Arbejder du med social media management og med Hootsuite? Så er der gode nyheder. Hootsuite opdateres hele tiden med nye, spændende og nyttige værktøjer. Vi har samlet en oversigt over alle de opdateringer, der er lanceret i løbet af året, der kan gøre dit arbejde med sociale medier endnu nemmere og endnu bedre.
Giv jeres kreative proces et forspring med den AI-genererede OwlyWriter
En feature, som allerede har været til stor hjælp for mange.
Med OwlyWriter AI undgår I at skulle opfinde den dybe tallerken på ny hele tiden. Her kan I få omskrevet allerede toppræsterende opslag, få hjælp til at skabe et opslag fra bunden, finde inspiration på baggrund af et emne, et blogindlæg, en hjemmeside eller andre kilder samt skabe opslag, der passer til de kommende højtider.
Eksporter og del jeres Planner med kollegaer
Der kan være tidspunkter, hvor det giver mening at vise kollegaer uden for afdelingen (og som ikke har adgang til Hootsuite), hvad I har planlagt for den kommende tid på de forskellige platforme. Det kan I nemt gøre nu. I kan nu dele jeres content-kalender (Planner) med kollegaer ved at eksportere den i enten pdf- eller csv-format.
Driv trafik med Hootbio
Hootsuite har lyttet til jeres bønner, og det er nu blevet muligt at oprette en såkaldt Link In Bio i Hootsuite. Link In Bio refererer til de klikbare links, som man kan tilføje sin profil for eksempelvis at lede følgere hen til en produktside. Med Hootbio kan I skabe en Link In Bio, der matcher jeres brand design, og som kan drive trafik til jeres hjemmeside fra jeres forskellige SoMe-kanaler.
Inbox 2.0 og Community Management
En af de helt store nyheder, som har fået en del opmærksomhed, har været den længe ventede Inbox 2.0. En ny indbakke, som har været med til at forstærke og omfavne Community Management i langt højere grad hos mange af jer.
Den nye indbakke byder bl.a. på et bedre overblik i køen, muligheden for at indsætte private noter, kategorisere beskeder og analysere efter temaer og tags, prioritere samtaler og endda like Facebook og Twitter-kommentarer.
Med den nye Inbox 2.0 kan I nu besvare henvendelser hurtigere og bedre end før. I kan se på selve samtalerne, hvis en kollega er i gang med at besvare og dermed undgå, at flere håndterer samme besked.
Det er også blevet muligt at administrere offentlige, dark posts på Facebook, dvs. de opslag, der bruges annoncekroner på og som ligner organisk indhold, men som ikke findes på virksomhedens tidslinje.
Private samtaler kan nu administreres ét sted, I kan oprette gemte svar, autosvar og opsætte automations, der fremskynder svarprocessen.
Hertil kan I bruge Analytics og CSAT-surveys (kundetilfredshedsundersøgelser) for at forstå værdien af jeres community management-arbejde samt tilkoble et CRM-system.
Det er også blevet muligt at tilgå indbakken via Hootsuite-appen på jeres smartphone, så I også kan være på, når I er på farten.
Lær mere om Inbox 2.0 og kom godt i gang med Hootsuites quick start guide.
Hootsuite har derudover lanceret Advanced Inbox features som tilkøb. Her er det blandt andet muligt at forbinde platformen med en Virtuel Agent API, der besvarer henvendelser før en medarbejder får tildelt samtalen.
I kan også opsætte regler for, hvordan hver samtale skal prioriteres baseret på kanaltype, emne og kontaktgruppe. Funktionen gør det nemmere at håndtere samt prioritere presserende samtaler.
Sproggenkendelse er endnu en ny og brugbar funktion, som I kan tilføje til jeres løsning. Med sproggenkendelse kan Hootsuite sende autosvar på kundens sprog og samtidig viderestille samtalen til et team, der kan håndtere samtalen på det givne sprog.
Inbox 2.0 og Advanced Inbox features byder på endnu flere værdifulde, nye funktioner, end hvad vi har omtalt her. Hvis I er interesseret i at høre mere om mulighederne, så kontakt os endelig.
Canva direkte i Composer
Hvis I bruger Canva er der gode nyheder og hvis ikke, så er der en god grund til at starte. Det grafiske designværktøj hjælper rigtig mange virksomheder med at producere flot, grafisk materiale til deres sociale medier.
Ikke nok med, at Canva kan installeres som en app i Hootsuite, så kan designværktøjet nu også tilgås direkte fra Composeren. Nu undgår I at skulle skifte mellem forskellige værktøjer og browservinduer og kan i stedet designe, redigere, beskære billeder og meget mere med Canva integreret i Composeren.
I kan samtidig spare tid på at beskære billeder til de enkelte platforme ved at bruge de forskellige presets i Composeren; så rammer du rigtigt fra start uanset, hvilket sociale medie du har valgt til dit opslag.
