• Book en demo
  • Log ind
  • Kontakt

Produktnyt fra Hootsuite Q1 2022

Arbejder du med social media management og med Hootsuite? Så er der godt nyt. Læs med her og hør mere om nye spændende og nyttige værktøjer i Hootsuite.

Ny startside i Hootsuite med en Social Score

Når du logger ind i Hootsuite vil du se en ny startside med hurtige genveje til dine vigtigste værktøjer, herunder direkte link til at lave nyt indhold med ’schedule a post now’ samt link til ’Help and Resources’.

Derudover, kan du se en Social Score, der giver dig et dagligt overblik over din social medie performance. Scoren er baseret på, hvor ofte du deler indhold samt det engagement jeres opslag modtager. Du får også personlige anbefalinger til, hvordan du kan blive mere aktiv på jeres social medie kanaler og opnå jeres mål. Du kan læse mere om Social Score via dette link

’Send now’ posts vises i Planneren

Du kan nu også se ‘send now’ posts i Planneren (dit kalenderoverblik)  – altså de opslag, du har publiceret direkte og med det samme i Hootsuite.

Tidligere viste Planneren kun kladder og planlagte posts. Men nu får du altså det fulde overblik af dit indholdsarbejde i Planneren. Noget, vi ved, at flere af vores kunder har ventet på.

En anden opdatering i Planneren er, at du nu også kan se dit kalenderoverblik som måned. Du kan dermed selv vælge, om du vil se indholdet per uge eller per måned.

Download Hootsuite Social Trends 2022

Avanceret Twitter søgning i Streams

Du kan nu gøre din Twitter søgning endnu mere præcis, hvis du bruger Twitter Search Stream i dit Hootsuite Dashboard.

Nu kan du således tilpasse din søgning ved at udfylde forskellige filtre, og dermed kan du lytte mere præcist til, hvad brugerne skriver på Twitter om netop dit brand, virksomhed, agenda eller noget helt fjerde.

Vælg blot den stream, der hedder ’Advanced Search’, når du tilføjer en ny Twitter stream til dit dashboard.

Brug word cloud visualisering og bliv klogere på din data

I Hootsuite Analytics kan du nu se din data på en ny måde – nemlig med word cloud visualisering. Det betyder, at du kan se de ord og emner, der trender.

Du kan bruge word cloud visualisering af følgende metrics: Fans, Inbound messages eller posts. Disse kan du dykke nærmere ned i ved at filtrere på sprog, tag eller topic.

Brug word cloud visualisering for at dykke nærmere ned i populære sprog, tags eller emner.

Du finder dette under dine rapporter i Hootsuite Analytics.

Flere muligheder med Social Advertising

I sidste nyhedsbrev kunne vi annoncere, at alle Entreprise kunder nu har adgang til at kunne lave kampagner og annoncer til Facebook/Instagram og LinkedIn og dermed samle både organisk og betalt indhold i ét værktøj.

Og nu kan du arbejde endnu mere strategisk med dine kampagner og annoncer i Hootsuite ved, at det nu er muligt at lave ’multiple ads’.

Du kan dermed teste forskellige variationer af dine annoncer med blot ét klik: Vælg ’new ad’ knappen for at lave forskellige variationer af den samme annonce eller lave forskellige annoncer forfra. Facebook viser dine annoncer til din(e) målgruppe(r) og optimerer automatisk ud fra den/de annonce(r), der performer bedst.

Derudover er der også kommet disse opgraderinger til Social Advertising i Hootsuite.

  • LinkedIn Lead generation campaign: Det er nu muligt at lave lead generation kampagner til LinkedIn direkte i Hootsuite og dermed ikke grund til at skifte til LinkedIn Ads Manager.
  • Målret adfærd og demografi på Facebook og LinkedIn: Lav kampagner med alle de detaljerede muligheder, som du kender fra Facebook Business Manager – nu direkte i Hootsuite. Vælg adfærd og demografi til at målrette eller ekskludere for dine målgrupper i annoncer.
  • Forberedt annonceplaceringer på Facebook og Instagram: Når du laver annoncer til Facebook og Instagram kan du nu vælge, om du vil bruge automatiske placeringer eller vælge placeringer manuelt.


Med Hootsuite Social Advertising kan du arbejde smartere, sparre tid, samle organisk og betalt indhold samt måle på alle indsatser i ét samlet værktøj. 

Nyheder i Hootsuite Impact

Har du adgang til Hootsuite Impact kan nu bruge Impact post-level metrics i Hootsuite Analytics – på samme måde, som du allerede kender det med page-level metrics.

Så nu kan du lave visuelle rapporter med et holistisk overblik over performance på jeres social medie kanaler samt mere i dybden sammenligning og filtrering på indhold med post-level metrics.

Derudover, så er der også lanceret ’Content Comparison’ i Hootsuite Impact. Dette giver dig mulighed for at sammenligne organisk og betalt performance på tværs af social medie kanaler

Amplify nu en integreret del af Hootsuites Mobil App

Hootsuite har gjort det nemmere og mere overskueligt for jer, der laver indhold til jeres medarbejdere via Hootsuite Amplify. I stedet for at arbejde med to forskellige mobile apps, er Amplify nu blevet integreret i Hootsuite Mobile App.

For dig, der laver indhold til jeres medarbejdere til Amplify betyder det, at du nu har al jeres aktivitet samlet ét sted. For medarbejderne betyder det en mere brugervenlig navigation og app samt adgang til Planneren, således medarbejdere også kan schedulere indhold.

Vi rækker direkte ud til de kunder, som skal flyttes over på den nye app for sammen at lægge en plan. Vi har lavet en hjælpepakke med en masse lækkert videomateriale, der kan bruges til jeres medarbejdere for at hjælpe dem godt på vej med den nye app. Og så står vi klar til at hjælpe og rådgive som altid.

Vil du vide mere om Social Media Management og Hootsuite?

Kontakt os

Har du lyst til at høre mere, eller bare én at spille bold op ad, er du velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Infomedia Hootsuite

Book en demo

E-paper med 5 tips til den bedste medieovervågning

5 tips til den bedste medieovervågning