Medieanalyse og indsigt
Få værdifuld indsigt i jeres omtaler, omdømme, konkurrenter og meget mere ved hjælp af vores omfattende mediedata og erfarne analytikere. Bliv klogere på lige præcis dét, I har brug for.

Det er helt afgørende, at du kan planlægge og udføre din strategi for kommunikation, marketing, salg, produktudvikling og meget mere på baggrund af data og indsigter i din omverden. Vores team af erfarne analytikere forvandler data om medier, forbrugere, dine konkurrenter og andet du vil vide til brugbar indsigt, så du lettere kan træffe informerede beslutninger.
Andreas Pedersen,
Lead Analyst, Infomedia Danmark


Kunstig intelligens gør det nemmere at dokumentere værdien af jeres sponsorater
Med avanceret AI-teknologi genkender og fanger vi jeres logo og brandomtaler i ethvert format på tværs af websites, sociale medier, radio, tv og podcasts.
Vi finder bl.a. ud af om jeres placeringer skaber opmærksomhed og engagement og vi benchmarker jer mod jeres konkurrenter, så du får det fulde overblik. Det gør dig i stand til at måle og dokumentere værdien af jeres sponsorater.
Kontakt os og hør mere om, hvordan vores sponsoranalyser gør livet nemmere når det handler om at træffe datadrevne beslutninger ved investering i sponsorater.


Kunstig intelligens gør det nemmere at dokumentere værdien af jeres sponsorater
Med avanceret AI-teknologi genkender og fanger vi jeres logo og brandomtaler i ethvert format på tværs af websites, sociale medier, radio, tv og podcasts.
Vi finder bl.a. ud af om jeres placeringer skaber opmærksomhed og engagement og vi benchmarker jer mod jeres konkurrenter, så du får det fulde overblik. Det gør dig i stand til at måle og dokumentere værdien af jeres sponsorater.
Kontakt os og hør mere om, hvordan vores sponsoranalyser gør livet nemmere når det handler om at træffe datadrevne beslutninger ved investering i sponsorater.


Diversitet i din markedsføring og kommunikation er synlig for alle. Men kan du dokumentere den?
At arbejde for en større grad af mangfoldighed er et lovkrav for de største danske virksomheder. Diversitet er nu for alvor kommet på agendaen i ledelsen, som fremover må efterleve en række nye krav for at sikre nødvendige kulturforandringer i fremtidens konkurrence.
Med avanceret AI-teknologi til ansigts- og lydgenkendelse hjælper vi virksomheder, organisationer og brands med at overvåge diversiteten i det indhold, de kommunikerer i markedet. Det gælder bl.a. alder, køn og etnicitet på tværs af redaktionelle og sociale medier samt websites – og med en nøjagtighed på 95%. Kontakt os og lad os drøfte jeres behov for måling og dokumentation af diversitet i jeres kommunikation


Kunstig intelligens gør det nemmere at dokumentere værdien af jeres sponsorater
Med avanceret AI-teknologi genkender og fanger vi jeres logo og brandomtaler i ethvert format på tværs af websites, sociale medier, radio, tv og podcasts.
Vi finder bl.a. ud af om jeres placeringer skaber opmærksomhed og engagement og vi benchmarker jer mod jeres konkurrenter, så du får det fulde overblik. Det gør dig i stand til at måle og dokumentere værdien af jeres sponsorater.
Kontakt os og hør mere om, hvordan vores sponsoranalyser gør livet nemmere når det handler om at træffe datadrevne beslutninger ved investering i sponsorater.


Kunstig intelligens gør det nemmere at dokumentere værdien af jeres sponsorater
Med avanceret AI-teknologi genkender og fanger vi jeres logo og brandomtaler i ethvert format på tværs af websites, sociale medier, radio, tv og podcasts.
Vi finder bl.a. ud af om jeres placeringer skaber opmærksomhed og engagement og vi benchmarker jer mod jeres konkurrenter, så du får det fulde overblik. Det gør dig i stand til at måle og dokumentere værdien af jeres sponsorater.
Kontakt os og hør mere om, hvordan vores sponsoranalyser gør livet nemmere når det handler om at træffe datadrevne beslutninger ved investering i sponsorater.


