• Book en demo
  • Log ind
  • Kontakt

Produktnyt fra Hootsuite 2021

Post Author

Katrine Jacobsen
Strategy Consultant, Social Media

Arbejder du med social media management og med Hootsuite? Så er der godt nyt. Her får du med en kavalkade af nye spændende og nyttige værktøjer i Hootsuite.

Instagram DM’s og kommentarer i Inbox nu muligt

Instagram DM’s (Direct Messages), herunder privatbeskeder, svar på stories samt @tags på stories, har siden oktober været del af Hootsuite Inbox, da Instagram åbnede op for denne API til tredjepartssystemer. Det er nu også blevet muligt at håndtere Instagram- kommentarer fra Inbox’en.

Du håndterer Instagram kommentarer og beskeder på samme måde, som du er vant til med kommentarer og beskeder fra de andre platforme. Det betyder, at du nu har én samlet indgang til at håndtere jeres kommentarer fra Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter samt jeres privatbeskeder fra Facebook, Instagram og Twitter.

Tilpas og publicér dit indhold til hver SoMe-kanal på én gang

Nu er det blevet nemmere for dig at lave indhold på tværs af jeres sociale mediekanaler på én gang. Med få klik kan du skabe indhold til både Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn – hvor hver post er tilpasset det enkelte medie.

Du skaber dit indhold, som du plejer. Men i stedet for at duplikere indholdet til en ny kanal, eller bruge det samme indhold, kan du nu publicere forskellige tekster til dine målgrupper på Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter. Du vælger således de kanaler, du vil dele opslag og indhold på. Herefter kan du tilpasse din tekst til hver kanal ved at navigere blandt de valgte kanaler.

Download Hootsuite Social Trends 2022

Nyheder i Hootsuite Amplify

Videoer til LinkedIn profiler og tilpasset aktiveringsmail

Endnu en længe ventet nyhed til dig, der bruger Hootsuite Amplify til at dele indhold til jeres medarbejdere. Det er nu blevet muligt at poste og dele videoindhold til LinkedIn profiler via Hootsuite Amplify.

Hvis du og dine kollegaer har et stort fokus på at dele indhold til LinkedIn, kan I således nu også dele lækkert videoindhold med jeres medarbejdere i Hootsuite Amplify, som de kan dele til deres LinkedIn profiler. Du skaber indhold til Hootsuite Amplify helt som du plejer.

Du kan nu kan skrive jeres egen velkomstmail til medarbejderne, når I inviterer dem til Hootsuite Amplify. Du kan lave din egen overskrift, tekst og links og vælger selv, om denne tekst skal være på dansk eller engelsk.

Du finder denne mulighed under ’Admin settings’ øverst i højre hjørne fra dit dashboard via venstre navigationspanel.

Nyheder i Hootsuite Analytics

Ny navigation og flere metrics

Hootsuite Analytics’ navigation er nu blevet opdelt i ’Organic reporting’, ’Ads reporting’ og ’Report’.

Under Organic reporting finder du et overblik over jeres organiske indhold på tværs af jeres tilføjede kanaler til Hootsuite. Du kan, som du kender det fra ’Quick views’ se jeres forskellige KPI’er på det enkelte stykke indhold.

Under Ads reporting vil du kunne se jeres betalte indhold, som I har lavet via Facebook Business Manager eller LinkedIn manager. Denne del er dog kun tilgængelig for Enterprisekunder.

’Report’ er, som du kender det. Her kan du udarbejde jeres egne rapporter på tværs af KPI’er og kanaler, enten ved at bruge Hootsuite’s templates, eller du kan udarbejde dine egne rapporter fra bunden.

Et godt tip: Sæt en ’pin’ på dine mest brugte rapporter, og de vil blive fremhævet og fremgå under ’Reports’ i Analytics-menuen. Dermed kan du altid nemt finde jeres gemte KPI’er.

Hvis I måler på Twitter, er det nu også muligt at se data på engagement og impressions fra jeres Twitterkanal i Hootsuite Analytics.

Er du nysgerrig på mere og de forskellige metrics, kan du se et overblik over mulighederne via dette link.

TikTok app-integration

Er i hoppet på TikTok-bølgen? Eller måske det skal være jeres fokus i 2022? Så er vi glade for at dele nyheden, at TikTok endelig har åbnet op for deres API, der gør det muligt for jeres virksomhed at måle indsatsen samt lytte til et hashtag.

Det kræver, at du downloader en app fra Hootsuite App Directory. Du har forskellige muligheder.

TikTok Info: Her kan du følge de seneste TikTok-posts fra et hashtag. Du kan læse mere om og downloade TikTok Info her

Pendulum: Her kan du se jeres TikTok-videoer samt dele og planlægge dem til jeres andre sociale kanaler. Du kan have flere TikTok-kanaler tilføjet. Du kan læse mere om og downloade Pendulum her

Når du har downloadet én eller begge TikTok-apps, kan du se disse fra dit dashboard, hvor du har al din aktivitet på tværs af jeres social media-kanaler.

Social Advertising for Enterprise kunder

Det er nu muligt for vores Enterprisekunder at have en 360 graders løsning, hvor både jeres organiske og betalte indhold er samlet i én platform. Bedre bliver det nærmest ikke.

Med Social Advertising kan I integrere jeres Facebook Business Manager og LinkedIn Manager og dermed lave jeres betalte kampagner til Facebook, Instagram og LinkedIn direkte i Hootsuite.

Udover at planlægge og optimere jeres organiske og betalte indhold samt kampagneflow, kan I med Social Advertising også måle på indsatsen. Dermed kan I lave rapporter og opsætte jeres KPI’er på tværs af organisk og betalt indhold.

Vil du vide mere om Social Media Management og Hootsuite?

Kontakt os

Har du lyst til at høre mere, eller bare én at spille bold op ad, er du velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Infomedia Hootsuite

Book en demo

E-paper med 5 tips til den bedste medieovervågning

5 tips til den bedste medieovervågning