Sløjfen for året 2024 er bundet, og vi har i den forbindelse samlet de vigtigste produktnyheder fra Hootsuite fra sidste halvdel af 2024. Læs med, så du er sikker på, at du er med på alle de features, der kan gøre dit SoMe-liv lettere i 2025.
Der sker en hel del med Instagram i Hootsuite, så vi starter med en række nyheder om kun dén platform.
First comment
Det er nu blevet muligt at tilføje en first comment på sine opslag, hvis man har Instagram Business, med direkte publicering i Create-modulet i Hootsuite. First comment kan indeholde tekst, hashtags og emojis og har derudover følgende muligheder:
- Tilføj op til 30 hashtags
- Max 2200 tegn
- Post preview i Create-modulet giver et indtryk af, hvordan din kommentar vil se ud på dit opslag
- First comment kan blive sendt, planlagt eller gemt som kladde
OBS – Tilføjelse af first comment er ikke muligt for personlige Instagram-profiler, Stories eller opslag der publiceres gennem mobil-notifikationsflowet.
Instagram Business Collaboration
Instagram har lanceret en mulighed for at invitere samarbejdspartnere til jeres opslag, og dette er nu også muligt at gøre gennem Hootsuite. I kan invitere op til 3 samarbejdspartnere til jeres opslag, hvilket kan hjælpe jer med at øge reach og engagement på jeres opslag, og hvem kan ikke lide det?
Instagram auto boost
At øge rækkevidde, engagement og forretningsresultater på Instagram er blevet mere udfordrende med udelukkende organisk rækkevidde. Boosting af opslag er afgørende for at forblive konkurrencedygtig og opnå resultater. Med Instagram Auto Boost kan I nu nemt opsætte automatiseret boosting én gang og derefter fokusere på strategi frem for manuel håndtering af boosts.
Hvorfor er det vigtigt?
Tidligere kunne man ikke automatisk promovere organisk Instagram-indhold, som man ellers kunne på Facebook, hvilket gjorde det svært at opretholde en ensartet strategi.
Der er to primære måder at bruge den nye auto boost:
Auto-boosting baseret på opslagstype: Automatisk boosting af opslagstyper som Reels, Stories eller feed-opslag, hvilket hjælper jer med at fokusere budgettet på det mest engagerende indhold.
Tilføjelse af links til boostede opslag: Instagram tillader ikke klikbare links i organiske opslag. Med Instagram Auto Boost kan I inkludere links i boostede opslag og dermed drive trafik til jeres hjemmeside og øge engagementet.
Personlige Instagram-konti udgår i Hootsuite
Meta har ændret i deres Instagram API, hvilket betyder, at det fra d. 4. december 2024 ikke længere var muligt at tilføje personlige Instagram-profiler til social media management-værktøjer som Hootsuite. Fra denne dato blev alle personlige profiler disconnectet i Hootsuite. Hvis du havde en personlig profil koblet til Hootsuite og gerne vil have den koblet til Hootsuite igen, skal du konvertere den til en Instagram Business-profil. Dette gør du ved at følge instruktionerne her.
Hvad er der ellers sket i min Hootsuite-løsning?
Generative AI Chatbot
Automatiseringer og AI er det nye sort, og nu er AI (tænk ChatGPT) også klar til at hjælpe i Inbox 2.0. Det er nu muligt at opsætte såkaldte virtuel agents, der kan stå til rådighed 24/7 og besvare jeres kunder og brugere. Det er nemt og hurtigt at sætte op, det tager under 10 minutter og er en tilgængelig feature på de af jeres kanaler, der modtager private beskeder og jeres hjemmeside. Lige nu fungerer Chatbotten på engelsk, spansk og fransk, og der arbejdes på højtryk for at udvikle den til flere sprog.