Publicer længere Instagram Reels og Stories
Hvis I arbejder med Stories og Reels på Instagram og gerne vil kunne fortælle længere historier og give jeres indhold mere kød på, så er der også her gode nyheder.
En af årets opdateringer fra Hootsuite gør det nemlig muligt at uploade og planlægge længere videoer i form af Reels med en varighed på op til 15 minutter og Stories på op til 60 sekunder.
I kan derudover nu også selv vælge et cover til jeres Reels, så I slipper for en autogenereret thumbnail.
Competitive Benchmarking
Ved I, hvor godt I performer i forhold til jeres konkurrenter på de sociale medier? Som noget nyt, kan I nu nemt finde ud af det med Hootsuite Analytics.
Med Competitive Benchmarking i Analytics kan I nemt sammenligne jeres contentstrategi og performance med andre brands. Få indsigt i, hvad konkurrenterne foretager sig på de sociale medier, og find inspiration eller måder at forbedre jeres opslag på ved at overvåge konkurrenternes præstation, frekvens, type af opslag, engagement, valg af hashtags m.m. Det er muligt at sammenligne contentstrategier på tværs af Twitter, Facebook-sider og Instagram Business accounts.
Industry Benchmarking
Ud over at kunne sammenligne og analysere jeres performance i forhold til konkurrenternes, er det også blevet muligt at sammenligne jeres performance på SoMe med lignende virksomheder i jeres branche.
Hootsuite kalder det Industry Benchmarking, og med dette værktøj kan I blandt andet sammenligne engagement, impressions og trafik og dermed identificere, hvad der virker, og hvor I skal sætte ind for at forbedre jeres performance, drive mere trafik og øge jeres konverteringsrate.
Direkte publicering af Instagram Stories
Den er god nok. Tiderne med et besværligt appworkflow hver gang I ville lave en story, er forbi. I kan nu publicere og planlægge Stories direkte gennem Hootsuite. Det hele er samlet ét sted – nemlig i Composeren.
OwlyWriter AI hjælper med indhold til sociale højtider
Som nævnt tidligere har Hootsuite lanceret en kreativ sparringspartner, OwlyWriter AI. Det stopper dog ikke her.
OwlyWriter foreslår nu lokale og globale højtider og populære events direkte i jeres Planner. Dette er en oplagt mulighed for alle de kreative sjæle derude, som skal finde på nye måder at interagere med målgruppen på og få højere engagement. I kan få hjælp til at fejre disse højtider med kreativt, on-brand indhold til jeres opslag genereret af OwlyWriter.
Approval flows har fået vokseværk
I kender sikkert værdien af et ekstra sæt øjne på en besked, inden man trykker på send-knappen eller på et opslag, inden man poster på de sociale medier. Hootsuite gør i hvert fald og har i den forbindelse lanceret to nye approval flows.
Approval workflow i indbakken
Med et approval flow i indbakken, kan I sende beskeder til gennemgang hos en kollega, før de sendes afsted til kunderne. Hvis en medarbejder skal have godkendt beskeder, svar eller kommentarer, er det vigtigt, at de enten har Limited, Responder eller Custom – Comment and reply with Approval-rettigheder på det pågældende sociale netværk. Dertil skal vedkommende, der skal godkende beskeder, svar eller kommentarer have Advanced, Editor eller Custom – Approve Messages-rettigheder på det givne sociale netværk.
Fleksibelt approval workflow i Composer
Det er måske ikke alt, I har behov for bliver kvalitetssikret af en kollega, før det kommer videre. Derfor er der også lavet et fleksibelt approval workflow i Composeren. Det gør det muligt at håndtere godkendelsesprocessen fra opslag til opslag, så I kan spørge en kollega, når det er relevant, om at godkende inden indholdet går live.
Hvis I er interesseret i at få opsat approval flows, så kontakt os.
Få indsigt i jeres indhold på YouTube og Pinterest
Som overskriften så fint beskriver, så kan I nu få indsigt i, hvordan jeres indhold på YouTube og Pinterest præsterer. I kan skabe indsigtsgivende rapporter og få indblik I, hvilke Pins og videoer der giver det højeste engagement og meget mere. Alt sammen viden, som I kan bruge til at forbedre jeres arbejde.
Styrk jeres SoMe-ROI med Advanced Analytics
Advanced Analytics er et tilkøb, som fokuserer på bedre at forstå, dokumentere og forbedre effekten af jeres sociale kampagner og dermed ROI. Advanced Analytics understøtter Google Analytics 4 og Adobe Analytics og kan derfor give jer et samlet overblik over alle jeres sociale og webbaserede metrics. Hvis I er interesseret i at høre mere om Advanced Analytics, så frygt ej, vi går i dybden med emnet snart.
Mere information
Hvis I gerne vil vide mere om nogle af de nye opdateringer, eller har brug for hjælp til at få sat nogle af funktionerne op, så kontakt os endelig.
Ring til os på +45 88 77 33 00 eller send os en e-mail på support@infomedia.dk