19. december 2002
Infomedia stiftes
Infomedia grundlægges den 19. december 2002 da pc’er og internetadgang var ved at vinde indpas i den gennemsnitlige danske husstand. Som et joint venture mellem JP/Politikens Hus og Berlingske Officin, to af de største medieudgivere i Danmark, blev Infomedia bygget på et stærkt fundament af medieerfaring og høje standarder for redaktionelle principper.
2002
Infomedia køber A'jour Klip

Infomedia styrker sin markedsposition med købet af A’jour Klip Gruppen A/S, der var en af Danmarks ældste leverandører af medieovervågning. Med købet af A’jour Klip bliver Infomedia nu en full service-leverandør af alle ydelser inden for medieovervågning

2006
Infomedia køber Cision Danmark
Infomedia ekspanderer fortsat og køber Cision Danmark A/S, som er en af verdens førende udbydere af mediesøgning, medieovervågning og medieanalyser. Formålet med opkøbet er et ønske om at styrke sin markedsposition i Danmark.
2009
Infomedia køber Infopaq
Infomedia overtager Infopaqs danske aktiviteter og foretager hermed en betragtelig udvidelse i antallet af nyhedskilder, som kan leveres digitalt fra danske medier.
2012
Infomedia køber Opoint Technology
Infomedia ønsker at ekspandere internationalt og opkøber Opoint Technology med base i Oslo. Virksomheden er den førende globale teknologiplatform til crawling af online medieindhold. Dette styrker markant Infomedias markedsposition og giver adgang til store internationale kunder.
2018
Infomedia køber M-Brains aktiviteter i Sverige, Norge og Estland
Infomedia køber M-Brains medieovervågningsaktiviteter i Norge og Sverige samt en produktionsenhed i Estland. Gennem dette opkøb får Infomedia en bredere og dybere mediedækning i Norden og en kundebase på 1.000 nordiske virksomheder, hvilket bringer tallet op på mere end 3.000 nordiske kunder og 100 nye kolleger.
2019
Infomedia køber 23% af MediaCatch
Infomedia køber sig ind i tech-startup-selskabet MediaCatch og deres softwareplatform, der repræsenterer den næste generation af medieovervågningsteknologi med speciale i lyd og billeder. Teknologien baserer sig på AI og kan bruges til overvågning og genkendelse af tekst, logo, objekter, ansigter, stemninger, køn, alder mv. på tværs af broadcast, podcast, YouTube, streamingtjenester og sociale medier.
2022
Infomedia åbner kontor i Finland
I takt med et stigende antal store nordiske kunder, stiger også behovet for Infomedias tilstedeværelse i Norden. Infomedia åbner således et kontor i Helsinki.

Medieovervågning
- vejen til indsigt

Må vi sende frisk inspiration til din indbakke?

Med din tilmelding takker du ja til at modtage nyhedsbreve og invitationer til webinarer i din indbakke fra Infomedia A/S. Vi passer godt på dine personlige oplysninger og du kan til enhver tid afmelde dig igen. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.

DOWNLOAD GUIDE

Guide til AI-drevet medieovervågning

DOWNLOAD medieanalyse

Medieomtalen af Folkemødet 2024

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

Medieovervågning
- vejen til indsigt

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

DOWNLOAD guide

Download vores guide til Social Media Management

DOWNLOAD medieanalyse

Medieomtalen af Folkemødet 2024

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan