skip to Main Content

Infomedia Blog

#gyllegate: Another one bites the dust

Gyllegate er slut. Eva Kjer Hansen er gået af som Miljø- og fødevareminister, og Lars Løkke har foretaget en større rokade. Fra den 13. februar til den 1. marts blev…

Tuesday Talk: Topchefer på sociale medier

Årets første Tuesday Talk blev afholdt den 1. marts og handlede om topchefer på sociale medier. Advisor og oplægsholder, Lasse Skjoldan, talte om, hvorvidt det bør være strategiske overvejelser, der…

Skal topchefen være mere digital?

Manglende tid, for meget støj eller manglende viden er nogle af de begrundelser, topchefer bruger for ikke at være til stede på sociale medier. Men det bør være strategiske overvejelser,…

Den sproglige PR-hammer

Ord er ikke tilfældige. Ord kan ændre holdninger, adfærd og globale dagsordner. Det er især tydeligt ved mediernes brug af udkantsdanmark og det grå guld. Det er sjældent tilfældigt hvilke…

Social listening: Sådan får du indsigt til at handle

Din dagsorden er ikke nødvendigvis lig med dine stakeholders’ dagsorden. Derfor er du nødt til at holde øje med, hvad der bliver sagt og skrevet om dit brand, dine produkter…

Lars Rebien igen årets CEO Superbrand

Danmarks dygtigste direktør, erhvervslivets svar på Bono, medicinmanden fra Bagsværd og vækstdoktor er bare nogle af de ord, der er sat i forbindelse med Lars Rebien Sørensen fra Novo Nordisk…

Kan man google sig til medieomtale?

Kort før årsskiftet udgav Google Denmark en række lister over, hvad danskerne søgte på i 2015. På trods af et år med stort politisk fokus på valg, kriser og skandaler i…

Topchefernes brands

Peter Høgsted og Maria Rørbye Rønn er begge topchefer, men i to vidt forskellige organisationer. Peter Høgsted kalder sig selv mad- og måltidsaktivist for Coop, mens Maria Rørbye Rønn ikke…

En storm i en vase

En af de store historier på sociale medier i 2014 var #vasegate, og efter stormen havde lagt sig, valgte vi at dykke lidt ned i data for at blive lidt…

Jul i danske medier

I hele december målte vi julestemningen i danske medier, der var højest på fredage. Julemanden fik massiv omtale, og Twitter var overvejende positiv over for de første afsnit af årets…

Ja-siden mest synlig frem mod EU-afstemning

Frem mod EU-afstemningen om retsforbeholdet dominerede ja-siden det journalistiske stof i medierne, mens nej-siden dominerede debatstoffet. Samlet set var der en overvægt af ja-omtaler i medierne frem mod EU-afstemningen om…

Danmarks 100 største byer i medierne 2014

I 2014 har flere af de største byer fået mindre medieomtale end året før, men København, Aarhus og Aalborg er fortsat de byer med mest omtale (se opgørelsen fra 2015).…

Download guides, trends og analyser

Back To Top