skip to Main Content

Det skal du læse om social listening

Følg omtalen på sociale medier

Lyt til, hvad kunder, konkurrenter og andre siger om dit brand, branche og produkter, så I kan reagere med relevante svar, hurtigt og nemt. Med overvågning af sociale medier kan du få indsigter, der fortæller dig hvad jeres kunder og potentielle kunder i virkeligheden synes om jer – og det hjælper dig med at fokusere jeres kommunikation, så du rammer jeres målgruppe med budskaber, der rykker noget.

Mål effekten af dine kampagner på sociale medier

Effekten af kampagner måles ofte først, når kampagnen er slut og pengene brugt. Med social listening kan du løbende måle effekten og optimere jeres kommunikation på sociale medier efter behov. Dermed sparer du både tid og penge. I vores værktøjer til overvågning af sociale medier kan du sammenholde data fra kundeservice eller salg med data og indsigter du samler ind på sociale medier. Derigennem kan du få et samlet billede af den direkte effekt af kampagnen.

Benchmark mod dine konkurrenter

Enagement er en vigtig parameter for de fleste social media-strategier. I vores social listening-værktøjer kan du sammenligne jeres indsats med jeres konkurrenter. I får et billede af hvem der styrer samtalen på sociale medier, og du kan se share of voice i aktuelle debatter. Du får et billede af, hvem der fylder mest i aktuelle agendaer, hvem der får mest engagement i jeres branche eller hvilke potentielle influencers, der taler om jer.

Lyt og lær

Kom godt i gang med social listening

At lytte er essentielt, når du skal opbygge, udvikle og måle effekten af din strategi for kommunikation på sociale medier. Social listening gør dig i stand til at tage beslutninger på baggrund af data frem for mavefornemmelse. Her er vores råd til at komme i gang med social listening.

Udvikling i omtale over tid

Du kan hurtigt få et overblik over, hvordan din omtale har udviklet sig over tid – og hvor meget engagement der har været i samme periode. Det giver dig indsigt i, hvad der tales om.

Demografi

Vi giver dig et overblik over de demografiske forskelle og ligheder. Du har blandt andet mulighed for at se data på køn, land og sprog.

Overblik over performance

Du får et samlet overblik over din performance i de sociale medier – målt på blandt andet mentions, engagement og potential reach.

Sentiment

Med en sentimentanalyse kan du se, om din omtale er positiv eller negativ – på tværs af forskellige emner og kanaler. Du kan se udviklingen over tid, og lave forskellige filtre, der gør dig klogere på, hvad der menes om din organisation eller et bestemt emne.

Dashboards

Det er let at få overblik over alle dine muligheder og dashboards i et overbliksbillede.

Se, hvad der bliver skrevet om dig

Med den samlede resultatliste har du hurtigt overblik over, hvem der har sagt hvad, hvor og hvornår, så du ved, hvad du skal reagere på.

Dansk, internationalt, earned eller owned? Vi dækker stort set alt.

Dækkende søgning

Vores eksperter hjælper dig med at opsætte de søgninger, du har brug for. Uanset om det er på produkter, konkurrenter eller bestemte sager.

Løbende vedligehold

På sociale medier går det hurtigt, og du får derfor brug for løbende vedligehold af din overvågning. Vi hjælper med at sikre en relevant overvågning.

Direkte adgang til data

Du kan selv snuse rundt i data, tweets og billeder, eller vi kan hjælpe dig med at opsætte et dashboard, så du nemt kan få overblikket

Daglige mails

Få en daglig status på, hvad der bliver talt om på sociale medier – eller bliv advaret, når der sker noget særligt på jeres kanaler.

Hvorfor vælge Infomedia som partner?

Skræddersyede søgninger

Skræddersyet opsætning

Vores eksperter omsætter jeres behov til relevante søgninger i vores social listening-værktøjer. De kan anvendes både af ledelsen, som skal have det overordnede overblik, og af social media managers, som skal dykke længere ned i data.

Opsætning

Opsætning og træning

Det er vigtigt for os, at I får mest muligt ud af jeres social media monitoring-værktøj. Derfor laver vi et træningsforløb, som passer til din organisation. I bliver trænet i social listening, og hvordan det kan bruges på tværs af jeres organisation.

Træning og rådgivning

Løbende rådgivning

Du har løbende kontakt med vores social media- og social listening-eksperter, som rådgiver dig om nye muligheder og giver dig tips til, hvordan I kan skabe bedre resultater ved hjælp af jeres overvågning af sociale medier.

Få en gratis demo af social listening

Bestil en demo af social listening, og se hvor effektivt du kan arbejde med overvågning af sociale medier, når du har det rigtige værktøj.