Salg
Løsninger til Salg
Optimer din salgsstrategi og hold øje med dine konkurrenter og målgruppe med indsigt fra medieovervågning.

Løsninger til salg
Styrk din salgsproces med markedsindsigt i realtid
Vellykkede salgsprocesser er ofte kendetegnet ved smidighed og viden. Aktuel og relevant markedsindsigt er afgørende for at holde trit med konkurrenterne, genkende målgruppens behov og identificere nye salgsmuligheder.
Derfor kan medieovervågning og -analyse være et uundværligt værktøj, når du skal optimere din salgsstrategi og vinde markedsandele. En god udbyder af medieovervågning har en komplet overvågning af redaktionelle og sociale medier og kan skræddersy en løsning, der opfylder dine behov og styrker dit salgsteam.
01
02
03
04
05
01
Få markedsindsigt i realtid
Processen fra første touch point til køb eller underskrevet kontrakt er sjældent den samme. Kundernes præferencer er forskellige og ændrer sig i takt med branchen. Derfor er det vigtigt at følge med i udviklingen, demonstrere den forståelse i dialogen med kunderne og tilpasse strategien, når der opstår nye tendenser og behov.
Med så mange bolde i luften kan det være en udfordring altid at stå distancen. Men med automatiseret medieovervågning kan du få besked i realtid, når der sker noget i markedet og i medierne, som du bør være opmærksom på. På den måde er du altid opdateret og kan bruge din tid på dine kunder i stedet.
Læs mere om, hvilke indsigter du kan få fra automatiseret medieovervågning og -analyse:
Processen fra første touch point til køb eller underskrevet kontrakt er sjældent den samme. Kundernes præferencer er forskellige og ændrer sig i takt med branchen. Derfor er det vigtigt at følge med i udviklingen, demonstrere den forståelse i dialogen med kunderne og tilpasse strategien, når der opstår nye tendenser og behov.
Med så mange bolde i luften kan det være en udfordring altid at stå distancen. Men med automatiseret medieovervågning kan du få besked i realtid, når der sker noget i markedet og i medierne, som du bør være opmærksom på. På den måde er du altid opdateret og kan bruge din tid på dine kunder i stedet.
Læs mere om, hvilke indsigter du kan få fra automatiseret medieovervågning og -analyse:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
02
Strømlin leadgenerering
Der er mange måder at indhente nye leads på. Én metode er sjældent nok. Men som sælger vil du sikkert gerne bruge så lidt tid som muligt på at lede efter nye leads og så meget tid som muligt på at konvertere dem.
Medieovervågning kan hjælpe dig med at identificere potentielle kunder og afdække salgsmuligheder, som du ellers selv skulle have ledt efter. Ved at overvåge branchetrends og relevante samtaler blandt dine målgrupper på de sociale medier kan medieovervågning strømline leadgenerering og give dig mere tid til at lukke aftaler.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan øge din leadgenerering her:
Der er mange måder at indhente nye leads på. Én metode er sjældent nok. Men som sælger vil du sikkert gerne bruge så lidt tid som muligt på at lede efter nye leads og så meget tid som muligt på at konvertere dem.
Medieovervågning kan hjælpe dig med at identificere potentielle kunder og afdække salgsmuligheder, som du ellers selv skulle have ledt efter. Ved at overvåge branchetrends og relevante samtaler blandt dine målgrupper på de sociale medier kan medieovervågning strømline leadgenerering og give dig mere tid til at lukke aftaler.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan øge din leadgenerering her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
03
Skab konkurrencefordele
Salg som disciplin kræver præcision. Jo mere konkurrencepræget dit marked er, jo mere har du at vinde ved at holde øje med dine konkurrenters aktiviteter, produktlanceringer og markedsposition.
Med en god medieovervågnings- og analyseløsning på plads er du sikret omfattende og opdateret information om konkurrenterne, så dit salgsteam kan træffe informerede beslutninger og styrke jeres konkurrencefordel.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at skabe konkurrencefordele:
