skip to Main Content
Sådan Laver Du En Strategi For Sociale Medier

Sådan laver du en strategi for sociale medier

For nogle år siden kunne du nøjes med at poste lidt på virksomhedens Facebook-side en gang i mellem, og du ville stadig gøre det bedre end dine konkurrenter. Men den går ikke længere. I dag er du nødt til at have en strategi for, hvordan dit arbejde med sociale medier kan understøtte virksomhedens mål.

En social medie strategi er et oprids af alt det, du planlægger at gøre, og – ikke mindst – alt det, du planlægger at opnå med sociale medier.

Jo mere specifik din strategi er, desto mere effektiv vil udførelsen af den være. Men vær konkret, og læg ikke en plan, der er så omfattende, at du alligevel ikke kan nå i mål eller måle på dine resultater.

Det behøver ikke være så svært at få lagt grundstenene til din strategi for sociale medier, og vi har lavet en guide til dig.

Med 7 nemme trin kan du udtænke en strategi, der kan hjælpe dig og din virksomhed med at blive en succes på sociale medier.

  1. Sæt S.M.A.R.T. mål, der matcher dine forretningsmål
  2. Lær din målgruppe at kende – lav personaer
  3. Research på dine konkurrenter
  4. Vurdér din nuværende indsats
  5. Lav kanalstrategi(er)
  6. Skab godt indhold
  7. Test, evaluér og juster din strategi

Sociale medier udvikler sig hurtigt. Nye kanaler opstår, mens andre går igennem betydelige demografiske skift. Din strategi for sociale medier skal være lige så dynamisk, som de sociale medier du arbejder på.

Vær ikke bange for at foretage ændringer undervejs. Din social medie strategi skal afspejle eventuelle nye mål, værktøjer eller planer, så du kan fokusere på at blive en succes på sociale medier (og internt).

Download: Sådan laver du en strategi for sociale medier

Bliv en succes på sociale medier med 7 nemme trin til at udvikle en strategi – lige til at downloade og bruge

Catharina Persson
Senior Insights Advisor, Social Media
Vores Senior Insights Advisor på social media, der rådgiver om, hvad du burde lytte til på sociale medier, og hvordan du bruger det mest hensigtsmæssigt. Fang hende på +45 81 88 23 04 eller på cap@infomedia.dk.

Catharina Persson

Vores Senior Insights Advisor på social media, der rådgiver om, hvad du burde lytte til på sociale medier, og hvordan du bruger det mest hensigtsmæssigt. Fang hende på +45 81 88 23 04 eller på cap@infomedia.dk.