PR & KOMMUNIKATION
Løsninger til PR og Kommunikation
Arbejd smartere og styrk din kommunikation med indsigt fra medieovervågning og -analyse.

Løsninger til PR og Kommunikation
Indsigt der styrker din kommunikation
At arbejde med PR og kommunikation kan være en hektisk affære. Du skal følge med i mediernes hurtige tempo og samtidig bevare et godt overblik over dine omgivelser for at kunne navigere i det komplekse medielandskab. Og med begrænset tid og ressourcer.
Heldigvis findes der værktøjer, som kan hjælpe dig med den slags udfordringer. Automatiseret medieovervågning og -analyse hjælper dig med at holde styr på medielandskabet i realtid og giver dig værdifuld indsigt, som du kan bruge til at optimere kommunikationsstrategier og indhold – og til at bevise effekten af dit arbejde.
01
02
03
04
05
01
Mål effekten af din PR
Din PR- og kommunikationsindsats har stor betydning for din organisations omdømme og position og dermed også for bundlinjen. Hvis du arbejder med PR, er det ikke noget nyt. Og du ved sikkert også, hvor udfordrende det kan være at kvantificere og dokumentere effekten af kommunikationen.
Medieovervågning og -analyse giver dig detaljeret indsigt i effekten af dine budskaber, hvilke medier der tager fat i dem, hvor langt indholdet når ud, og i hvor høj grad det engagerer. Du kan også sammenligne resultaterne med konkurrenterne. Det giver dig mulighed for at kvantificere og evaluere effekten af dit arbejde og justere din kommunikationsstrategi – og forbedre dine resultater.
Læs mere om måling af kommunikation her:
Din PR- og kommunikationsindsats har stor betydning for din organisations omdømme og position og dermed også for bundlinjen. Hvis du arbejder med PR, er det ikke noget nyt. Og du ved sikkert også, hvor udfordrende det kan være at kvantificere og dokumentere effekten af kommunikationen.
Medieovervågning og -analyse giver dig detaljeret indsigt i effekten af dine budskaber, hvilke medier der tager fat i dem, hvor langt indholdet når ud, og i hvor høj grad det engagerer. Du kan også sammenligne resultaterne med konkurrenterne. Det giver dig mulighed for at kvantificere og evaluere effekten af dit arbejde og justere din kommunikationsstrategi – og forbedre dine resultater.
Læs mere om måling af kommunikation her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
02
Levér god krisekommunikation
Der er mange eksempler på, hvor hurtigt en enkelt negativ omtale kan udvikle sig til en mediestorm. Det kan have store konsekvenser for din organisations omdømme og succes. Hvis du står med ansvaret for at styre din organisation og kollegaer gennem stormvejr, har du brug for et pålideligt værktøj til at overvåge og håndtere situationen.
Det er, hvad du får med medieovervågning og -analyse. Med notifikationer i realtid vil du være den første til at opdage en potentiel trussel mod omdømmet – og du vil samtidig få overblik over situationen og vigtige indsigter, som hjælper dig med at træffe afgørende beslutninger om, hvem der skal udtale sig, hvilke budskaber der skal formidles, og hvilke kanaler der skal bruges.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan styrke din krisekommunikation her:
Der er mange eksempler på, hvor hurtigt en enkelt negativ omtale kan udvikle sig til en mediestorm. Det kan have store konsekvenser for din organisations omdømme og succes. Hvis du står med ansvaret for at styre din organisation og kollegaer gennem stormvejr, har du brug for et pålideligt værktøj til at overvåge og håndtere situationen.
Det er, hvad du får med medieovervågning og -analyse. Med notifikationer i realtid vil du være den første til at opdage en potentiel trussel mod omdømmet – og du vil samtidig få overblik over situationen og vigtige indsigter, som hjælper dig med at træffe afgørende beslutninger om, hvem der skal udtale sig, hvilke budskaber der skal formidles, og hvilke kanaler der skal bruges.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan styrke din krisekommunikation her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
03
Opfang tendenser i medierne
Som PR- og kommunikationschef oplever du måske, at både medierne og offentligheden stiller andre krav til dit indhold end tidligere, og at konkurrencen om synlighed spidser til. Den eneste måde at vinde spalteplads på er at levere bedre indhold end dine konkurrenter. Derfor gælder det om at have et godt overblik over, hvad der sker i din målgruppes og interessenters verden, og hvad der interesserer dem. Og selvfølgelig holde øje med dine konkurrenter, og hvad de gør.
Media intelligence kan hjælpe dig med netop dét. Teknologien gør det nemt at spotte branchetrends, sammenligne dig med konkurrenterne og identificere nye muligheder eller trusler. Indsigt fra medieanalyser kan hjælpe dig med at forstå mere om din målgruppe og dine konkurrenter, forbedre dine PR-strategier og maksimere effekten af dit arbejde.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at holde styr på medielandskabet her:
