Løsninger til retail
Få værdifuld markedsindsigt, og tag kontrol over din virksomheds omdømme med indsigt fra medieovervågning og -analyse.
Indsigt der styrker din virksomhed
Hvis der er én branche, der påvirkes af konkurrence, forbrugertrends og sociale medier, så er det retail. Her er det ikke nok at have et godt omdømme, men man er også nødt til at holde nøje øje med, hvad der sker i markedet.
Med medieovervågning og -analyse kan du effektivt imødekomme den slags udfordringer. Media intelligence-teknologi kan give dig vigtig indsigt – i realtid – fra alle verdens medier og hjælpe dig med at træffe gode strategiske beslutninger.
01
02
03
04
05
01
Tag kontrol over omdømmet
Som retail-virksomhed ved du, at virksomhedens omdømme er afgørende for succes. Derfor er en af de vigtigste, overordnede opgaver at vedligeholde og opbygge jeres omdømme. Og som bekendt, påvirkes et omdømme i høj grad af medierne.
Ved hjælp af data fra medierne selv kan du måle og overvåge din virksomheds omdømme. Notifikationer i realtid hjælper dig med hurtigt at spotte negativ omtale og giver dig mulighed for at reagere med det samme på en potentiel mediekrise, så du kan beskytte dit brand effektivt.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dit arbejde med omdømmet:
Som retail-virksomhed ved du, at virksomhedens omdømme er afgørende for succes. Derfor er en af de vigtigste, overordnede opgaver at vedligeholde og opbygge jeres omdømme. Og som bekendt, påvirkes et omdømme i høj grad af medierne.
Ved hjælp af data fra medierne selv kan du måle og overvåge din virksomheds omdømme. Notifikationer i realtid hjælper dig med hurtigt at spotte negativ omtale og giver dig mulighed for at reagere med det samme på en potentiel mediekrise, så du kan beskytte dit brand effektivt.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dit arbejde med omdømmet:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
02
Overvåg trends og konkurrenter
Få brancher er så påvirkede af forbrugertrends og konkurrence som retail. De virksomheder, der får succes, er dem, der er i stand til at opfylde behov, efterhånden som de opstår – og bedre end konkurrenterne gør det. Nogle trends er sæsonbestemte og nemme at forudsige, mens andre dukker op ud af det blå.
Med media intelligence kan du opfange trends, idet de opstår, og bedre forstå hvad forbrugerne synes, så du hurtigere kan udnytte muligheder. Du kan også holde øje med dine konkurrenter og sammenligne f.eks. share of voice, sentiment og hvilke medier eller regioner, der viser mest interesse for bestemte brands eller relevante emner.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med trendspotting og konkurrentindsigt her:
Få brancher er så påvirkede af forbrugertrends og konkurrence som retail. De virksomheder, der får succes, er dem, der er i stand til at opfylde behov, efterhånden som de opstår – og bedre end konkurrenterne gør det. Nogle trends er sæsonbestemte og nemme at forudsige, mens andre dukker op ud af det blå.
Med media intelligence kan du opfange trends, idet de opstår, og bedre forstå hvad forbrugerne synes, så du hurtigere kan udnytte muligheder. Du kan også holde øje med dine konkurrenter og sammenligne f.eks. share of voice, sentiment og hvilke medier eller regioner, der viser mest interesse for bestemte brands eller relevante emner.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med trendspotting og konkurrentindsigt her:
03
Få fuld kontrol over omnichannel
Køberens rejse er kompleks, og for mange retail-virksomheder indebærer den en konsekvent tilstedeværelse i både online- og offline-kanaler. Men det kan være en stor udfordring at holde styr på og dokumentere effekten af kommunikation på tværs af alle kanalerne.
Gennem medieovervågning og -analyse kan du måle din kommunikation på tværs af web, print, tv, radio, podcast og sociale medier. Det giver dig fuld kontrol over din tilstedeværelse og dens effekt.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig på tværs af kanaler her:
Køberens rejse er kompleks, og for mange retail-virksomheder indebærer den en konsekvent tilstedeværelse i både online- og offline-kanaler. Men det kan være en stor udfordring at holde styr på og dokumentere effekten af kommunikation på tværs af alle kanalerne.
Gennem medieovervågning og -analyse kan du måle din kommunikation på tværs af web, print, tv, radio, podcast og sociale medier. Det giver dig fuld kontrol over din tilstedeværelse og dens effekt.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig på tværs af kanaler her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
04
Målret din influencer-marketing
Effekten af influencer-marketing kan være enorm, og det kan være værd at investere i – hvis du arbejder med de rigtige influencere. De personer du vælger som ambassadører for dit brand, bør være relevante for din målgruppe og levere effektive budskaber.
Gennem medieovervågning og -analyse kan du identificere de bedste influencere for din virksomhed og bruge dem til at nå ud til et bredere publikum, som allerede har tillid til afsenderen.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dig i din influencer-marketingindsats her:
Effekten af influencer-marketing kan være enorm, og det kan være værd at investere i – hvis du arbejder med de rigtige influencere. De personer du vælger som ambassadører for dit brand, bør være relevante for din målgruppe og levere effektive budskaber.
Gennem medieovervågning og -analyse kan du identificere de bedste influencere for din virksomhed og bruge dem til at nå ud til et bredere publikum, som allerede har tillid til afsenderen.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dig i din influencer-marketingindsats her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
05
Strømlin indsatsen på sociale medier
En velkendt og effektiv måde at kommunikere med forbrugerne på er via de sociale medier. Derfor investerer mange virksomheder både tid og ressourcer i sociale medier. Både som et markedsføringsinitiativ og som en del af deres kundeservice. Jo flere kanaler, jo større indsats kræver det at få succes.
Heldigvis findes der gode digitale værktøjer, som gør det lettere at arbejde med sociale medier. Uanset om du vil strømline håndteringen på tværs af sociale mediekanaler (planlægning af indhold, publicering, deling med medarbejdere, vurdering af resultater osv.) eller styrke din evne til at opfange kommentarer om din virksomhed eller dine produkter og yde bedre kundeservice, kan media intelligence hjælpe dig.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at strømline dit arbejde her:
En velkendt og effektiv måde at kommunikere med forbrugerne på er via de sociale medier. Derfor investerer mange virksomheder både tid og ressourcer i sociale medier. Både som et markedsføringsinitiativ og som en del af deres kundeservice. Jo flere kanaler, jo større indsats kræver det at få succes.
Heldigvis findes der gode digitale værktøjer, som gør det lettere at arbejde med sociale medier. Uanset om du vil strømline håndteringen på tværs af sociale mediekanaler (planlægning af indhold, publicering, deling med medarbejdere, vurdering af resultater osv.) eller styrke din evne til at opfange kommentarer om din virksomhed eller dine produkter og yde bedre kundeservice, kan media intelligence hjælpe dig.
Læs mere om, hvordan automatiseret medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at strømline dit arbejde her:
Overvågning og analyse af sociale medier

Sådan laver du en social mediestrategi
Sociale medier er en effektiv måde at nå målgruppen på – uanset om det er for at styrke brandet, forbedre kundeservice eller øge salget. For at sikre mest mulig værdi af arbejdet, bør du have en strategi, før du går i gang. Download vores guide med 7 trin til en strategi, som skaber succes på sociale medier.
Prisbelønnede løsninger
Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over vores prisbelønnede løsninger.
Cases

Grand Départ – Tour De France
Eventanalyse skabte overblik over omtalen af Tour de France i medierne.

Institutt for Samfunnsforskning

Postkodlotteriet
Kontakt os
Kontakt os for at høre mere om, hvordan vores løsninger til medieovervågning og -analyse kan styrke dig i retailbranchen.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.