MARKETING
Løsninger til Marketing
Arbejd smartere og styrk din marketingstrategi med indsigt fra medieovervågning og -analyse.

Løsninger til marketing
Indsigt der styrker din markedsføring
Hverdagen kan være hektisk, når man arbejder med marketing. Du skal holde tempoet og frekvensen oppe, men samtidig have et godt overblik over bevægelser i markedet for at kunne skabe effektive kampagner og aktiviteter – måske endda med begrænset tid og ressourcer?
Heldigvis findes der gode værktøjer, som kan hjælpe dig med at imødekomme den slags udfordringer. Automatiseret medieovervågning og -analyse hjælper dig med at holde styr på medielandskabet i realtid og giver værdifuld indsigt, som du kan bruge til at optimere marketingstrategier og indhold – og til at bevise effekten af dit arbejde.
01
02
03
04
05
01
Mål effekten af din markedsføring
Din virksomheds eksterne kommunikation (uanset om det er indlæg på sociale medier, medieomtale eller andet) har stor indflydelse på dit omdømme og din position og dermed på din bundlinje. Det ved du allerede godt, hvis du arbejder med marketing. Og du ved sikkert også, hvor udfordrende det kan være at kvantificere og dokumentere effekten af kommunikation og marketing.
Med medieovervågning og -analyse får du detaljeret indsigt i effekten af dine budskaber, hvilke kanaler eller medier der fungerer bedst, hvor langt dit indhold når ud, og hvordan det opfattes. Du kan også sammenligne dine resultater med konkurrenternes. Det giver dig mulighed for at kvantificere og evaluere effekten af dit arbejde og justere din marketingstrategi – og forbedre dine resultater.
Læs mere om, hvordan kommunikations- og effektmåling kan styrke dig i dit arbejde:
Din virksomheds eksterne kommunikation (uanset om det er indlæg på sociale medier, medieomtale eller andet) har stor indflydelse på dit omdømme og din position og dermed på din bundlinje. Det ved du allerede godt, hvis du arbejder med marketing. Og du ved sikkert også, hvor udfordrende det kan være at kvantificere og dokumentere effekten af kommunikation og marketing.
Med medieovervågning og -analyse får du detaljeret indsigt i effekten af dine budskaber, hvilke kanaler eller medier der fungerer bedst, hvor langt dit indhold når ud, og hvordan det opfattes. Du kan også sammenligne dine resultater med konkurrenternes. Det giver dig mulighed for at kvantificere og evaluere effekten af dit arbejde og justere din marketingstrategi – og forbedre dine resultater.
Læs mere om, hvordan kommunikations- og effektmåling kan styrke dig i dit arbejde:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
02
Kom foran konkurrenterne
Én måde at skabe konkurrencefordele på er gennem marketing. Det kræver, at du kender din målgruppe bedre end konkurrenterne gør, og at du kan genkende og gribe mulighederne, når de opstår. Men i en presset hverdag med begrænsede ressourcer er det lettere sagt end gjort. Eller?
Med media intelligence kan du opfange nye tendenser og bevægelser i markedet i realtid og få dyb indsigt i dine konkurrenters aktiviteter. Teknologien kan hjælpe dig med at gennemskue dine konkurrenters strategier og identificere muligheder for marketingaktiviteter og budskaber, der vækker genklang hos din målgruppe – uden at du behøver at bruge en masse tid på detektivarbejde i medierne.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at styrke din konkurrenceevne her:
Én måde at skabe konkurrencefordele på er gennem marketing. Det kræver, at du kender din målgruppe bedre end konkurrenterne gør, og at du kan genkende og gribe mulighederne, når de opstår. Men i en presset hverdag med begrænsede ressourcer er det lettere sagt end gjort. Eller?
Med media intelligence kan du opfange nye tendenser og bevægelser i markedet i realtid og få dyb indsigt i dine konkurrenters aktiviteter. Teknologien kan hjælpe dig med at gennemskue dine konkurrenters strategier og identificere muligheder for marketingaktiviteter og budskaber, der vækker genklang hos din målgruppe – uden at du behøver at bruge en masse tid på detektivarbejde i medierne.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at styrke din konkurrenceevne her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
03
Skab nyt, indsigtsbaseret indhold
Som marketingprofessionel er du sikkert ofte på udkig efter nyt, engagerende indhold. Indhold som din målgruppe ikke har set før, men som stadig er relevant for dem – og som fremviser det bedste ved dine produkter eller ydelser. Måske stjæler jagten på gode ideer tid fra andre vigtige opgaver?
I så fald kan medieovervågning og analyse af redaktionelle og sociale medier være nyttig. Det kan hjælpe dig med at identificere populære emner blandt din målgruppe, aktuelle debatter og begivenheder, der inspirerer til nye budskaber og historier. Teknologien fra media intelligence kan også hjælpe dig med at identificere relevante influencere, fageksperter og journalister, som du kan samarbejde med. Eller du kan grave guld frem fra gamle artikler og udtalelser. Mulighederne er mange.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med nyt indhold her:
Som marketingprofessionel er du sikkert ofte på udkig efter nyt, engagerende indhold. Indhold som din målgruppe ikke har set før, men som stadig er relevant for dem – og som fremviser det bedste ved dine produkter eller ydelser. Måske stjæler jagten på gode ideer tid fra andre vigtige opgaver?
I så fald kan medieovervågning og analyse af redaktionelle og sociale medier være nyttig. Det kan hjælpe dig med at identificere populære emner blandt din målgruppe, aktuelle debatter og begivenheder, der inspirerer til nye budskaber og historier. Teknologien fra media intelligence kan også hjælpe dig med at identificere relevante influencere, fageksperter og journalister, som du kan samarbejde med. Eller du kan grave guld frem fra gamle artikler og udtalelser. Mulighederne er mange.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med nyt indhold her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
04
Beskyt og styrk dit omdømme
Som marketingprofessionel ved du, at virksomhedens og brandets omdømme er afgørende for jeres succes. Derfor er en af dine vigtigste opgaver i kommunikationen med markedet at beskytte og styrke omdømmet. Og som bekendt påvirkes et omdømme i høj grad af medierne.
Med en skræddersyet løsning til medieovervågning og -analyse kan du holde styr på omtalen af din virksomhed i alle mediekanaler. Få besked i realtid og opdag hurtigt enhver negativ omtale. Omdømmet er lettere at beskytte, når du kan reagere hurtigt. Du kan også måle omdømmet over tid og bruge indsigterne strategisk, når du planlægger fremtidige marketingaktiviteter og anden ekstern kommunikation.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dit arbejde med omdømmet her:
Som marketingprofessionel ved du, at virksomhedens og brandets omdømme er afgørende for jeres succes. Derfor er en af dine vigtigste opgaver i kommunikationen med markedet at beskytte og styrke omdømmet. Og som bekendt påvirkes et omdømme i høj grad af medierne.
Med en skræddersyet løsning til medieovervågning og -analyse kan du holde styr på omtalen af din virksomhed i alle mediekanaler. Få besked i realtid og opdag hurtigt enhver negativ omtale. Omdømmet er lettere at beskytte, når du kan reagere hurtigt. Du kan også måle omdømmet over tid og bruge indsigterne strategisk, når du planlægger fremtidige marketingaktiviteter og anden ekstern kommunikation.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan styrke dit arbejde med omdømmet her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
05
Tag pulsen på markedet
Planlægning af marketingaktiviteter handler ofte om at tilpasse sig forbrugertrends og ændringer i markedet. De mest succesfulde virksomheder er dem, der er i stand til at tilpasse sig, efterhånden som nye behov opstår, kommunikere i de rigtige kanaler og mere effektivt end deres konkurrenter. Mens nogle trends er sæsonbestemte og nemme at forudsige, dukker andre op ud af det blå.
Med media intelligence kan du opdage nye tendenser, idet de opstår, og du kan opnå en bedre forståelse af, hvad din målgruppe tænker og interesserer sig for. På den måde kan du hurtigere udnytte muligheder og vælge de rigtige kanaler til dine budskaber. Du kan også holde øje med dine konkurrenter, sammenligne KPI’er som Share of Voice og sentiment og måle effekten af dit arbejde over tid.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med markedsindsigt og trendspotting her:
Planlægning af marketingaktiviteter handler ofte om at tilpasse sig forbrugertrends og ændringer i markedet. De mest succesfulde virksomheder er dem, der er i stand til at tilpasse sig, efterhånden som nye behov opstår, kommunikere i de rigtige kanaler og mere effektivt end deres konkurrenter. Mens nogle trends er sæsonbestemte og nemme at forudsige, dukker andre op ud af det blå.
Med media intelligence kan du opdage nye tendenser, idet de opstår, og du kan opnå en bedre forståelse af, hvad din målgruppe tænker og interesserer sig for. På den måde kan du hurtigere udnytte muligheder og vælge de rigtige kanaler til dine budskaber. Du kan også holde øje med dine konkurrenter, sammenligne KPI’er som Share of Voice og sentiment og måle effekten af dit arbejde over tid.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med markedsindsigt og trendspotting her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier

Guide til social listening
Samtaler på sociale medier er fulde af værdi – hvis du kan sortere det irrelevante fra. Download vores guide til social listening og lær, hvordan du får mest mulig værdi ud af din indsats på de sociale medier.
Prisbelønnede løsninger
Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over vores prisbelønnede løsninger.
Cases

Grand Départ – Tour De France
Eventanalyse skabte overblik over omtalen af Tour de France i medierne.

Institutt for Samfunnsforskning

Postkodlotteriet
Kontakt os
Kontakt os for at høre mere om, hvordan vores løsninger til medieovervågning og -analyse kan styrke din markedsføring.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.