Som PR- og kommunikationschef oplever du måske, at både medierne og offentligheden stiller andre krav til dit indhold end tidligere, og at konkurrencen om synlighed spidser til. Den eneste måde at vinde spalteplads på er at levere bedre indhold end dine konkurrenter. Derfor gælder det om at have et godt overblik over, hvad der sker i din målgruppes og interessenters verden, og hvad der interesserer dem. Og selvfølgelig holde øje med dine konkurrenter, og hvad de gør.
Media intelligence kan hjælpe dig med netop dét. Teknologien gør det nemt at spotte branchetrends, sammenligne dig med konkurrenterne og identificere nye muligheder eller trusler. Indsigt fra medieanalyser kan hjælpe dig med at forstå mere om din målgruppe og dine konkurrenter, forbedre dine PR-strategier og maksimere effekten af dit arbejde.
Læs mere om, hvordan media intelligence kan hjælpe dig med at holde styr på medielandskabet her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
04
Arbejd smartere og mere effektivt
Med den konstante strøm af indhold fra redaktionelle og sociale medier kan det være både tidskrævende og udmattende at holde styr på og følge op på det hele. Måske stjæler det endda tid fra andre vigtige opgaver i din arbejdsdag?
Med en automatiseret medieovervågning kan du få besked i det øjeblik, der sker noget vigtigt. Du kan også få skræddersyede rapporter, der giver et overblik over de vigtigste emner, rækkevidde, stemning – og mere dybdegående analyser, der viser udviklingen over tid. Det giver dig mulighed for at bruge din tid mere effektivt og prioritere opgaver, der styrker dit brands synlighed og omdømme.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan hjælpe dig med at arbejde mere effektivt.
Med den konstante strøm af indhold fra redaktionelle og sociale medier kan det være både tidskrævende og udmattende at holde styr på og følge op på det hele. Måske stjæler det endda tid fra andre vigtige opgaver i din arbejdsdag?
Med en automatiseret medieovervågning kan du få besked i det øjeblik, der sker noget vigtigt. Du kan også få skræddersyede rapporter, der giver et overblik over de vigtigste emner, rækkevidde, stemning – og mere dybdegående analyser, der viser udviklingen over tid. Det giver dig mulighed for at bruge din tid mere effektivt og prioritere opgaver, der styrker dit brands synlighed og omdømme.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan hjælpe dig med at arbejde mere effektivt.
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
05
Få inspiration til nyt indhold
En ting er sikkert: Når man arbejder med PR og kommunikation, stopper arbejdet aldrig. Der er altid behov for at skabe nyt, relevant indhold, som fanger målgruppens opmærksomhed, og helst i et tempo, der matcher medierne selv. Nogle gange serveres de gode historier på et sølvfad – andre gange ikke.
I de øjeblikke kan det være nyttigt at have en medieovervågning til redaktionelle og sociale medier. Så kan du lettere identificere populære emner, aktuelle debatter og begivenheder, der inspirerer til nye vinkler og fortællinger. Du kan også lettere finde frem til relevante journalister, fageksperter og influencere, som du kan samarbejde med. Eller brug teknologien til at se tilbage på gamle artikler og udtalelser. Mulighederne er mange.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan styrke din indholdsproduktion her:
En ting er sikkert: Når man arbejder med PR og kommunikation, stopper arbejdet aldrig. Der er altid behov for at skabe nyt, relevant indhold, som fanger publikums opmærksomhed, og helst i et tempo, der matcher medierne selv. Nogle gange serveres de gode historier på et sølvfad – andre gange ikke.
I de øjeblikke kan det være nyttigt at have en medieovervågning til redaktionelle og sociale medier. Så kan du lettere identificere populære emner, aktuelle debatter og begivenheder, der inspirerer til nye vinkler og fortællinger. Du kan også lettere finde frem til relevante journalister, fageksperter og influencere, som du kan samarbejde med. Eller brug teknologien til at se tilbage på gamle artikler og udtalelser. Mulighederne er mange.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan styrke din indholdsproduktion her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier

Få dybere indsigt og skab bedre kommunikation med medieanalyse
Når man træffer strategiske beslutninger, er det vigtigt at basere dem på indsigt og viden. Download vores e-bog og lær, hvordan mediedata kan styrke kommunikationen, skabe konkurrencefordele, minimere risici og meget mere.
Prisbelønnede løsninger
Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over vores prisbelønnede løsninger.
Cases

Grand Départ – Tour De France
Eventanalyse skabte overblik over omtalen af Tour de France i medierne.

Institutt for Samfunnsforskning

Postkodlotteriet
Kontakt os
Kontakt os for at høre mere om, hvordan vores løsninger til medieovervågning og -analyse kan styrke din PR og kommunikation.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.