skip to Main Content

Mediesynlighed, KPI’er og topchefen på digitale medier: Mest læste på infomedia.dk

Det er sommer, aviserne er tyndere, og du har måske lidt mere tid. Derfor har vi samlet de fem mest læste artikler på vores site, som du kan bruge lidt tid på, inden hverdagen igen buldrer derudaf.

I løbet af årets første halvdel har vi skrevet om alt fra synlighed i medierne for både personer og byer til mediernes dækning af flygtningedebatten, KPI’er og topchefer på sociale medier.

Ugens mest omtalte personer i medierne – hver uge

Hver uge kigger vi på, hvem der har været mest omtalt i danske, landsdækkende medier. Resultatet er en top 25, som ser forskellig ud fra uge til uge, men som afspejler ugens gang i medierne. I skrivende stund er Theresa May, Recep Tayyip Erdoğan, François Hollande og Chris Froome blandt de mest omtalte personer. Ugen før var det blandt andet Mads Holger og Serena Williams. Se listen.

Danmarks største byer i medierne

Vores årlige optælling af de 100 største danske byers synlighed i medierne er populær – også for 2015 (opgørelsen blev udgivet i maj 2016). Opgørelsen viste, at Skjern, Hobro og Brøndby er de byer med mest omtale pr. indbygger. I Skjern kan de takke den tidligere amerikanske vicepræsident Al Gore, der besøgte byen i 2015, men også deres stærkt profilerede håndboldhold. For Hobro og Brøndby var det – ikke overraskende – især fodbolden, der sikrede dem mediesynlighed. Se opgørelsen.

Danskerne har foretaget en markant højredrejning

Vores medie- og befolkningsanalyse af den danske flygtningedebat i Danmark og udlandet vakte stor opmærksomhed i medierne. Én af konklusionerne lød blandt andet, at danskerne har rykket sig markant mod højre på ét år, og at 26 pct. synes, der mangler et parti i Folketinget, der fører en strammere flygtningepolitik end de nuværende. Derudover kiggede vi også på flygtningedebattens betydning for Danmarks omdømme, og danske og internationale mediers dækning af debatten, men det er lidt et sidespring. Se artiklen – eller hent hele whitepaperet her.

Brug dine KPI’er – og brug dem rigtigt

Noget, vi altid gerne vil snakke om, er effektmåling og arbejdet med KPI’er. Det gjorde vi også tilbage i april for fulde huse på en Tuesday Talk. De vigtigste pointer blev samlet i en artikel, hvor vi blandt andet kom med et helt konkret eksempel på, hvordan en KPI kan se ud for kommunikationsafdelingen. Det primære budskab fra vores to advisors var, at KPI’er altid skal understøtte forretningsmålet. Læs, hvad de mere sagde om arbejdet med KPI’er.

Skal topchefen være mere digital?

Det er ofte kedelige begrundelser som manglende tid, der er undskyldning for, at topchefen ikke er på sociale medier, men det bør være strategiske overvejelser. Sådan lød det på årets første Tuesday Talk, hvor vi kiggede nærmere på det faktum, at kun 5 ud af 40 af de største topchefer i Danmark er aktive på Twitter. Læs mere.

Det var de fem mest læste artikler på vores site det første halve år af 2016. Hvis du vil se, hvad vi ellers har liggende, kan du kigge forbi Indsigt, der er vores blog.

Fortsat god sommer!

Boost din indsats på sociale medier med employee advocacy

Vi har lavet en overskuelig guide der hjælper dig med at integrere employee advocacy i din organisation - alt fra planlægning til udførelse og effektmåling.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få guiden tilsendt.

Back To Top