Produktnyt fra Hootsuite 2024

Bruger du Hootsuite til at sætte skub i jeres aktiviteter på sociale medier? Så er der godt nyt. Hootsuite har lanceret en række nye, spændende og nyttige værktøjer, og vi har samlet et overblik til dig lige her.

Opkøb af Talkwalker

Du har måske allerede hørt det. Tidligere på året meddelte Hootsuite, at de har opkøbt Talkwalker – en af de førende platforme inden for social listening.

Talkwalker’s platform gør det muligt at samle data fra forskellige sociale netværk, blogs, forums, nyhedsbreve og online nyhedssider. Talkwalker dækker owned, earned og paid medier, tekst, billeder, video og tale, 150+ millioner af kilder, 187 sprog og podcasts.

Social listening gør det muligt at få et 360 graders billede af målgruppen, holde øje med konkurrenterne og holde sig opdateret om markedstendenser.

For at skabe én samlet platform til alt jeres arbejde med sociale medier har Hootsuite og Talkwalker allerede arbejdet bag gardinerne og er nu klar til at vise os de første integrationer.

Quick Search

Talkwalkers Quick Search-modul er designet til at vise top trending emner for en hvilken som helst kategori, land eller sprog i real-tid – den ultimative søgemaskine for dig, der skal følge med i trends.

Med opkøbet af Talkwalker, tilbyder Hootsuite nu to social listening-produkter med Quick Search:

  • Listening Basics, som er tilgængeligt for alle planer, dvs. Business – og Enterprise planer.
  • Hootsuite listening (powered by Talkwalker) kan tilkøbes af Business og Enterprise planer.

Listening Basics:

Med denne version kan I trække data for de seneste 7 dage i Quick Search samt indhente historisk data for 7 dage. På den måde kan I få en idé om, om en kampagne, et brand eller et specifikt ord resonerer med jeres publikum. I kan samle data fra Vimeo, nyheder, nyhedsbreve, blogs, forums, Reddit og Quora.

Med Listening Basics, får I mulighed for såkaldte compare-by searches med to elementer – dvs. I kan indhente data og sammenligne to brands, emner eller personer. Dertil har I adgang til modulerne Key Metrics, Top Themes og Results. Hvad modulerne dækker over, kan I læse om her.

Quick search

Listening powered by Talkwalker

Hvis I har forelsket jer i Listening Basics, men har brug for mere, så er det muligt at tilkøbe Listening Powered by Talkwalker. Her kan I trække data for de seneste 30 dage i Quick Search, samt indhente historisk data for 13 måneder. I kan samle data fra Facebook, Instagram, LinkedIn, Vimeo, YouTube, Mixcloud, Dailymotion, VKontakte, Pinterest, Twitch, Disqus, Line og podcasts.

Med den udvidede version kan I lettere forstå jeres kunder gennem detaljerede sentiment-analyser, og I kan få indsigt i jeres målgruppes demografi. Derudover kan I opsætte alerts for kritiske omtaler og generere rapporter, som I kan dele med andre. I kan også bruge AI-genererede resuméer til hurtigere at identificere gentagne temaer eller nye trends.

Tilkøbet giver jer adgang til compare-by searches med op til 5 elementer, mulighed for at sammenligne forskellige topics og adgang til modulerne Key Metrics, Sentiment, Top Themes, Influencers, Demographics, World Map og Results. Hvad modulerne dækker over, kan I læse om her.

Hvad er der ellers sket i min Hootsuite-løsning?

Nyt UX design

En af årets store visuelle ændringer er Hootsuites nye UX design. Det nye design simplificerer navigationen, og giver platformen et renere visuelt udtryk. Der er bl.a. sket nogle farveændringer, hvor menuen i venstre side af skærmen er skiftet fra blå til hvid, og knapperne har fået en ny placering samt nyt navn.

Planner har skiftet navn til Plan.

Composeren har skiftet navn til Create, og Streams er rykket ned under More.

Dertil fylder Create nu hele skærmen, når der skal oprettes posts, og der er tilmed kommet et forbedret preview, hvor det er muligt at se preview på flere sociale netværk samtidig.

Manage accounts and teams har skiftet navn til Social accounts and teams – en lille ændring, men ikke desto mindre vigtig at have lingoen på plads.

Nye muligheder i Inbox 2.0

Her er der ikke sket så lidt, og det er bestemt nogle opdateringer, som vi har glædet os til at dele med jer, da vi ved, at der har været stor efterspørgsel på en del af dem. Så here goes…

Følg med i kommentarsporet

Ja I læste rigtigt – threaded view er nu live i Inbox 2.0. Det betyder, at I kan udfolde offentlige kommentarspor på jeres opslag og dermed se, hvis en bruger har kommenteret på en anden brugers kommentar. Opdateringen giver jer dermed mulighed for at være på toppen af jeres engagement og community management-indsats.

trail view tiny

LinkedIn direct messages

LinkedIn har lavet nogle ændringer, og det er derfor nu blevet muligt at få LinkedIn-beskeder i Inbox 2.0 for virksomhedssider, der har aktiveret beskeder. Hvis du er i tvivl, om beskeder er aktiveret på jeres virksomhedsside, så læs mere her.