Diversitet i din markedsføring og kommunikation er synlig for alle. Men kan du dokumentere den?
At arbejde for en større grad af mangfoldighed er et lovkrav for de største danske virksomheder. Diversitet er nu for alvor kommet på agendaen i ledelsen, som fremover må efterleve en række nye krav for at sikre nødvendige kulturforandringer i fremtidens konkurrence.
Med avanceret AI-teknologi til ansigts- og lydgenkendelse hjælper vi virksomheder, organisationer og brands med at overvåge diversiteten i det indhold, de kommunikerer i markedet. Det gælder bl.a. alder, køn og etnicitet på tværs af redaktionelle og sociale medier samt websites – og med en nøjagtighed på 95%. Kontakt os og lad os drøfte jeres behov for måling og dokumentation af diversitet i jeres kommunikation


Vores mediedata, medieanalyser og analytikere giver dig indsigt i jeres omverden
Med avanceret teknologi og en dyb indsigt i mediebilledet sætter vores analytikere og løsningseksperter jeres kommunikation, medieomtaler og omverden i et helt nyt perspektiv. Her er nogle af de emner, vores analyser giver dig ny indsigt i.
Medieanalyser
Hvordan bliver I omtalt i medierne? Er der regionale og/eller internationale forskelle, som påvirker jeres performance? Vores medieanalyser giver dig en dybere indsigt i forskellige medier og medietypers omtaler af jeres nøglebudskaber. Det giver jer endnu bedre muligheder for at styrke jeres kommunikation.
Omdømmeanalyser
I en transparent digital tidsalder handler alt om et godt omdømme. Vores omdømmeanalyser hjælper dig med at få indsigt i, hvordan I kan påvirke jeres omdømme positivt med den rette kommunikation de rigtige steder. Vi skaber indsigt i jeres omdømme, så I kan prioritere de rigtige strategiske indsatser.
Stakeholderanalyser
Hvordan opfatter jeres kunder, leverandører eller interessenter jeres virksomhed eller organisation? Hvor langt når jeres kernebudskaber ud til forskellige stakeholders, og hvordan bliver de modtaget? Vores stakeholderanalyser kigger på jeres gennemslagskraft og image blandt de vigtigste stakeholders.
Konkurrentanalyser
Få indsigt i jeres performance i forhold til konkurrenterne. Vores konkurrentanalyser giver dig indsigt i jeres konkurrenter, deres budskaber, share of voice, omtalekvalitet og meget mere. Er kvaliteten af jeres omtaler bedre eller værre? Og hvordan udvikler jeres image sig i forhold til konkurrenternes over tid?
Influenceranalyser
Hvem påvirker debatten omkring jeres agendaer, produkter, services etc.? Hvor effektivt spredes jeres kernebudskaber? Og hvordan reagerer modtagerne, når influenter omtaler jer? Vores influenceranalyser giver dig indsigt i, hvilke aktører, der påvirker jeres omdømme, så I kan styrke de eksterne relationer
Agendaanalyser
Om det er økologi, cirkulær økonomi, ligestilling eller noget helt fjerde, så skaber vi indsigt i jeres vigtigste agendaer. Vi overvåger kernebudskaber, og måler deres gennemslagskraft i medierne. Og vi kombinerer indsigterne med andre parametre, når vi kortlægger effekten af jeres kommunikation.
Kampagne- og sponsoranalyser
Giver jeres kampagner og events den rigtige opmærksomhed og omtale i medierne? Hvilke medier og øvrige aktører er særligt optagede af at omtale jer? Hvor langt når jeres kampagnebudskaber ud, og skaber de resultater i forhold til de specifikke målsætninger og mål? Vores kampagneanalyser giver dig indsigterne.
Bæredygtighedsanalyser
Det kræver indblik for at lykkes med kommunikation omkring jeres bæredygtige initiativer. Vi råder over omfattende mediedata omkring FN’s verdensmål og bæredygtighed i medierne. Hvilke temaer eller verdensmål er på agendaen, og hvor ofte bliver I omtalt i forhold til konkurrenterne?
Hvad skal vi undersøge for dig?
Vores mange medieanalyser giver virksomheder og organisationer større indsigt i deres performance i medierne – og hvordan det påvirker noget så vigtigt som omdømme og kundernes købelyst. Kontakt os og hør mere om, hvordan vi kan styrke jeres kommunikation og position ved hjælp af vores medieanalyser og -indsigter.
Infomedia giver DSB indsigt til at håndtere deres kommunikation på sociale medier
Infomedias SoMe-score gør DSB klogere på, om deres indhold på sociale medier klarer sig godt og modtages efter hensigten.


