Nyhedsovervågning
Få et klart overblik og en dybere forståelse for din omverden via medierne. Med vores nyhedsovervågning, som dækker et bredt spektrum af medier, kan du nemt holde øje med alt, hvad der er vigtigt og relevant.

Anvendes af førende virksomheder og organisationer

Nyhedsovervågning hjælper
dig med at navigere og forstå
det komplekse medielandskab.
Minimer risici
Indsigt i nyhedernne begrænser din risiko
Vi overvåger alle udtalelser og skriverier om de emner, du er interesseret i. Det giver dig et klart overblik og dybere indsigt i din omverden, samtidig med at det minimerer din risiko.
STYRK omdømmet
Brug medier til at overvåg dit omdømme
Dit omdømme er utroligt værdifuldt og bliver ofte påvirket af medierne. Det er vigtigt at være velinformeret, så du kan handle og agere og reagere med omtanke.
SPOT NYE TRENDS
Opdag nye trends og muligheder via medierne
Vores nyhedsovervågning og notifikationer i realtid giver dig frisk inspiration og hjælper dig med at opdage nye muligheder for din kommunikation eller forretning.
SKAB VÆKST
Indsigt i din omverden er vejen til vækst
At have forståelse for, hvad der sker rundt omkring dig, gør det lettere at tage beslutninger og identificere muligheder for vækst på dit marked.
Nyhedsovervågning
skaber værdi for alle
Nyhedsovervågning og -analyser har traditionelt været forbeholdt PR- og kommunikationsafdelingen.
De forretningsmæssige muligheder med nyhedsovervågning er dog langt mere omfattende og kan give mening for mange andre end bare afdelingen for PR & Kommunikation.
Der er faktisk potentialer for hele organisationen på tværs af afdelinger. Her er en række eksempler på behov og målsætninger i forskellige afdelinger i organisationen, og hvordan nyhedsovervågning og -indsigter helt konkret skaber værdi.
For at håndtere potentielle mediesager effektivt, er det essentielt for de kommunikationsansvarlige konstant at være ajour med de seneste nyheder og forberede virksomhedens ledere og bestyrelse på disse. Dette indebærer en effektiv løsning til nyhedsovervågning, medieanalyser og indsigter til at finjustere af kommunikationen og virksomhedens omdømme.
Dette omfatter identifikation af specifikke medier og journalister, der rapporterer om relevante emner, samt at finde vigtige interessenter. Dette skal ske ikke kun på lokalt, regionalt og nationalt niveau, men også internationalt, og det involverer forskellige medieformer som trykte medier, internettet, sociale medier, tv, radio og podcasts.
I takt med den øgede digitalisering og globalisering, er der en stigende tendens til også at overvåge omtaler på deep web og dark web. Dette er vigtigt, da omtaler ofte starter digitalt og socialt og hurtigt kan sprede sig til andre medieplatforme i et hidtil uset tempo.
I mindre og mellemstore firmaer er det ofte marketingfolkets opgave at tage sig af online og sociale medier, samt PR og kommunikation. De skal forstå markederne, hvem de prøver at nå (målgrupper), og de forskellige medieplatforme for at finde ud af, hvilke typer af indhold og budskaber der virker godt, og hvilke der ikke gør.
Det er vigtigt for marketing at holde øje med, hvad der bliver sagt om firmaet, dets produkter og kampagner. Med en nyhedsovervågning kan marketing følge med i, hvad der bliver sagt på sociale medier. Det hjælper med at forstå, hvordan deres målgrupper opfatter virksomheden og dens produkter.
For at forbedre forretningen og øge salget, kan nyhedsovervågning være en meget effektiv metode.
Lad os sige, at du har en virksomhed, der sælger rengøringsløsninger til store virksomheder og organisationer. Ved at bruge nyhedsovervågning kan du holde øje med specifikke nøgleord, som kan indikere nye muligheder for salg. For eksempel, hvis der er nyheder om nye byggerier, kan det være en chance for at tilbyde dine tjenester. Personen, der er ansvarlig for salg, kan få oplysninger om disse nye muligheder og finde potentielle kunder, måske endda før dine konkurrenter gør det.
Nyhedsovervågning er også nyttig for at følge med i, hvad der bliver sagt om dine vigtigste kunder i medierne. Dette kan hjælpe dig med altid at være et skridt foran, når du kommunikerer med dem og forstår deres behov og udfordringer.
Ikke alle nyheder er interessante for en virksomheds ledelse og bestyrelse. Men hvis en nyhed er enten rigtig god eller rigtig dårlig, bliver de meget mere opmærksomme.
Derfor er det vigtigt for ledelsen at bruge nyhedsovervågning. En effektiv nyhedsovervågning hjælper dem med at holde øje med virksomhedens omdømme, styre hvordan de kommunikerer med omverdenen og deres egne medarbejdere, og hjælper dem med at forhindre eller håndtere kriser, hvis de opstår.
Nyhedsovervågning bruges til at holde øje med de mest vigtige emner for virksomheden, vigtige personer, hovedbudskaber og lignende. Det handler om at følge med i, hvad der bliver sagt om disse ting i forskellige medier, i forskellige lande, regioner, og på tværs af forskellige brands og forretningsområder.
For at skabe og udvikle de bedste produkter på markedet, er det vigtigt at have et godt overblik over de seneste trends. Dette gælder for trends inden for din målgruppe, nye teknologier, produktionsmetoder og meget mere. Det er også afgørende at vide, hvad dine konkurrenter og nye virksomheder på markedet laver.
For at gøre dette, er nyhedsovervågning et meget vigtigt værktøj. Ved at bruge nyhedsovervågning til at følge nøgleord relateret til dine konkurrenters produkter og specifikke emner i din branche, både i nyhedsmedier og på sociale medier, kan du bedre forstå nye og kommende trends. Dette er uvurderligt for alle dine kollegaer i R&D, som arbejder med at spotte nye trends og gøre dem til nye muligheder for din virksomhed.
Nyhedsovervågning og analyse af kommunikation kan hjælpe dine kollegaer i HR med at forstå, hvordan virksomhedens omdømme udvikler sig, hvilket igen påvirker virksomhedens evne til at tiltrække dygtige medarbejdere. Men brugen af nyhedsovervågning har endnu flere fordele for HR.
For eksempel, store internationale virksomheder, der leder efter specialiserede talenter, kan bruge nyhedsovervågning til at søge efter potentielle kandidater. De kan gøre dette ved at overvåge medier, blogs, fora og sociale medier med en avanceret søgning, der bruger specifikke nøgleord. Dette kan ofte være mere effektivt eller et supplement til traditionelle rekrutteringsbureauer. HR-medarbejdere kan også bruge nyhedsovervågning til at baggrundstjekke potentielle nye medarbejdere baseret på omtaler i medierne i tidligere jobs.
For virksomheder som bureauer og konsulenter, er det afgørende at forstå deres kunders daglige udfordringer og behov. Ved at bruge nyhedsovervågning til at holde øje med vigtige nøgleord, talspersoner og emner på forskellige medier, kan konsulenterne hurtigt opdage ændringer i markedet og følge op på relevante sager eller debatter i medierne, som påvirker deres kunder. Dette betyder, at de kan tilpasse deres rådgivning og strategier løbende, hvilket forbedrer kvaliteten af deres service og øger kundetilfredsheden.
Nyhedsovervågning er kort fortalt et værdifuldt værktøj for bureauer og konsulenthuse til at holde sig opdateret og være i stand til at reagere hurtigt på forandringer, som kan påvirke deres kunder.
I den offentlige sektor er udfordringerne for PR & Kommunikation anderledes end i det private erhvervsliv. Her er befolkningens tillid afgørende for at drive tingene effektivt, og det er næsten lige så afgørende at kunne måle denne tillid.
Ved at bruge nyhedsovervågning kan offentlige organisationer holde sig opdateret om, hvad der bliver sagt og skrevet om dem. Dette gør det muligt for dem at justere deres kommunikation og politikker, så de bedre matcher samfundets behov og holdningerne i befolkningen.
Nyhedsovervågning er også et vigtigt redskab, hvis der opstår en krise. Med nyhedsovervågning kan offentlige organisationer reagere hurtigere og mere effektivt, både i forhold til at håndtere selve krisen og i kommunikationen omkring den.


