Med Advanced Analytics, før kaldet Hootsuite Impact, kan du spore og analysere dine sociale resultater og ROI, dokumentere forretningsværdien af dine sociale kampagner og optimere præstationen af dine organiske og betalte sociale medieindsatser. Dokumentér, hvordan sociale mediekanaler og kampagner skaber konverteringer, leads og salg i tilpassede rapporter, der er nemme at forstå og dele med stakeholders.
Dokumentér jeres sociale medieindsats med avancerede indsigter
Advanced Analytics identificerer dine mest effektive aktiviteter på sociale medier, så du dermed kan forstærke det, der virker. Spor salg, tilmeldinger og konverteringer tilbage til individuelle opslag, og brug dataene til at skabe mere effektivt indhold.
Identificér de annoncer og kampagner, der skaber den største værdi, og mål din præstation på tværs af Facebook Ads Manager, LinkedIn Campaign Manager, X (Twitter) Ads Manager og mere. Ikke nok med det, så understøtter Advanced Analytics også Google Analytics 4 og Adobe Analytics, og du kan dermed spore, hvordan hvert opslag fører til handlinger, der betyder noget – såsom tilmeldinger og køb.
Tilpas Analytics til dine forretningsbehov
Mange metrics i det almindelige Analytics tager udgangspunkt i en standardiseret kunderejse gennem en typisk marketing funnel. Det er bare sjældent, at one size fits all, og derfor er det nu muligt at tilpasse og skabe sine egne metrics i Advanced Analytics.
Tilpas og udvikl dine egne metrics
Advanced Analytics inkluderer metrics for både organisk arbejde og annoncekonti og giver mulighed for at tilpasse allerede eksisterende metrics efter individuelle behov. Dette letter rapporteringsprocessen og gør det muligt at dokumentere værdiskabende resultater.
Der findes to typer af metrics, som du kan bruge: Post-level og Page-level.
Post-level metrics giver dig information om specifikke opslag, som blev udgivet i en given tidsperiode. Du kan f.eks. oprette en post-level engagement rapport for den seneste uge, som tager udgangspunkt i engagement (likes, kommentarer, delinger, kliks) på opslag, der er blevet udgivet for selv samme uge.
Page-level metrics derimod, er metrics, der giver dig information om et socialt netværk i løbet af en given tidsperiode, og som ikke tager hensyn til, hvornår der er lavet opslag på kanalen. Du kan f.eks. igen lave en rapport, der tager udgangspunkt i engagement (likes, kommentarer, delinger, kliks, reach), men denne gang på tværs af alle opslag på et socialt netværk uafhængigt af, hvornår opslagene er blevet udgivet.
Som en lille fodnote er det vigtigt at vide, at Post-level metrics kan filtreres efter tags, og det kan Page-level metrics ikke.
Forbind jeres sociale-, annonce- og analytics-konti
Skab en sammenhængende analyse ved at integrere dine sociale (organiske), betalte og website analytics-konti, så du opnår en omfattende forståelse af din sociale performance. Du kan forbinde følgende konti:
- Facebook Pages
- Instagram Business accounts
- Facebook & Instagram ads
- X (Twitter) profiler
- X (Twitter) ads
- LinkedIn Pages (Company & Showcase)
- LinkedIn ads
- YouTube kanaler
- Pinterest business accounts
- Google Analytics
- Adobe Analytics
Når de forskellige konti er forbundet, indhenter Hootsuite op til 12 måneders historiske data.
Hvis du har brug for hjælp til at forbinde de forskellige typer af konti til Hootsuite, må du endelig kontakte os, eller find hjælp i følgende vejledninger:
Tilføj et socialt netværk til Hootsuite.
Analysér dine sociale resultater og ROI
Når du har forbundet dine forskellige sociale konti til Hootsuite, kan du begynde at se dine sociale resultater.
Hootsuite har udviklet nogle nye rapporter og features i Advanced Analytics (se nedenfor), som kan hjælpe dig til at forstå, hvilken indflydelse dine sociale medieindsatser har samt guide din sociale strategi og ikke mindst gøre det muligt for dig at dele resultaterne med dit team.
- Impact content: Se hvordan dine organiske opslag har klaret sig, og identificér dit top-præsterende opslag. Lær mere om, hvordan du gennemgår top-præsterende Impact-indhold her.
- ROI-analyse: Få indsigt i, hvilke sociale netværk og konti, der driver den højeste ROI for din virksomhed baseret på de KPI’er, du har defineret. Lær mere om, hvordan du måler udgifter og afkast med ROI-analysen her.
- Content comparison: Mål, sammenlign og analysér resultaterne af din content-strategi på tværs af flere sociale netværk. Lær mere om, hvordan du analyserer resultaterne af dit organiske og betalte indhold med content comparison modulet her.
- Advertising performance: Identificér hvilke annoncer, kampagner og annoncesæt, der skaber den højeste værdi og konnverteringsrate, så du kan optimere din sociale strategi. Lær mere om, hvordan du gennemgår resultaterne af dit betalte indhold med Advertising performance her.
- Indbyggede og brugerdefinerede rapporter: Spor og analysér effekten af din sociale indsats med de indbyggede og brugerdefinerede rapporter. Opret, tilpas, del og planlæg rapporter på uge- eller månedsbasis for dit organiske og betalte indhold. Lær, hvordan du opretter og tilpasser dine egne rapporter her.
- Brugerdefinerede metrics: Som nævnt tidligere er det blevet muligt at udvikle sine egne metrics i Advanced Analytics. Denne nye feature giver dig mulighed for at måle og analysere de sociale resultater, der skaber værdi for dig. Lær mere om, hvordan du skaber, redigerer og sletter brugerdefinerede metrics her.
- Auto-tagging: Opsæt en serie af tags og tilføj dem automatisk til dine opslag for lettere at kunne analysere på resultaterne af dine sociale medieindsatser. Lær, hvordan du måler din succes på sociale medier med auto-tagging her.
Hvis du er interesseret i at lære mere om, hvordan du tolker de forskellige data i Analytics, hvad de forskellige metrics betyder, og hvad forskellen er på Page- og Post-level metrics, så læs mere her.
Mere information
Hvis I er interesseret i at tilkøbe Advanced Analytics eller gerne vil vide mere, så kontakt os.
Ring til os på +45 88 77 33 00 eller send os en e-mail på support@infomedia.dk