrentovervågning, brancheovervågning, agendaovervågning (herunder klima og bæredygtighed), interessant- og influencerovervågning m.v. Datterselskabet Opoint Technology leverer med sin crawling teknologi webfeeds til bl.a. medieovervågnings- og it-selskaber internationalt.

Infomedia har 240 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Aarhus, Stockholm, Oslo og Tallinn og ejer desuden teknologiselskabet Opoint Technology.

Selskabet har en strategisk samarbejdspartner i Ninestars fra Chennai, som er specialist i dataprocesser, og samarbejder desuden med to internationale teknologipartnere indenfor social medieovervågning i form af Talkwalker og Hootsuite. Vocast er senest tilknyttet som partner, så medieovervågning kan knyttes tættere til nyhedsbrevsudsendelse, newsrooms og journalistdatabaser.

Infomedia blev grundlagt i 2002, og ejes i dag 50/50 af Danmarks to største mediehuse, JP/Politikens Hus og Berlingske Media.

Nøgletal