”Postkodlotteriet er et helt digitalt produkt, som du abonnerer på. Det betyder, at en stor del af vores produkt er vores marketing, og måden vi fremstår på. Det er derfor meget vigtigt for os at kunne overvåge og analysere, hvordan vores budskaber modtages.”
Olof Lavesson, Head of Communications, Postkodlotteriet
Vi overvåger alle medier for at give dig det mest nøjagtige overblik
Infomedia leverer den mest nøjagtige overvågning af jeres kommunikation og omtaler i medierne, både i Danmark, Norden, Europa og globalt.


Web

Social

TV

Radio & podcast
Hele mediebilledet
Medielandskabet er omfattende og indviklet, hvilket er grunden til, at vi tilbyder en bred dækning for at give dig et fuldstændigt overblik over medierne, inklusive print, internet, sociale medier, radio og tv, både lokalt og internationalt.
Bag betalingsmure
Vi holder nøje øje med hver eneste omtale af jer, ned til den mindste detalje. Også bag betalingsmure og andre barrierer for information. Dette sikrer, at I får et komplet overblik hver eneste dag.
Højeste præcision
Vi filtrerer alle unødvendige informationer væk ved hjælp af vores avancerede søgeteknologier og AI-algoritmer. Dette sikrer stor fleksibilitet og den højeste præcision i leveringen af jeres nyhedsovervågning.
Platform & Funktioner
Nyhedsovervågning, statistik og mediedokumentation i én platform
Daglig nyhedsovervågning med notifikationer på mail, mobil og desktop
Infomedias AI-understøttede værktøjer gør det let for dig at se, sortere, reagere, dele og rapportere jeres omtaler i alle medier. Det giver dig mulighed for at navigere mere sikkert i et kaotisk, globalt medielandskab og at træffe de bedste beslutninger i dit arbejde hver dag.