Vores medieanalyser dokumenterer effekten af jeres PR og kommunikation
Få et klart overblik over jeres præstation i medierne. Vores medieanalyser opsummerer og perspektiverer alt i overskuelige rapporter og interaktive dashboards.

Klare målsætninger og mål
Jeres KPI’er og resultater har vores skarpeste fokus. Vores medieanalyser afspejler derfor altid, om I er på rette spor, og hvad I kan gøre endnu bedre.
Overblik, indsigt og actions
Den gode analyse giver overblik og indsigt som støtte for beslutninger. Med Infomedias medieanalyser rapporterer du hurtigt, klart og handlingsorienteret.
Enkel ledelsesrapportering
Rapportering på ledelsesniveau kræver fokus på de få og vigtige ting. Med vores medieanalyser kommer I helt ind til kernen, når I skal træffe vigtige beslutninger.

Download vores e-bog om medieanalyse
I et omskifteligt medielandskab er der ofte behov for at komme et spadestik dybere, når der skal træffes langsigtede, strategiske beslutninger. Med medieanalyse kan virksomheder og organisationer få værdiskabende indsigter, der fører til bedre resultater.
Download vores e-bog om medieanalyse og lær, hvordan mediedata kan styrke jeres kommunikation, konkurrencefordele og meget mere.
Her kan vi også hjælpe
Hver dag hjælper vi virksomheder og organisationer med at navigere mere sikkert i deres omverden gennem større indsigt i medierne. Her er et par eksempler.
Medie- og budskabsprioritering
Måske ser I jer selv som ansvarsbevidste og nytænkende. Men måske er I primært kendt for at være klassiske og konservative. Infomedia tilbyder værdifulde data og indsigter, der gør det muligt at positionere jer med de rette budskaber i de rette medier og kanaler.
Vi kortlægger medier og kanaler, der bringer jeres budskaber ud til målgrupperne. Vi belyser, i hvilken grad jeres budskaber rent faktisk brænder igennem, og vi følger naturligvis op på jeres aktiviteter og justerer strategien, indtil I er i mål.
Tag os med på råd, hvis du ønsker en strategisk og datadrevet tilgang til optimering af jeres budskaber, medier og kanaler.
Agenda Setting
Hvis du taler om alt, bliver du husket for intet. Virksomheder, der vælger deres agendaer med omhu, har derfor større succes for at blive bemærket og husket.
Hvordan er jeres synlighed i medierne inden for de agendaer, der bringer jer tættere på at nå strategiske mål?
Vi har landets bredeste og dybeste mediedækning og tonsvis af data på lager. Det bruger vi til at afdække vores kunders position og agendaer i mediebilledet i forhold til konkurrenterne. Og vi lægger sammen strategier og planer, der sikrer at alle de vigtigste agendaer brænder igennem, så I bliver bemærket os husket for det, I ønsker.
Kommunikation & Bæredygtighed
At udvise ansvarlighed indenfor bæredygtighed er blevet en lige så naturlig del af strategien, som anvendelse af digital teknologi. Men hvilken betydning har det for jeres forretning, position og image, når I kommunikerer bæredygtige budskaber? Og hvilke verdensmål bør I prioritere i jeres kommunikationsindsats i forhold til konkurrenterne?
Infomedia har som de eneste det fulde overblik over, hvad der fylder på de bæredygtige agendaer på tværs af redaktionelle og sociale medier.
Tag os med på råd, hvis I ønsker at drøfte en bæredygtig strategi for kommunikation og at måle og optimere, indtil den brænder igennem i medierne og hos målgrupperne.
International medieovervågning og -analyse
Vi har kontorer i hele Norden og tilbyder mediedata fra alverdens nyhedsmedier. Det giver os en særlig stor viden inden for valg af medier og budskaber i et internationalt medielandskab. Både i redaktionelle og sociale medier.
Er din virksomhed eller organisation på jagt efter nye kunder, medlemmer, bedre image eller et andet strategisk mål, så tag os med på råd. Vi hjælper i forvejen store internationale brands med indsigter og analyser fra internationale markeder.
Employee Advocacy & Talspersoner
Troværdig kommunikation fra medarbejdere og talspersoner er centralt for både positionering og branding af jeres virksomhed eller organisation. Men hvad har I brug for at kommunikere for at positionere jer – og til hvem? Vi hjælper med at aktivere jeres viden gennem medarbejdernes egne sociale kanaler, så I udkommer bredere og mere præcist og troværdigt med de vigtigste budskaber.
Hos Infomedia måler vi løbende, hvordan og i hvilke medier vores kunders medarbejdere og talspersoner bliver nævnt. Det giver os værdifuld indsigt til at rådgive jer omkring mediestrategier for jeres talspersoner og den løbende optimering af jeres aktiviteter i på tværs af medier.
KPI-fastsættelse og resultatmåling
Et målrettet arbejde med data og indsigt i medier og kommunikation kan bidrage til udvikling af jeres forretning, eller organisation på mange måder. Og der har aldrig været flere metoder til at måle, om det flytter noget i praksis. Vi hjælper med at gøre jeres kommunikationsindsatser målbare og dermed effektive.
Vi tror fx ikke på den traditionelle antagelse om, at et højt reach nødvendigvis er lig med stort kendskab. Og vi tror heller ikke på, at et stort kendskab nødvendigvis er lig med stort salg.
Tag os med på råd, hvis du ønsker at identificere, hvad I skal måle på for at belyse, om jeres kommunikationsindsatser påvirker jeres strategiske forretningsmål.
Social Media Management
Jeres omverden holder konstant øje med, hvordan I agerer på sociale medier – eller ikke agerer. Og jeres målgrupper orienterer og engagerer sig primært her, når de vælger, hvem de vil købe hos, stemme på eller anbefale til andre.
Det har aldrig været vigtigere at have sin tone afstemt, sine talspersoner klædt på og sine budskaber tilpasset målgruppen. Så kan jeres vigtige budskaber trænge igennem på 30, 150 eller 280 tegn og med en hær af tilskuere og dommere på den sociale tribune.
Vi tilbyder både strategisk rådgivning og førende teknologier, der hjælper de største virksomheder og organisationer med at distribuere, lytte, analysere og forstå budskaber og dialoger i alle sociale kanaler.
Læs mere på bloggen
Få inspiration, tips og gode råd om medieanalyser på vores blog.
Se også
Medieovervågning
Vi tilbyder markedets mest avancerede løsninger til medieovervågning. Det giver dig et præcist overblik over din virksomhed og omverden i mediebilledet.
Digitale platforme
Med vores værktøjer til overvågning og håndtering af sociale medier får du realtidsindsigt i dine budskaber og målgrupper.
Læs vores cases
Læs hvordan vi skaber resultater for virksomheder og organisationer gennem overblik og indsigt i hele mediebilledet.
Kontakt os
Hør mere om, hvordan vores analyseteam kan omsætte mediedata til større indsigt i jeres virksomhed og omverden.
Jonas Sommer Olsen
Head of Analysis & Advisory
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.