fbpx

Infomedia vinder 2 x guld ved AMEC Awards 2021

Pressemeddelelse, 30. november 2021

2 guldpriser går til Infomedia ved AMEC Awards 2021. Infomedia hædres for sit arbejde med at måle kommunikation og kommunikationseffekt for store virksomheder i Norden.

AMEC Awards er den globale prisuddeling for kommunikationsmåling, og er åben for alle, der anvender medieovervågning og analyser i PR- og kommunikationsarbejdet. Prisen hædrer særligt gode resultater inden for kommunikationsstrategi, kommunikationsanalyse og media intelligence-teknologi.

Velrenommerede virksomheder og organisationer som Coca-Cola, YouTube, Honda, Adobe, Huawei, OECD og UNICEF var blandt årets deltagere. Glæden var derfor stor, da Infomedia modtog 2 guldpriser.

Infomedia modtog 2 AMEC Gold Awards i følgende kategorier

  • Mest effektive planlægning, forskning og evaluering: Vesteuropa
  • Pris for godt sprog og enkelhed i måling og rapportering af kampagneeffektivitet

Infomedia var desuden nomineret i kategorierne:

  • Bedste første skridt på en målerejse
  • Bedste multimarkedsrapportering
  • Bedste brug af måling i en enkelt sag
  • Innovationspris for nye målemetoder

Infomedia har kontorer i København, Aarhus, Oslo, Stockholm, Helsinki og Tallinn og hjælper virksomheder og organisationer med at udnytte redaktionelle og sociale mediedata, kommunikationsindsigt og ny teknologi til at styrke aktiviteterne inden for primært kommunikation, marketing, salg samt R&D.

For mere information

Lise Sparre
Chef for Analyse og Rådgivning
lise.sparre@infomedia.dk
+45 30 22 98 94

Om priserne

Guld: Mest effektive planlægning, forskning og evaluering: Vesteuropa B (Anonym)

Da Infomedia startede arbejdet, lå kommunikationsstrategien et sted mellem mavefornemmelse og medieovervågning. Sammen med kunden dykkede de ned i mediematerialet, og opbyggede gradvist en ny strategi baseret på tidligere data, løbende tracking og konkrete, målbare KPI’er. Infomedia har således tydeligt demonstreret, hvordan planlægning, research og evaluering kan give klare og meget strategiske retningslinjer, som igen fører til gode, målbare resultater.

Guld: Pris for almindeligt sprog for enkelhed i måling og rapportering af kampagneeffektivitet (Anonym)

Projektet “Kødelskere” tog udgangspunkt i det voksende pres på kødindustrien: Forbrugernes voksende bevidsthed om klima- og sundhedsspørgsmål og dyrevelfærd eskalerende en politisk polarisering. Det er ikke let at navigere og kommunikere i et konfliktfyldt landskab.

Med Infomedia i spidsen har trioen etableret en langt bedre forståelse for, hvordan disse tendenser udspiller sig i redaktionelle medier, og brugt den aktivt i strategiske kommunikationsplaner. Virksomhederne udviste en “klar og enkel analyse, med direkte og tydeligt sprog i målerapporteringen”. Med andre ord: på trods af en mangefacetteret og kompleks problemstilling er analysen præsenteret så enkelt, at den blev hædret med guld

Nomineringer

Bedste første skridt på en målerejse (Citycon)

Liljeholmen er et større område med ejendomme, service, shopping, kulturtilbud og metro, lige uden for Stockholms centrum. Ved at se på, hvordan nyhedsmedier dækker Citycons faciliteter, brugte Infomedia medieidentitet og fokusgrupper direkte i kommunikationen omkring byplanlægningen. Prisen anerkender “organisationer, der er nye inden for mediemåling og -evaluering, og som bygger en god praksis helt fra begyndelsen”. Projektet er i øjeblikket i en høringsfase med mål om færdiggørelse i 2029.

Bedste multimarkedsrapportering og Bedste brug af måling i en enkeltstående sag (H&M)

I oktober 2020 lancerede H&M i Stockholm sit første tøjgenbrugssystem. H&M’s kunder blev inviteret til at deltage i “Looop”-kampagnen, og repræsenterede dermed et vigtigt skridt mod en “Cirkulær fremtid i modebranchen”. Infomedia leverede medieanalyse og evaluering af kampagnen, med særligt fokus på kundeengagement og faktisk handling direkte drevet af kampagnen.

I begrundelsen står, at virksomhederne på tværs af brancher og lande udførte “fremragende måling og evaluering af kommunikationskampagner”.

Nomineret: Innovationspris for nye målemetoder (We Love People)

At måle ”formålet med kommunikation” kræver kloge hoveder. Infomedia udviklede i samarbejde med konsulentbureauet We Love People en original og unik metodik, der fanger begrebet ”purpose’s” mangesidede karakter. Metoden fik navnet “The Purpose Score”.

Juryen konkluderede, at Infomedia kombinerede flere måle- og evalueringsværktøjer og fandt en ny måde at måle effekten af ​​kommunikationsaktiviteter på. Et arbejde, de anså for værdigt til en AMEC-nominering.

Download PDF

Udfyld formularen og du er klar til at downloade dette blogindlæg som PDF.

Medieovervågning
- vejen til indsigt

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan