Løsninger til retail

Få værdifuld markedsindsigt, og tag kontrol over din virksomheds omdømme med indsigt fra medieovervågning og -analyse.

Løsninger til retail

Indsigt der styrker din virksomhed

Hvis der er én branche, der påvirkes af konkurrence, forbrugertrends og sociale medier, så er det retail. Her er det ikke nok at have et godt omdømme, men man er også nødt til at holde nøje øje med, hvad der sker i markedet.

Med medieovervågning og -analyse kan du effektivt imødekomme den slags udfordringer. Media intelligence-teknologi kan give dig vigtig indsigt – i realtid – fra alle verdens medier og hjælpe dig med at træffe gode strategiske beslutninger.

01

02

03

04

05

01

Tag kontrol over omdømmet

Som retail-virksomhed ved du, at virksomhedens omdømme er afgørende for succes. Derfor er en af de vigtigste, overordnede opgaver at vedligeholde og opbygge jeres omdømme. Og som bekendt, påvirkes et omdømme i høj grad af medierne.

Ved hjælp af data fra medierne selv kan du måle og overvåge din virksomheds omdømme. Notifikationer i realtid hjælper dig med hurtigt at spotte negativ omtale og giver dig mulighed for at reagere med det samme på en potentiel mediekrise, så du kan beskytte dit brand effektivt.

Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dit arbejde med omdømmet:

Som retail-virksomhed ved du, at virksomhedens omdømme er afgørende for succes. Derfor er en af de vigtigste, overordnede opgaver at vedligeholde og opbygge jeres omdømme. Og som bekendt, påvirkes et omdømme i høj grad af medierne.

Ved hjælp af data fra medierne selv kan du måle og overvåge din virksomheds omdømme. Notifikationer i realtid hjælper dig med hurtigt at spotte negativ omtale og giver dig mulighed for at reagere med det samme på en potentiel mediekrise, så du kan beskytte dit brand effektivt.

Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dit arbejde med omdømmet:

Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier

Overvågning og analyse af sociale medier

Detaljeret analyse og indsigt i medielandskabet

Effektiv håndtering af sociale medier

02

Overvåg trends og konkurrenter

Få brancher er så påvirkede af forbrugertrends og konkurrence som retail. De virksomheder, der får succes, er dem, der er i stand til at opfylde behov, efterhånden som de opstår – og bedre end konkurrenterne gør det. Nogle trends er sæsonbestemte og nemme at forudsige, mens andre dukker op ud af det blå.

Med media intelligence kan du opfange trends, idet de opstår, og bedre forstå hvad forbrugerne synes, så du hurtigere kan udnytte muligheder. Du kan også holde øje med dine konkurrenter og sammenligne f.eks. share of voice, sentiment og hvilke medier eller regioner, der viser mest interesse for bestemte brands eller relevante emner.

Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med trendspotting og konkurrentindsigt her:

Få brancher er så påvirkede af forbrugertrends og konkurrence som retail. De virksomheder, der får succes, er dem, der er i stand til at opfylde behov, efterhånden som de opstår – og bedre end konkurrenterne gør det. Nogle trends er sæsonbestemte og nemme at forudsige, mens andre dukker op ud af det blå.

Med media intelligence kan du opfange trends, idet de opstår, og bedre forstå hvad forbrugerne synes, så du hurtigere kan udnytte muligheder. Du kan også holde øje med dine konkurrenter og sammenligne f.eks. share of voice, sentiment og hvilke medier eller regioner, der viser mest interesse for bestemte brands eller relevante emner.

Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med trendspotting og konkurrentindsigt her:

Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier

Overvågning og analyse af sociale medier

03

Få fuld kontrol over omnichannel

Køberens rejse er kompleks, og for mange retail-virksomheder indebærer den en konsekvent tilstedeværelse i både online- og offline-kanaler. Men det kan være en stor udfordring at holde styr på og dokumentere effekten af kommunikation på tværs af alle kanalerne.

Gennem medieovervågning og -analyse kan du måle din kommunikation på tværs af web, print, tv, radio, podcast og sociale medier. Det giver dig fuld kontrol over din tilstedeværelse og dens effekt.

Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig på tværs af kanaler her:

Køberens rejse er kompleks, og for mange retail-virksomheder indebærer den en konsekvent tilstedeværelse i både online- og offline-kanaler. Men det kan være en stor udfordring at holde styr på og dokumentere effekten af kommunikation på tværs af alle kanalerne.

Gennem medieovervågning og -analyse kan du måle din kommunikation på tværs af web, print, tv, radio, podcast og sociale medier. Det giver dig fuld kontrol over din tilstedeværelse og dens effekt.

Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig på tværs af kanaler her:

Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier

Overvågning og analyse af sociale medier

Detaljeret analyse og indsigt i medielandskabet

Effektiv håndtering af sociale medier

04

Målret din influencer-marketing

Effekten af influencer-marketing kan være enorm, og det kan være værd at investere i – hvis du arbejder med de rigtige influencere. De personer du vælger som ambassadører for dit brand, bør være relevante for din målgruppe og levere effektive budskaber.

Gennem medieovervågning og -analyse kan du identificere de bedste influencere for din virksomhed og bruge dem til at nå ud til et bredere publikum, som allerede har tillid til afsenderen.

Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dig i din influencer-marketingindsats her:

Effekten af influencer-marketing kan være enorm, og det kan være værd at investere i – hvis du arbejder med de rigtige influencere. De personer du vælger som ambassadører for dit brand, bør være relevante for din målgruppe og levere effektive budskaber.

Gennem medieovervågning og -analyse kan du identificere de bedste influencere for din virksomhed og bruge dem til at nå ud til et bredere publikum, som allerede har tillid til afsenderen.

Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dig i din influencer-marketingindsats her:

Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier

Overvågning og analyse af sociale medier

Detaljeret analyse og indsigt i medielandskabet

Effektiv håndtering af sociale medier

05

Strømlin indsatsen på sociale medier

En velkendt og effektiv måde at kommunikere med forbrugerne på er via de sociale medier. Derfor investerer mange virksomheder både tid og ressourcer i sociale medier. Både som et markedsføringsinitiativ og som en del af deres kundeservice. Jo flere kanaler, jo større indsats kræver det at få succes.

Heldigvis findes der gode digitale værktøjer, som gør det lettere at arbejde med sociale medier. Uanset om du vil strømline håndteringen på tværs af sociale mediekanaler (planlægning af indhold, publicering, deling med medarbejdere, vurdering af resultater osv.) eller styrke din evne til at opfange kommentarer om din virksomhed eller dine produkter og yde bedre kundeservice, kan media intelligence hjælpe dig.

Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at strømline dit arbejde her:

En velkendt og effektiv måde at kommunikere med forbrugerne på er via de sociale medier. Derfor investerer mange virksomheder både tid og ressourcer i sociale medier. Både som et markedsføringsinitiativ og som en del af deres kundeservice. Jo flere kanaler, jo større indsats kræver det at få succes.

Heldigvis findes der gode digitale værktøjer, som gør det lettere at arbejde med sociale medier. Uanset om du vil strømline håndteringen på tværs af sociale mediekanaler (planlægning af indhold, publicering, deling med medarbejdere, vurdering af resultater osv.) eller styrke din evne til at opfange kommentarer om din virksomhed eller dine produkter og yde bedre kundeservice, kan media intelligence hjælpe dig.

Læs mere om, hvordan automatiseret medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at strømline dit arbejde her:

Overvågning og analyse af sociale medier

Effektiv håndtering af sociale medier

Detaljeret analyse og indsigt i medielandskabet

some strategi dk 1
download guide

Sådan laver du en social mediestrategi

Sociale medier er en effektiv måde at nå målgruppen på – uanset om det er for at styrke brandet, forbedre kundeservice eller øge salget. For at sikre mest mulig værdi af arbejdet, bør du have en strategi, før du går i gang. Download vores guide med 7 trin til en strategi, som skaber succes på sociale medier.

AWARDS

Prisbelønnede løsninger

Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over vores prisbelønnede løsninger.

Cases

Kontakt os

Kontakt os for at høre mere om, hvordan vores løsninger til medieovervågning og -analyse kan styrke dig i retailbranchen.

Hand with phone 1

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.

Download vores guide til social mediestrategi

Medieovervågning
- vejen til indsigt

Må vi sende frisk inspiration til din indbakke?

Med din tilmelding takker du ja til at modtage nyhedsbreve og invitationer til webinarer i din indbakke fra Infomedia A/S. Vi passer godt på dine personlige oplysninger og du kan til enhver tid afmelde dig igen. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.

DOWNLOAD GUIDE

Guide til AI-drevet medieovervågning

DOWNLOAD medieanalyse

Medieomtalen af Folkemødet 2024

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

Medieovervågning
- vejen til indsigt

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

DOWNLOAD guide

Download vores guide til Social Media Management

DOWNLOAD medieanalyse

Medieomtalen af Folkemødet 2024

DOWNLOAD E-BOg

Fra medieomtale til markedsindsigt

TEMPLATE

Download template til din kommunikationsplan