Salg som disciplin kræver præcision. Jo mere konkurrencepræget dit marked er, jo mere har du at vinde ved at holde øje med dine konkurrenters aktiviteter, produktlanceringer og markedsposition.
Med en god medieovervågnings- og analyseløsning på plads er du sikret omfattende og opdateret information om konkurrenterne, så dit salgsteam kan træffe informerede beslutninger og styrke jeres konkurrencefordel.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at skabe konkurrencefordele:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
04
Forstå målgruppens holdninger
“Know your audience” er en velkendt sætning i mange salgsmiljøer. At forstå din målgruppes opfattelse af dit brand og produkt kan være afgørende for at bevare deres indtryk eller overbevise dem om noget andet – og lukke salget.
Medieovervågning og -analyse giver dig indsigt i tonaliteten (sentiment), kvaliteten af omtaler og en række andre værdifulde parametre, som styrker dig i kommunikationen med dine kunder. Du kan afdække og imødekomme deres bekymringer eller udnytte den positive stemning – og opbygge tillid hos eksisterende kunder og nye prospects.
Læs mere om, hvilke indsigter du kan få gennem media intelligence her:
“Know your audience” er en velkendt sætning i mange salgsmiljøer. At forstå din målgruppes opfattelse af dit brand og produkt kan være afgørende for at bevare deres indtryk eller overbevise dem om noget andet – og lukke salget.
Medieovervågning og -analyse giver dig indsigt i tonaliteten (sentiment), kvaliteten af omtaler og en række andre værdifulde parametre, som styrker dig i kommunikationen med dine kunder. Du kan afdække og imødekomme deres bekymringer eller udnytte den positive stemning – og opbygge tillid hos eksisterende kunder og nye prospects.
Læs mere om, hvilke indsigter du kan få gennem media intelligence her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
05
Styrk kundeloyaliteten
En klassisk udfordring for salgsafdelinger i Danmark, Norden og resten af verden er at forhindre churn. Med andre ord: at øge kundeloyaliteten. Hvis det også er et fokus i din afdeling, kan medieovervågning være et vigtigt værktøj.
Ved at overvåge nøglekunders (eller andre interessenters) situation i medierne kan du spotte, hvornår de har brug for din hjælp, eller hvornår der ligger en mulighed foran dem, som de ikke selv har set. På den måde får du mulighed for at styrke kunderelationen og loyaliteten – for ikke at glemme muligheden for mersalg og reduktion af churn.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at styrke kundeloyaliteten:
En klassisk udfordring for salgsafdelinger i Danmark, Norden og resten af verden er at forhindre churn. Med andre ord: at øge kundeloyaliteten. Hvis det også er et fokus i din afdeling, kan medieovervågning være et vigtigt værktøj.
Ved at overvåge nøglekunders (eller andre interessenters) situation i medierne kan du spotte, hvornår de har brug for din hjælp, eller hvornår der ligger en mulighed foran dem, som de ikke selv har set. På den måde får du mulighed for at styrke kunderelationen og loyaliteten – for ikke at glemme muligheden for mersalg og reduktion af churn.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at styrke kundeloyaliteten:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier

Brug medieovervågning til at øge leadgenerering og salg
Der er et stort potentiale for at udvikle salget gennem brug af medieovervågning. Hvad med f.eks. at overvåge mediedækningen af nøglekunder for at være på forkant i dialogen med dem? Download vores e-bog og læs mere.
Prisbelønnede løsninger
Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over vores prisbelønnede løsninger.
Cases

Grand Départ – Tour De France
Eventanalyse skabte overblik over omtalen af Tour de France i medierne.

Institutt for Samfunnsforskning

Postkodlotteriet
Kontakt os
Kontakt os for at høre mere om, hvordan vores løsninger til medieovervågning og -analyse kan styrke din salgsproces.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.