Kategorisér vigtige omtaler og mål kvaliteten med vores AI-baserede sentiment tool
Sortér og kategorisér nemt jeres omtaler for at få det fulde overblik over, hvilke medier der omtaler både jer selv og alle de andre emner, I vil overvåge. Det sparer dig masser af tid, når du skal dele jeres medieomtaler med kollegaer og rapportere indsigter og værdi af jeres medieovervågning til ledelsen.

Se effekten af din kommunikation med vigtige KPI'er og nøgletal
Vurdér en omtales succes eller risiko via vores mange nøgletal. Udover omtalemængden beregner vi f.eks. jeres rækkevidde, og vores algoritmer fortæller dig, om jeres omtale er positiv, negativ eller neutral. Information der lynhurtigt gør dig i stand til at reagere på de ting, der sker i jeres omverden.

Få detaljeret statistik over jeres omtaler i forskellige grafer
Se effekten og værdien af jeres egen eller konkurrenternes PR og kommunikation med vores avancerede statistik- og visualiseringsværktøjer. F.eks. hvor meget omtale I får over tid i forhold til forskellige forretningsområder, markeder, medier og sammenlignet med konkurrenterne.

Skab dine egne medierapporter og del dem med kollegaerne
Rapportering til interessenter er et tidskrævende arbejde uden en effektiv platform til medieovervågning. Sammensæt, design og udsend selv dine egne rapporter, som du nemt kan tilpasse til informationsbehovet hos dine forskellige stakeholders.

Alt, du skal bruge for at få et komplet overblik over din virksomhed og dens omverden via medierne
Modtag øjeblikkelige beskeder på din mobil, så snart I bliver nævnt. Bliv dagligt opdateret med en e-mail om morgenen, eller få et fuldstændigt overblik gennem vores nyhedsovervågningsportal. Det er nyhedsovervågning, tilpasset dine ønsker og behov.


Søg på tværs at mediegrupper
Overskuelig artikelbrowser
Opsæt dine egne søgeprofiler
Se nøgletal for jeres omtaler
Se statistik for jeres omtaler
Markér alle jeres omtaler med tags og sentiment
Filtrér nemt søgninger på omtaler
Skab dine egne rapporter
Opret alerts og nyhedsmails
Bliv notificeret
Vi sender dig løbende medieomtaler, der vedrører jer, via e-mail, mobil og gennem vores overvågningsportal.
Se alle nyhedsomtaler
Det er let for dig at finde alle de omtaler, der vedrører jer, ved hjælp af de forskellige søgeprofiler og nøgleord, som I har valgt.
Del omtalerne internt
Del nyheder med dine kolleger, ledelsen og andre, der er interesserede i at få et indblik i jeres omtaler i nyhederne.
Byg egne rapporter
Organisér jeres medieomtaler i forskellige kategorier og skab let og hurtigt skræddersyede rapporter, der passer til jeres behov.
Se nøgletal og få indsigt
Få adgang til statistikker for alle de omtaler, I modtager, og opnå en endnu mere omfattende forståelse af, hvordan jeres kommunikation påvirker omverdenen.
International nyhedsovervågning
Infomedia tilbyder fuldautomatisk overvågning af alle medieplatforme verden over inklusive online nyhedsmedier.
Vi monitorerer konstant mere end 230.000 online nyhedsmedier og finder dagligt over 4 milliarder artikler fra hele internettet. Dette placerer os som verdens førende udbyder af nyhedsovervågning med data fra online nyhedsmedier.

Nyhedsovervågning med notifikationer i realtid
Vi gør det enkelt for dig at holde styr på jeres medieomtaler, selv når du er på farten.
Vores brugervenlige app giver dig en hurtig og nem måde at få overblik over alle jeres omtaler, realtidsnotifikationer og muligheder for at administrere og dele nyhedsindhold og indsigter på mange forskellige måder.
Book en demo

Vil du se, hvordan vores digitale platform til nyhedsovervågning kan skabe værdi for dig og din virksomhed i praksis?


5 tips til den bedste medieovervågning
En effektiv medieovervågning kan give værdifulde indsigter i resultaterne af PR- og kommunikationsafdelingens arbejde. Den kan også hjælpe salgsafdelingen med at opdage nye forretningsmuligheder og give marketingafdelingen uundværlig indsigt i branchen og konkurrenterne.
I dette e-papir vil vi præsentere dig for fem anbefalinger, der hjælper dig med at få den bedste løsning til medieovervågning.
Læs mere på bloggen
Få inspiration, tips og gode råd om Employee Advocacy og Hootsuite Amplify på vores blog.
Se også
Overvågning af sociale medier
Få værdifuld indsigt i dine budskaber, omtaler og målgrupper på tværs af sociale medier.
Medieanalyse & Indsigt
Vi giver dig værdifulde indsigter ved hjælp af omfattende mediedata og vores erfarne analytikere.
Kontakt os
Kontakt os og hør mere om, hvordan vores løsninger til nyhedsovervågning kan styrke jeres organisation.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.