Opdatering af design af Inbox 2.0
En mindre opdatering, men som selvfølgelig ikke er ligegyldig, når man bruger mange timer i Hootsuites Inbox 2.0. Inbox 2.0 menuen og beskedkøen har ændret farve og er dermed skiftet fra en grålig tone til at være mere hvid. Dertil er skriftstørrelsen blevet mindre for også at give et bedre overblik.
Gem ad campaigns som kladde
Kender du det, at du sidder og arbejder på en ad campaign, men bliver forstyrret og kan ikke gemme den som en kladde? Så enten skal du haste igennem eller starte forfra. Super irriterende. Men det er der en løsning på nu. For som overskriften beskriver, så er det nu muligt at gemme ad campaigns som en kladde og dermed arbejde videre på den senere.
I selve ads-modulet er der nu en ’Save as draft’-knap. Dertil er der under ads-sektionen, altså her hvor I skaber jer et overblik over jeres ads, en sektion der hedder ’Ads drafts’. Her vil du/I kunne finde jeres kladder, delt op efter socialt netværk og med mulighed for at redigere eller slette.
For at skabe et endnu bedre overblik, ligger der også et krydslink inde i det organiske kladdemodul, som I i forvejen kender. Dette link vil automatik føre jer til ’Ad Drafts’. Med tiden er målet dog, at ’Ad drafts’ skal ligge sammen med de organiske drafts, så det hele er samlet ét sted.
Interne kommentarer på opslag i Planner (content kalenderen)
En af de helt store nyheder vi har glædet os til, er muligheden for et bedre samarbejde inde i Hootsuite Planner-modulet. Det er nu muligt at indsætte interne kommentarer på opslag, hvor I kan sparre, planlægge eller samarbejde i jeres team om de opslag I har liggende enten som kladder, planlagt, allerede publicerede, eller dem der ligger til godkendelse. I kan tagge hinanden, tilføje emojis og billeder.
Kommentarerne vil derefter ligge ude til højre af skærmen, når I klikker jer ind på de forskellige opslag. Her vil der være en sektion, der hedder ’Details’ og en der hedder ’Internal comments’.
Brugere får en notifikation i Hootsuite og på e-mail, når der ligger en kommentar, som venter på dem.
Sentiment-analyse i Inbox 2.0 – Advanced Inbox
Hvis I har tilkøbt Advanced Inbox, så er der kommet lidt ekstra nyheder til jer. Hootsuite har nu inkorporeret sentiment-analyse i Inbox 2.0. Det er en AI-service, som gør det lettere at forstå brugerengagement og -interaktioner.
Sentiment-analyseværktøjet kategoriserer sentiment af de beskeder, I modtager i indbakken, så de vil fremstå som enten positive, neutrale eller negative. Det er muligt at ændre sentiment på en besked efterfølgende, hvis den er kategoriseret forkert, og I kan også filtrere efter sentiment og dermed hurtigere danne jer et overblik.
Hvis du er en af dem, som har gjort brug af vores vejledning om inbound tags i Hootsuite til at kategorisere indkommende content, så kan I med fordel bruge sentiment-analyse fremover, hvis I vel og mærke har Advanced Inbox.
Dertil har Hootsuite også tilføjet en sentiment-analyserapport i Analytics-modulet, så I kan dykke ned i og blive endnu klogere på jeres data.
Eksportér Amplify Members list
En mindre opdatering, men som kan give jer et bedre overblik, er at det nu er muligt for Amplify admins at eksportere jeres members list fra Admin Settings-sektionen som en csv-fil. Dette inkluderer også email subscription data.
TikTok-kommentarer i Inbox 2.0
Hvis I bruger TikTok og arbejder aktivt med community management på denne platform, så er der godt nyt, idet Hootsuite’s Inbox 2.0 nu også supporterer kommentarer på egne videoer fra TikTok.
Mere information
Hvis I har spørgsmål til nogle af opdateringerne i Hootsuite, er I velkommen til at kontakte os.
Ring til os på +45 88 77 33 00 eller send os en e-mail på support@infomedia.dk