fbpx

Staten vælger Infomedia til medieovervågning og -analyse

PRESSEMEDDELELSE, 7. MAJ 2021

I udbuddet for den statslige medieovervågning og analyse har Økonomistyrelsen på vegne af staten valgt Infomedia som leverandør. Der er tale om en rammeaftale, som løber over minimum to år. Med denne aftale får de statslige myndigheder daglig overvågning af deres omtaler i medierne samt mulighed for analyse af deres kommunikationseffekt.

Aftalen omfatter ministerier, styrelser, råd og nævn under staten. Hertil kommer FGU-institutioner rundt omkring i landet. Derudover har en lang række andre offentlige institutioner såsom Nationalbanken, universiteterne, professionshøjskolerne, gymnasierne m.fl. også mulighed for at tilgå rammeaftalen frivilligt.

Vi er både ydmyge og stolte over, at Økonomistyrelsen har valgt Infomedia som deres leverandør på media intelligence-ydelser. Vi har en stor bredde og dybde i de kilder, vi overvåger, og det sikrer myndighederne under staten maksimal træfsikkerhed på de ting, som de ønsker at overvåge på tværs af det samlede mediebillede” siger administrerende direktør Thomas Vejlemand.

For mere information

Henrik Hilleberg
Head of Public Sector
+45 20471390
henrik.hilleberg@infomedia.dk

Om Infomedia

Infomedia-koncernen udvikler og driver digitale abonnementsløsninger til medieovervågning og medieanalyser lokalt og internationalt. Ydelser omfatter bl.a. daglig nyhedsovervågning, social medieovervågning, kriseovervågning, agendaovervågning, interessantovervågning, markedsovervågning, newsroom og journalistdatabaser m.v.

Infomedia har 240 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Aarhus, Stockholm, Oslo og Tallinn og ejer desuden teknologiselskabet Opoint Technology, som crawler online nyheder globalt.

Infomedia blev grundlagt i 2002, og ejes i dag 50/50 af Danmarks to største mediehuse, JP/Politikens Hus og Berlingske Media.

 

Download PDF

Udfyld formularen og du er klar til at downloade dette blogindlæg som PDF.

Medieovervågning
- vejen til indsigt

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan