Infomedias årsresultat 2021

Post Author

Af: Infomedia

pressemeddelelse, 30.marts 2022

Infomedia udbyggede i 2021 sin nordiske position og realiserede en omsætning på 215,7 mio. kr. mod 204,8 mio. kr. i 2020. Væksten kommer fra aktiviteter i Norge, Sverige og softwareselskabet Opoint.

Det danske selskab leverede på niveau med 2021. Driftsresultatet (EBITDA) udgør 22,5 mio. kr. i 2021 mod 22,8 mio. kr. i 2020. Resultatet afspejler investeringer i Shared Service Center i Estland samt i reorganisering og styrkelse af det svenske selskab. Resultat før skat udgør 12,2 mio. kr. mod 12,0 mio. kr. i 2020.

– Som for alle andre virksomheder blev det endnu et år med COVID-19, som naturligvis påvirkede markeds- og udviklingsaktiviteter i store dele af 2020. Vi fastholdt planlagte investeringer i vores nordiske konsolidering, herunder i udvikling af ny produktplatform, ny brandidentitet og nye hjemmesider for Infomedia og Opoint. Ligeledes er investeringer i digital transformation og data science tiltag gennemført for at understøtte automatisering og nye typer af kommunikationsanalyser. Under de givne markedsvilkår anser vi resultatet for tilfredsstillende, siger administrerende direktør Thomas Vejlemand.

Der er gennemført flere ledelsesmæssige og organisatoriske tiltag i 2021 med henblik på at styrke selskabet yderligere.

– Vi er kommet langt med at integrere vores selskaber fra opkøb i 2018 og 2019, og det har ført til nye ledelsesmæssige greb. Vi har indsat ny landeleder for det danske selskab og en ny CEO for Opoint, begge er rekrutteret internt. Vi har etableret en ny nordisk ledergruppe bestående af landeledere og ledere med ansvar for tværgående procesområder. Vi står med et stærkt team og er startet 2022 med styrket kundetilgang og øget interesse for vores internationale medieovervågning med fokus på krisehåndtering og markedsresearch, slutter administrerende direktør Thomas Vejlemand.

Ambitionen er at gøre Infomedia til den foretrukne software løsningspartner indenfor medieovervågning i Norden og internationalt med fokus på forretningsstrategiske medieanalyser og kommunikationsindsigter.

For yderligere information

Thomas Vejlemand, CEO
tve@infomedia.dk
+45 31 37 30 25

Anders Heering, bestyrelsesformand og direktør for JP/Politikens Erhvervsmedier
+45 20194044
ah@watchmedier.dk

Om Infomedia

Infomedia-koncernen udvikler, driver og rådgiver om digitale løsninger til Media Intelligence i form af medieovervågning, medieanalyser og kommunikationsindsigter. Koncernen har som ambition at være den foretrukne leverandør til virksomheder og organisationer i Norden og understøtte kundernes indsigt i kommunikation og omdømme på tværs af nyhedsmedier og sociale medier både lokalt og Internationalt. Infomedia er i stigende omfang involveret i internationale udbud. Datterselskabet Opoint leverer med sin crawling teknologi webfeeds til bl.a. medieovervågnings- og it-selskaber internationalt.

Infomedia har 250 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Aarhus, Stockholm, Oslo og Tallinn og ejer desuden teknologiselskabet Opoint, hvortil er knyttet et salgskontor i London.

Selskabet har en strategisk samarbejdspartner i Ninestars fra Chennai, som er specialist i dataprocesser, og samarbejder desuden med to internationale teknologipartnere indenfor social medieovervågning i form af Talkwalker og Hootsuite. Vocast er tilknyttet som partner, så medieovervågning kan knyttes tættere til PR/distribution, newsrooms og journalistdatabaser.

Infomedia blev grundlagt i 2002, og ejes i dag 50/50 af Danmarks to største mediehuse, JP/Politikens Hus og Berlingske Media.

Nøgletal

Download whitepaper om employee advocacy