Twitter/X search queries

Twitter/X search queries er nu en ting i Inbox 2.0, designet til at forbedre social listening og muligheden for engagement i indbakken.

Tidligere har man ikke kunne inkludere Twitter/X-samtaler i indbakken, hverken brand-omtaler eller relevante emner. Det kan du nu. Så hvis der er nogle termer, hashtags eller emner, som er relevante for jer, og hvor I gerne vil deltage aktivt i debatter på X, så kan I nu opsætte søgninger, så køen i jeres indbakke automatisk viser relevante X-opslag. På den måde kan I hurtigt svare og tage del i samtalen på X.

Individual routing

Med individual routing-featuren får administratorer kontrol over en centraliseret samtalekø og kan deraf vurdere, hvor mange samtaler en kollega (agent) kan få tildelt. Opdateringen sikrer et mere effektivt workflow og distribuering af samtaler, samt forsøger at undgå såkaldt ”cherry-picking”, hvor man vælger de samtaler, man synes er nemmest/hurtigst at håndtere. Cherry-picking kan nemlig nogle gange være skyld i, at nogle kollegaer (agenter) sidder med mange tunge sager og så får man ikke et korrekt og balanceret billede af effektiviteten i indbakken.

My saved inboxes

Det er nu muligt at gemme sine individuelle specifikke filtre til indbakken i en specifik kø. Det betyder, at du kan oprette en kø/inbox med et specifikt filter, f.eks. Instagram private messages, og så vil det altid være dette filter, der fremgår i denne kø. Det gør det nemmere at løse vigtige sager hurtigt og har derfor en positiv effekt på jeres community management-indsats.

saved inbox tiny

Templates, metrics, sammenligninger og X Ads

I Analytics er der også sket nogle ændringer. Hootsuite har opdateret deres templates med nyt indhold og endda lavet flere templates, som I kan dykke ned i.

Dertil er der blevet tilføjet en del nye metrics, bl.a. fra Meta og der er også nye metrics til de af jer, som bruger Advanced Analytics.

Følgende metrics er tilføjet:

  • Facebook – Followers, New and Lost Followers, alle Reels metrics
  • Instagram – Page Engagement, Audience metrics (reached og engaged), Lost Followers, Reels metrics
  • ROI metrics er nu muligt i rapporter og Post Performance, men er kun tilgængelige for jer, der har tilkøbt Advanced Analytics

Nu hvor vi er ved Post Performance, så kan I nu også sammenligne tre opslag side om side og få et indblik i, hvordan de tre opslag har præsteret i forhold til hinanden.  

compare posts 1

X Ads Beta er blevet tilgængeligt for alle kunder i Hootsuite. Her kan I publicere og håndtere X Ad-kampagner direkte fra Hootsuite. Hvordan I opretter en X-kampagne i Hootsuite, kan I læse mere om her.

En sidste opdatering om ads er,  at før har ads kun været en del af Enterprise planer, men nu er det også tilgængeligt for alle med en Business plan. Så hvis I sidder med en Business plan og gerne vil have onboarding i ads i Hootsuite, så kontakt os endelig.

Hold øje med Hootsuites statusside

Opdateringer, nedbrud og planlagt vedligehold forekommer fra tid til anden, og det er rart at kunne planlægge udenom eller blive opdateret, hvis systemer ikke fungerer efter hensigten.

Hootsuite har givet deres statusside en kæmpe overhaling, og I kan nu bruge denne hjemmeside til at holde øje med, hvad der sker. På hjemmesiden er det også muligt at tilmelde sig opdateringer. 

Siden viser real-tid og tidligere hændelser, samt viser en tydelig opdeling af planlagt vedligehold og nedbrud.

Mere information

Hvis I har spørgsmål til nogle af opdateringerne i Hootsuite, er I velkommen til at kontakte os.

Ring til os på +45 88 77 33 00 eller send os en e-mail på support@infomedia.dk

Medieovervågning
- vejen til indsigt

Må vi sende frisk inspiration til din indbakke?

Med din tilmelding takker du ja til at modtage nyhedsbreve og invitationer til webinarer i din indbakke fra Infomedia A/S. Vi passer godt på dine personlige oplysninger og du kan til enhver tid afmelde dig igen. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.

Vidste du at ...

Du kan downloade alle vores blog posts som PDF-filer og læse dem i ro og mag, når du har tid.

DOWNLOAD GUIDE

Guide til AI-drevet medieovervågning

DOWNLOAD medieanalyse

Medieomtalen af Folkemødet 2024

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

Medieovervågning
- vejen til indsigt

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

DOWNLOAD guide

Download vores guide til Social Media Management

DOWNLOAD medieanalyse

Medieomtalen af Folkemødet 2024

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan