skip to Main Content

Infomedia Blog

København (og bacon) er top of mind, når udlandet skal sætte ord på Danmark

Da den danske flygtningedebat nåede udenlandske medier, spåede flere om, at det ville skade Danmarks omdømme. Spørger man befolkningen i udlandet, er det København, bacon og »koldt«, der falder dem…

I lommen på Facebook

Mediehuse har de seneste år fået en ny konkurrent. Facebook er ikke længere kun distributør af nyheder, men forvalter, hoster og tjener penge på det. Sådan sagde Tony Haile, CEO…

Analyse om flygtningedebattens betydning for Danmarks omdømme

Politiken lancerer de første resultater fra Infomedias analyse af Danmarks omdømme i forbindelse med flygtningekrisen. Trods massiv negativ medieomtale fastholder Danmark positivt omdømme i udlandet. To uger før Danmarks største…

Næste stop: Social data intelligence

Social listening bliver først rigtig interessant, når man ser det som en indtjeningsmulighed og ikke en omkostning. For så er man ved at være klar til at måle på tværs…

Danske medier er vilde med Donald Trump

Donald Trump er en af hovedpersonerne i den amerikanske valgkamp, men han har også sat sig tungt på medierne i Danmark. Han er nemlig blandt de mest omtalte personer i…

Infomedia i stærkt nordisk samarbejde

Vi har indgået en endnu tættere alliance med vores nordiske samarbejdspartnere Opoint. Alliancen kalder vi Media Intelligence Alliance (MIA), og for dig betyder det, at du kan få bedre indsigt…

Sæt mål for din kommunikation og marketing

Brug dine KPI’er – og brug dem rigtigt

Det giver først mening at måle på din kommunikationsindsats, hvis du er klar over, hvordan dit arbejde understøtter de overordnede forretningsmål. Klare og præcise KPI’er kan hjælpe med netop det.…

Social listening

Lyt og lær: Kom godt i gang med social listening

At lytte er essentielt, når du skal opbygge, udvikle og måle effekten af din strategi for kommunikation på sociale medier. Social listening gør dig i stand til at tage beslutninger…

Folkemødet og medierne

Folkemødet på Bornholm flytter politikere, pressefolk og kommunikatører ud af storbyen til en festival, hvor partilederne er i centrum for medieopmærksomheden, mens mindre organisationer bruger sociale medier til at nå…

Lyt til samtalen på de sociale medier

De fleste har nok hørt det mange gange før. Hvis man vil være med, hvor det sner, skal man lytte til samtalen på sociale medier. Det gælder både den samtale,…

Betalingsmuren: Sådan ser den ud i Danmark

Betalingsmur, freemium eller metered. Kært barn har mange navne, men ifølge DR Medieforskning betaler kun 6 pct. for nyheder på internettet på trods af mediebranchens gentagne forsøg på at få…

Tuesday Talk: Dagens medielandskab

Medielandskabet er en dynamisk størrelse og på vores Tuesday Talk i maj, kiggede vi derfor nærmere på medielandskabet i dag. Advisor Majbrit Krogh præsenterede friske tal for mediernes arbejde og…

Download guides, trends og analyser

Back To Top