Løsninger til den offentlige sektor
Beskyt dit omdømme og styrk din kommunikation på tværs af alle kanaler med indsigt fra medieovervågning og -analyse.
Kommuniker bedre med indsigt fra medierne
Effektiv kommunikation er afgørende for at opbygge tillid, informere og beskytte en organisations omdømme. Det handler om at være tydelig og formulere troværdige budskaber og bruge de rigtige kanaler, på de rigtige tidspunkter.
Medieovervågning og -analyse kan være et uundværligt værktøj i din organisations kommunikationsindsats. En god udbyder af medieovervågning har en komplet overvågning af redaktionelle og sociale medier og kan skræddersy en løsning, der opfylder din organisations behov og styrker dig i dit arbejde.
01
02
03
04
05
01
Mål effekten af PR
Organisationer i den offentlige sektor står over for lidt andre udfordringer end i den private sektor. For eksempel stiller skatteyderne meget høje krav til gennemsigtighed og kommunikation, og organisationerne er mere afhængige af offentlighedens tillid til deres arbejde. Derfor investerer mange organisationer både tid og ressourcer i PR- og kommunikationsarbejde. Og så er det vigtigt at kunne måle og evaluere effekten af arbejdet.
Medieovervågning og -analyse giver dig detaljeret indsigt i effektiviteten af dine budskaber ved at måle engagement, sentiment og rækkevidde. Den slags indsigt kan du bruge til at justere din kommunikationsstrategi og forbedre resultaterne – og dokumentere effekten af din indsats.
Læs mere om, hvordan kommunikationsmåling kan styrke dit arbejde:
Organisationer i den offentlige sektor står over for lidt andre udfordringer end i den private sektor. For eksempel stiller skatteyderne meget høje krav til gennemsigtighed og kommunikation, og organisationerne er mere afhængige af offentlighedens tillid til deres arbejde. Derfor investerer mange organisationer både tid og ressourcer i PR- og kommunikationsarbejde. Og så er det vigtigt at kunne måle og evaluere effekten af arbejdet.
Medieovervågning og -analyse giver dig detaljeret indsigt i effektiviteten af dine budskaber ved at måle engagement, sentiment og rækkevidde. Den slags indsigt kan du bruge til at justere din kommunikationsstrategi og forbedre resultaterne – og dokumentere effekten af din indsats.
Læs mere om, hvordan kommunikationsmåling kan styrke dit arbejde:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
02
Koordiner på tværs af kanaler
Medielandskabet udvides konstant, og for mange organisationer betyder det, at de er til stede på flere og andre kanaler end hidtil. Jo flere kanaler der er, jo mere arbejde kræver det at holde den røde tråd og bevare et konstant overblik over kommunikationen.
Med medieovervågning og -analyse der dækker trykte, online og sociale medier samt tv, radio og podcasts, bliver den opgave lettere. Med den slags værktøj ved hånden kan du hele tiden få et overblik over jeres medieomtale og koordinere budskaber på tværs af kanaler.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at koordinere kommunikationen på tværs af kanaler:
Medielandskabet udvides konstant, og for mange organisationer betyder det, at de er til stede på flere og andre kanaler end hidtil. Jo flere kanaler der er, jo mere arbejde kræver det at holde den røde tråd og bevare et konstant overblik over kommunikationen.
Med medieovervågning og -analyse der dækker trykte, online og sociale medier samt tv, radio og podcasts, bliver den opgave lettere. Med den slags værktøj ved hånden kan du hele tiden få et overblik over jeres medieomtale og koordinere budskaber på tværs af kanaler.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at koordinere kommunikationen på tværs af kanaler:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
03
Bekæmp misinformation
Misinformation og falske nyheder truer tilliden fra offentligheden. Men med det tempo og den mængde indhold, der dukker op på både sociale og i redaktionelle medier verden over, er det næsten umuligt at følge med i det hele. Eller er det?
Media intelligence-teknologi kan hjælpe dig med at opdage og spore spredningen af falske oplysninger om din organisation – så du hurtigt kan gribe ind og tage kontrol over kommunikationen. Avancerede algoritmer og data i realtid kan hjælpe dig med hurtigt at opklare usandheder og spørgsmål og bevare offentlighedens tillid.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at bekæmpe spredning af misinformation her:
Misinformation og falske nyheder truer tilliden fra offentligheden. Men med det tempo og den mængde indhold, der dukker op på både sociale og i redaktionelle medier verden over, er det næsten umuligt at følge med i det hele. Eller er det?
