PRESSEMEDDELELSE 7. JULI 2022
Infomedia investerer i MediaCatch, og styrker dermed overvågning af lyd og billeder i selskabets samlede medieovervågning. MediaCatch får via Infomedia samtidig adgang til både et nordisk og internationalt marked.
For yderligere information
Om Infomedia
Infomediakoncernen udvikler, driver og rådgiver om digitale løsninger inden for Media Intelligence i form af medieovervågning, medieanalyser og kommunikationsindsigter. Koncernens ambition er at være den foretrukne leverandør til virksomheder og organisationer i Norden og styrke kundernes indsigt i deres kommunikation og omdømme på tværs af nyhedsmedier og sociale medier lokalt og Internationalt. Infomedia er i stigende grad involveret i internationale udbud. Infomedia ejer desuden teknologiselskabet Opoint, som med sin webcrawling-teknologi leverer nyhedsfeeds til bl.a. medieovervågnings- og it-selskaber internationalt.
Infomedia har 250 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Aarhus, Stockholm, Oslo og Tallinn samt en salgskontor i London for datterselskabet Opoint.
Selskabet Ninestars fra Chennai er en strategisk samarbejdspartner inden for mediedataprocesser. Infomedia samarbejder desuden med to internationale softwareselskaber inden for overvågning og håndtering af sociale medier, Talkwalker og Hootsuite.
Om MediaCatch
MediaCatch er et next-gen audio og visual media intelligence software. Virksomhedens egenudviklede AI forstår, hvad der foregår i videoer, lyd og billeder 24 timer i døgnet på tværs af kanaler og platforme. Lige nu scanner MediaCatch live +30 tv-kanaler, +15 radiokanaler, +650 webmedier, Dansk YouTube samt udvalgte sociale medier.
MediaCatch udarbejder brand- og medieanalyser og tilbyder en række produkter som sponsorship analytics, diversitetsanalyser og medieovervågning som software as a service.
MediaCatch har teknologier inden for f.eks. logo-, lyd-, tale-, objekt- og ansigtsgenkendelse samt andre teknologier som kan detektere humør, scener og meget mere. Virksomheden er uafhængig af “big tech” og fanger selv alle medier og laver selv alle beregninger.
MediaCatch er en software- og teknologi-startup, som er født ud af et forskningsprojekt på Syddansk Universitet, som stadig er medejere. Den er co-foundet af CTO, Filip Wallberg, CEO, Lars Damgaard Nielsen, CIAO, Anders Glent Buch og CDO, Cæcilie Bach Kjærulf. Virksomheden beskæftiger 11 fuldtidsansatte. MediaCatch har tidligere fået seed kapital fra Keld Reinicke, Jørgen Madsen Lindemann, Thomas Busch og Henrik Juul.