Løsninger til forskning og uddannelse
Styrk dit instituts position og fremtid med indsigt fra medieovervågning og -analyse.
Indsigt der styrker dit instituts fremtid
Hverdagen i uddannelses- og forskningsmiljøer er ofte hektisk. Hvis du vil holde dig opdateret på alle relevante områder og samtidig have evnen til at synliggøre værdien af dine egne projekter, differentiere dig fra andre institutter og tiltrække ekstern støtte, skal du bruge din tid fornuftigt og kommunikere effektivt med omverdenen.
Medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at imødekomme den slags udfordringer. Media intelligence-teknologi hjælper dig med at orientere dig og navigere i det komplekse medielandskab og giver dig værdifuld dataindsigt, som kan styrke dit institut og dets fremtid. En god udbyder af medieovervågning har en komplet redaktionel og social medieovervågning og kan skræddersy en løsning, der opfylder dine behov.
01
02
03
04
05
01
Synliggør værdien af dine projekter
Med høje ambitioner og begrænsede ressourcer kan tilskud og finansiering være afgørende for at lykkes med projekter. Der er mange om buddet, så det gælder om at få kommunikeret relevansen, effekten og vigtigheden af dit arbejde og skille dig ud fra mængden af konkurrerende organisationer.
Medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at gøre netop det. Ikke alene kan du få notifikationer i realtid, når der annonceres nye finansieringsmuligheder – du kan også måle effekten og sentiment i din eksterne kommunikation og dokumentere rækkevidden og opfattelsen af dit indhold. På den måde kan du sikre, at værdien af dine forskningsprojekter kommunikeres tydeligt, og at dit institut gør sig synligt i de vigtigste kanaler.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at øge din synlighed her:
Med høje ambitioner og begrænsede ressourcer kan tilskud og finansiering være afgørende for at lykkes med projekter. Der er mange om buddet, så det gælder om at få kommunikeret relevansen, effekten og vigtigheden af dit arbejde og skille dig ud fra mængden af konkurrerende organisationer.
Medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at gøre netop det. Ikke alene kan du få notifikationer i realtid, når der annonceres nye finansieringsmuligheder – du kan også måle effekten og sentiment i din eksterne kommunikation og dokumentere rækkevidden og opfattelsen af dit indhold. På den måde kan du sikre, at værdien af dine forskningsprojekter kommunikeres tydeligt, og at dit institut gør sig synligt i de vigtigste kanaler.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at øge din synlighed her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
Detaljeret analyse og indsigt i medielandskabet
Employee Advocacy: Engager dine medarbejdere i sociale medier
02
Hold dig opdateret
Hvor mange akademiske publikationer, forskningsartikler og relevante podcast-episoder udkommer der internationalt hver dag? Og hvor meget tid bruger du på at holde dig opdateret? Det er mildest talt krævende at følge med i alt, hvad der sker inden for forskellige discipliner rundt om i verden – hvad enten det er nye forskningsresultater, lærebøger, teknologiske innovationer eller andre nyheder, der påvirker din institution og dine projekter.
Heldigvis findes der gode digitale værktøjer, som kan hjælpe dig med den del. Med international medieovervågning kan du holde dig ajour med udviklingen inden for specifikke fagområder uden at skulle forholde dig til anden støj. Med skræddersyede medierapporter kan du holde styr på medielandskabet på tværs af web, print, tv, radio og sociale medier og bruge din tid mere effektivt.
03
Beskyt dit omdømme
Den akademiske verden og forskning har meget til fælles. At have offentlighedens tillid, interesse og støtte er en af lighederne. Omdømmet er en vigtig del af en institutions fundament, og derfor bør omdømmehåndtering stå højt på prioriteringslisten. Og som bekendt er et omdømme stærkt påvirket af medierne.
Ved hjælp af data fra medierne selv kan du måle og overvåge din institutions omdømme. Det giver dig mulighed for at forstærke positive holdninger og gribe ind over for negativ omtale. Notifikationer i realtid hjælper dig med hurtigt at opdage relevant medieomtale og giver dig mulighed for straks at reagere på en potentiel mediekrise – så du effektivt kan beskytte dit omdømme og sikre din institutions integritet.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med omdømmehåndtering her:
Den akademiske verden og forskning har meget til fælles. At have offentlighedens tillid, interesse og støtte er en af lighederne. Omdømmet er en vigtig del af en institutions fundament, og derfor bør omdømmehåndtering stå højt på prioriteringslisten. Og som bekendt er et omdømme stærkt påvirket af medierne.
Ved hjælp af data fra medierne selv kan du måle og overvåge din institutions omdømme. Det giver dig mulighed for at forstærke positive holdninger og gribe ind over for negativ omtale. Notifikationer i realtid hjælper dig med hurtigt at opdage relevant medieomtale og giver dig mulighed for straks at reagere på en potentiel mediekrise – så du effektivt kan beskytte dit omdømme og sikre din institutions integritet.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med omdømmehåndtering her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
04
Positioner dig stærkere
At forstå hvordan dit institut klarer sig i forhold til andre og at adskille jer fra konkurrenterne, er nøglen til at bryde igennem i den akademiske verden. Studerende, internationale partnere og andre interessenter skal tydeligt kunne se dit instituts relevans, kvalitet og unikhed, hvis du vil fremstå attraktiv og troværdig. Det betyder, at god kommunikation med omverdenen er afgørende.
Medieovervågning og -analyse er et uvurderligt værktøj i den bestræbelse. En konkurrentanalyse med mediedata giver indsigt i andre universiteters og forskningsinstitutters synlighed, performance og resonans. Det giver dig mulighed for at identificere styrker og områder, der kan forbedres og træffe strategiske kommunikationsbeslutninger baseret på data og indsigt. Du kan også holde dig ajour med branchenyheder og relevante debatter og hurtigere udnytte nye positioneringsmuligheder.
Læs mere om de indsigter du kan få fra medieovervågning og -analyse her:
At forstå hvordan dit institut klarer sig i forhold til andre og at adskille jer fra konkurrenterne, er nøglen til at bryde igennem i den akademiske verden. Studerende, internationale partnere og andre interessenter skal tydeligt kunne se dit instituts relevans, kvalitet og unikhed, hvis du vil fremstå attraktiv og troværdig. Det betyder, at god kommunikation med omverdenen er afgørende.
Medieovervågning og -analyse er et uvurderligt værktøj i den bestræbelse. En konkurrentanalyse med mediedata giver indsigt i andre universiteters og forskningsinstitutters synlighed, performance og resonans. Det giver dig mulighed for at identificere styrker og områder, der kan forbedres og træffe strategiske kommunikationsbeslutninger baseret på data og indsigt. Du kan også holde dig ajour med branchenyheder og relevante debatter og hurtigere udnytte nye positioneringsmuligheder.
Læs mere om de indsigter du kan få fra medieovervågning og -analyse her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
05
Styrk engagementet
En vigtig søjle for mange uddannelses- og forskningsorganisationer er offentligt engagement og støtte. At være tæt på samfundet, formidle information og bidrage med akademisk indsigt i relevante debatter kan være afgørende for at få den støtte, et institut har brug for. Derfor gælder det om at identificere relevante emner i medierne, anerkende interessenternes behov og kommunikere gennem de rigtige kanaler.
Medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at gøre netop det. Gennem medierne kan du få en dybere forståelse af dit publikum og effekten af din kommunikation. Ved at indsamle og analysere mediedata kan du holde dig ajour med medielandskabet og verden omkring dig. Denne indsigt gør det lettere at designe effektiv kommunikation og vælge de bedste kanaler for at sikre, at dine projekter får den opmærksomhed og støtte, de fortjener.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at øge engagementet her:
En vigtig søjle for mange uddannelses- og forskningsorganisationer er offentligt engagement og støtte. At være tæt på samfundet, formidle information og bidrage med akademisk indsigt i relevante debatter kan være afgørende for at få den støtte, et institut har brug for. Derfor gælder det om at identificere relevante emner i medierne, anerkende interessenternes behov og kommunikere gennem de rigtige kanaler.
Medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at gøre netop det. Gennem medierne kan du få en dybere forståelse af dit publikum og effekten af din kommunikation. Ved at indsamle og analysere mediedata kan du holde dig ajour med medielandskabet og verden omkring dig. Denne indsigt gør det lettere at designe effektiv kommunikation og vælge de bedste kanaler for at sikre, at dine projekter får den opmærksomhed og støtte, de fortjener.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at øge engagementet her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
Detaljeret analyse og indsigt i medielandskabet
Employee Advocacy: Engager dine medarbejdere i sociale medier

Employee advocacy
Når kolleger deler indhold om arbejdspladsen på de sociale medier, er rækkevidden og engagementet større, end når det samme eller lignende indhold deles af organisationens profil. Download vores guide og lær, hvordan du får succes med employee advocacy.
Prisbelønnede løsninger
Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over vores prisbelønnede løsninger.
Cases

Grand Départ – Tour De France
Eventanalyse skabte overblik over omtalen af Tour de France i medierne.

Institutt for Samfunnsforskning

Postkodlotteriet
Kontakt os
Kontakt os for at høre mere om, hvordan vores løsninger til medieovervågning og -analyse kan styrke dit institut.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.