Senior Copywriter til Marketing

Er du vild med at skrive og fortælle historier gennem ord og billeder inden for B2B? Har du flere års erfaring med at skabe spændende kommercielt kvalitetsindhold og -budskaber på tværs indholdstyper, medier og kanaler til professionelle? Så er et job som Senior Copywriter hos Infomedia helt sikkert værd at læse et par linjer om …

Hvem er Infomedia?

Infomedia er et førende nordisk media intelligence-hus. Ved hjælp af avanceret teknologi og komplekse algoritmer overvåger vi alt, hvad der bliver sagt og skrevet om vores kunder i alle typer af redaktionelle og sociale medier verden over. Vi råder over enorme mængder mediedata, samt teknologi og erfarne folk, der fortolker data og gør dem til indsigter for vores kunder.

Vi er ejet af JP/Politikens Hus og Berlingske Media. Begge er nogle af Danmarks førende medievirksomheder og står bag et stort antal nyhedsmedier, ugentlige aviser og nichemedier.

Din rolle som Senior Copywriter

Infomedia’s marketingteam har en central rolle i at positionere os som den førende i Norden i vores branche. Det handler bl.a. om at iværksætte aktiviteter i markedet, som skaber opmærksomhed, understøtter lead-generering, positionerer vores produkter og brand samt skaber et højt kundeengagement. Content Marketing, Thought Leadership og Employee Advocacy er helt centrale begreber i vores marketingstrategi.

Som Senior Copywriter er du en yderst vigtig brik i alt dette. Du er nemlig den, der finder på nye ting at skrive om for at engagere vores kunder og for at tiltrække nye kunder. Og du fører selv pennen. Det kan være alt fra annoncer, artikler, blogposts, whitepapers, nyhedsbreve, case stories til udvikling af inspirerende materialer, der gør det nemt at bruge vores produkter. Det er derfor vigtigt, at du er fortrolig med at præsentere, indsamle feedback og forklare vigtige pointer så de står knivskarpt.

Du vil blive en del af vores nordiske marketingteam og får en meget central rolle med brede snitflader til hele organisationen. Du arbejder sammen med medlemmer af vores ledelse, landechefer, produktansvarlige, fageksperter osv.

Dine opgaver og kompetencer

  • Du arbejder tæt sammen med dine marketingkollegaer og er garanten for et meget højt kvalitetsniveau i vores skriftlige kommunikation.
  • Dine skriftlige evner er i en klasse for sig selv og din knivskarpe pen skriver personligt, overbevisende og vedkommende både på dansk og gerne på engelsk.
  • Du har en journalistisk tilgang og opsøger på eget initiativ kollegaer internt for at grave gode historier frem. Dine resultater ses ved, at avanceret fagligt stof bliver til inspirerede og let forståelige budskaber, der skaber interesse og nye leads.
  • Du skriver om både stort og småt. Fra større indholdsproduktioner som fx faglige artikler i prosaform til korte, præcise og overbevisende salgstekster og catchlines. Både til annoncer, vores website og e-mails – og når der kun er plads til 280 tegn på Twitter.
  • Du er åben for at eksperimentere med forskellige indholdsstrategier og -kanaler for at skabe vækst i Infomedias salg og at styrke vores position på markedet.
  • Du har erfaring med Social Media til B2B og orienterer dig aktivt i digitale og sociale kanaler.
  • Du er godt inde i SEO-disciplinen og sikrer, at dit digitale indhold overholder best practice på området.
  • Du har et digitalt mindset, forstår gængse virksomhedsøkonomiske termer og kan styre vores tone of voice på tværs af kanaler.
  • Du er kunde- og forretningsorienteret og eksekverer med øje for at skabe resultater. Du fokuserer derfor på værdiskabelse og prioriterer i forhold til både detaljer og deadlines.

Om dig

  • Du er empatisk og indsigtsfuld. Det gør dig i stand til at leve dig ind i dit publikum og fange deres interesse.
  • Du er troværdig, loyal og ukompliceret (What you see is what you get). Dine kollegaer kan derfor regne med dig, og har lyst til at arbejde sammen med dig.
  • Du er engageret, nysgerrig og selvstartende. Du holder dig derfor ajour omkring, hvad der sker i din omverden og i vores branche og kommer selv med nye ideer.
  • Du er en udpræget team-player. Du kan både at lægge en god aflevering til en kollega og selv at score bolden, hvis det er nødvendigt.
  • Du er meget hands-on og får energi af at producere og at være effektiv. Du foretager dog dit researcharbejde for at sikre, at dine budskaber holder vand.
  • Du trives i en varierende arbejdsdag. Du er derfor ikke bange for forandringer og tager også gerne fat på ting, som ikke lige ligger inden for dit ansvarsområde.

Dine kvalifikationer

  • Du har som minimum en bachelorgrad i journalistik, kommunikation eller beslægtede områder, hvor du har opnået den viden og færdigheder, vi søger.
  • Du har en del års erfaring med kommerciel tekstforfatning og indholdsproduktion i en B2B-virksomhed eller fra et bureau.
  • Hvis du har opnået din erfaring i markedet for rådgivning, kommunikations- og/eller marketingydelser vil det være en fordel.

Søg dette job

Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning i dag. Ansøgningfristen er den 28. juni 2021 og vi afholder løbende interviews.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Anders Uttrup, Chief Marketing & Digital Officer på aut@infomedia.dk.

Vi ser frem til at læse din ansøgning og dit CV. Klik på knappen SØG JOB nedenfor for at ansøge.

Ansøgningsfristen er udløbet

Ansøgningsfristen for dette job er udløbet. Se listen over aktuelle ledige stillinger her.

Om Infomedia

Infomedia er et førende nordisk media intelligence-hus. Med avanceret teknologi, komplekse algoritmer og et team af dygtige medarbejdere overvåger vi alt, hvad der er sagt og skrevet i alle typer redaktionelle og digitale medier verden over.

Vi har adgang til enorme mængder data, ny teknologi og erfarne folk, hvilket gør os til en førende aktør på markedet for medieovervågning, -analyse og -kommunikation. Vores mål er at give vores kunder øget vækst gennem bedre indsigt i et komplekst medielandskab.

Som markedsleder har Infomedia et ønske om at sætte nye standarder for virksomheders evne til at træffe kvalificerede kommunikationsbeslutninger for alle mediekanaler. Hermed bidrager vi til, at vores kunder når deres forretningsmål og plejer deres omdømme.

Infomedia er ejet af JP/Politikens Hus og Berlingske Media og varetager opgaver for både nationale og internationale kunder, ligesom partnerlisten tæller nogle af verdens førende spillere inden for deres felt, herunder Hootsuite, Zerofox og Talkwalker.