Media intelligence-teknologi kan hjælpe dig med at opdage og spore spredningen af falske oplysninger om din organisation – så du hurtigt kan gribe ind og tage kontrol over kommunikationen. Avancerede algoritmer og data i realtid kan hjælpe dig med hurtigt at opklare usandheder og spørgsmål og bevare offentlighedens tillid.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at bekæmpe spredning af misinformation her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
04
Opdag kriser hurtigt og tag kontrol
Et godt omdømme er noget af det vigtigste for en offentlig organisation, så det skal både plejes og beskyttes. Men selv da kan der opstå en krise. Og den eneste måde at genvinde kontrollen på under en mediestorm er gennem effektiv krisekommunikation. Det handler om at få overblik over situationen, vælge de rigtige kommunikationskanaler og formulere troværdige budskaber.
Med et værktøj til medieovervågning på tværs af kanaler kan du gøre det arbejde meget lettere. Media intelligence kan hjælpe dig med at opdage en krise hurtigt, så du kan tage kontrol over situationen. Du kan også få nyttige indsigter både under og efter krisen, så du lettere kan vælge kommunikationskanaler og budskaber – og genoprette målgruppens tillid.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at håndtere kriser her:
Et godt omdømme er noget af det vigtigste for en offentlig organisation, så det skal både plejes og beskyttes. Men selv da kan der opstå en krise. Og den eneste måde at genvinde kontrollen på under en mediestorm er gennem effektiv krisekommunikation. Det handler om at få overblik over situationen, vælge de rigtige kommunikationskanaler og formulere troværdige budskaber.
Med et værktøj til medieovervågning på tværs af kanaler kan du gøre det arbejde meget lettere. Media intelligence kan hjælpe dig med at opdage en krise hurtigt, så du kan tage kontrol over situationen. Du kan også få nyttige indsigter både under og efter krisen, så du lettere kan vælge kommunikationskanaler og budskaber – og genoprette publikums tillid.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at håndtere kriser her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
05
Følg med i digitaliseringen
Digitalisering har været i fokus i de senere år, og der er ikke meget, der tyder på, at tendensen vender foreløbigt. Det gælder måske især for offentlige organisationer, som i højere grad end andre skal forholde sig til regeringens digitaliseringsstrategi. Men hvad betyder digitalisering for offentlige organisationer i praksis?
Det kan f.eks. betyde, at man bruger media intelligence i flere af organisationens afdelinger. Uanset om det er PR- og kommunikationsafdelingen, der ønsker at måle og evaluere effekten af deres arbejde, HR der søger efter kandidater til nye stillinger, eller ledelsen der har brug for strategisk indsigt, kan medieovervågning og -analyse spille en vigtig rolle – og understøtte målene for digitaliseringen.
Læs mere om mulighederne med digitale løsninger til medieovervågning og -analyse her:
Digitalisering har været i fokus i de senere år, og der er ikke meget, der tyder på, at tendensen vender foreløbigt. Det gælder måske især for offentlige organisationer, som i højere grad end andre skal forholde sig til regeringens digitaliseringsstrategi. Men hvad betyder digitalisering for offentlige organisationer i praksis?
Det kan f.eks. betyde, at man bruger media intelligence i flere af organisationens afdelinger. Uanset om det er PR- og kommunikationsafdelingen, der ønsker at måle og evaluere effekten af deres arbejde, HR der søger efter kandidater til nye stillinger, eller ledelsen der har brug for strategisk indsigt, kan medieovervågning og -analyse spille en vigtig rolle – og understøtte målene for digitaliseringen.
Læs mere om mulighederne med digitale løsninger til medieovervågning og -analyse her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier

5 min. læsetid
Sådan skaber medieovervågning værdi for hele organisationen
Medieovervågning og -analyser har traditionelt været forbeholdt PR- og kommunikationsafdelinger. Men de forretningsmuligheder, der følger med medieovervågning, er faktisk meget bredere og kan skabe værdi for flere afdelinger. I dette blogindlæg finder du 7 eksempler på forskellige afdelingers behov og mål, og hvordan medieovervågning og medieindsigt kan tilføre værdi.
Prisbelønnede løsninger
Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over vores prisbelønnede løsninger.
Cases

Grand Départ – Tour De France
Eventanalyse skabte overblik over omtalen af Tour de France i medierne.

Institutt for Samfunnsforskning

Postkodlotteriet
Kontakt os
Kontakt os for at høre mere om, hvordan vores løsninger til medieovervågning og -analyse kan styrke din organisation.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.