Løsninger til bureauer og konsulenthuse
Bevar overblikket, tag informerede beslutninger og effektiviser dit arbejde med indsigt fra medieovervågning og -analyse
Indsigt der styrker dig i dit arbejde
Når man arbejder med konsulent- og rådgivningsydelser, er hverdagen hektisk. Det gælder om at bruge sin tid fornuftigt, hvis man både skal holde sig ajour med sine kunders omverden og samtidig have kapacitet til at hjælpe dem med at løse deres problemer.
Medieovervågning og -analyse kan gøre den udfordring mere overkommelig for dig. Media intelligence-teknologi hjælper dig med at holde styr på det komplekse medielandskab og giver dig uvurderlig indsigt i realtid, som kan styrke dig i dit daglige arbejde med dine kunder.
01
02
03
04
05
01
Opfang bevægelser i markedet
Som konsulent eller rådgiver oplever du måske, at kunderne stiller højere krav end før, og at konkurrencen spidser til. Den eneste måde at slå konkurrenterne på er at gøre det bedre end dem. Det betyder, at du har brug for overblik over, hvad der sker i dine kunders verden, og hvad der interesserer dem. Og du må selvfølgelig holde øje med dine konkurrenter, og hvad de foretager sig.
Medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at gøre netop det. Teknologien hjælper dig med at opfange branchetrends, sammenligne dig med konkurrenterne og identificere nye muligheder eller risici for dine kunder. På den måde kan du levere bedre rådgivning, imødekomme kundernes forventninger – og slå konkurrenterne.
Læs mere om hvilke indsigter, du kan få fra medieovervågning og -analyse:
Som konsulent eller rådgiver oplever du måske, at kunderne stiller højere krav end før, og at konkurrencen spidser til. Den eneste måde at slå konkurrenterne på er at gøre det bedre end dem. Det betyder, at du har brug for overblik over, hvad der sker i dine kunders verden, og hvad der interesserer dem. Og du må selvfølgelig holde øje med dine konkurrenter, og hvad de foretager sig.
Medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at gøre netop det. Teknologien hjælper dig med at opfange branchetrends, sammenligne dig med konkurrenterne og identificere nye muligheder eller risici for dine kunder. På den måde kan du levere bedre rådgivning, imødekomme kundernes forventninger – og slå konkurrenterne.
Læs mere om hvilke indsigter, du kan få fra medieovervågning og -analyse:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
02
Opbyg kundeloyalitet
Din virksomhed er ikke den eneste på markedet. Tværtimod er konsulentbranchen præget af stærk konkurrence. Derfor er det lige så vigtigt at pleje og holde på sine eksisterende kunder som at vinde nye. Men hvad kan du gøre anderledes end dine konkurrenter for at fastholde kundernes loyalitet og positionere dig som det bedste valg?
Én ting du kan gøre, er at holde øje med, hvad der sker i deres verden. Hvis du hurtigt opdager, når din kunde står over for en udfordring, kan du tilbyde dem rådgivning, før de beder om det – og før din konkurrent gør det.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at opbygge kundeloyalitet:
Din virksomhed er ikke den eneste på markedet. Tværtimod er konsulentbranchen præget af stærk konkurrence. Derfor er det lige så vigtigt at pleje og holde på sine eksisterende kunder som at vinde nye. Men hvad kan du gøre anderledes end dine konkurrenter for at fastholde kundernes loyalitet og positionere dig som det bedste valg?
Én ting du kan gøre, er at holde øje med, hvad der sker i deres verden. Hvis du hurtigt opdager, når din kunde står over for en udfordring, kan du tilbyde dem rådgivning, før de beder om det – og før din konkurrent gør det.
Læs mere om, hvordan medieovervågning og -analyse kan hjælpe dig med at opbygge kundeloyalitet:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
03
Beskyt dit omdømme
Du ved sikkert, hvor sårbar en virksomhed er over for offentlighedens opfattelse af og holdninger til dem. En omdømmekrise kan hurtigt eskalere, både i redaktionelle og på sociale medier. Og uanset om det er din egen virksomhed eller en af dine kunder, der er i problemer, er det vigtigt at vide det så hurtigt som muligt.
Et medieovervågningsværktøj vil kunne registrere kritisk omtale af brands eller enkeltpersoner på tværs af alle mediekanaler i realtid og give dig et øjeblikkeligt overblik over medielandskabet. Det giver dig mulighed for hurtigt at tage kontrol over fortællingen og beskytte dit eget og dine kunders omdømme mere effektivt.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan hjælpe dig med at beskytte dit omdømme her:
Du ved sikkert, hvor sårbar en virksomhed er over for offentlighedens opfattelse af og holdninger til dem. En omdømmekrise kan hurtigt eskalere, både i redaktionelle og på sociale medier. Og uanset om det er din egen virksomhed eller en af dine kunder, der er i problemer, er det vigtigt at vide det så hurtigt som muligt.
Et medieovervågningsværktøj vil kunne registrere kritisk omtale af brands eller enkeltpersoner på tværs af alle mediekanaler i realtid og give dig et øjeblikkeligt overblik over medielandskabet. Det giver dig mulighed for hurtigt at tage kontrol over fortællingen og beskytte dit eget og dine kunders omdømme mere effektivt.
Læs mere om, hvordan medieovervågning kan hjælpe dig med at beskytte dit omdømme her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier
04
Tag datadrevne beslutninger
Vi ved, at nordiske organisationer i stigende grad bruger data og analyser til at styre strategier og forbedre kvaliteten af deres produkter og ydelser. Det er især relevant i konsulent- og rådgivningsbranchen, hvor mange kunder har meget forskellige problemer og skal bruge lige så forskellige virkemidler for at løse dem.
Gennem media intelligence kan du få robuste analyse- og rapporteringsværktøjer, der omdanner mediedata til brugbar indsigt for dig og dine kunder. Du kan få indsigt i markedstendenser i realtid, måle effekten af PR og kampagner og tilpasse strategier efter markedsforhold og forbrugernes forventninger.
Læs mere om, hvilke indsigter du kan få med media intelligence her:
Vi ved, at nordiske organisationer i stigende grad bruger data og analyser til at styre strategier og forbedre kvaliteten af deres produkter og ydelser. Det er især relevant i konsulent- og rådgivningsbranchen, hvor mange kunder har meget forskellige problemer og skal bruge lige så forskellige virkemidler for at løse dem.
Gennem media intelligence kan du få robuste analyse- og rapporteringsværktøjer, der omdanner mediedata til brugbar indsigt for dig og dine kunder. Du kan få indsigt i markedstendenser i realtid, måle effekten af PR og kampagner og tilpasse strategier efter markedsforhold og forbrugernes forventninger.
Læs mere om, hvilke indsigter du kan få med media intelligence her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
05
Spar tid med automatiserede løsninger
Tid er penge, siger man. Som konsulent og rådgiver jonglerer du sikkert med mange opgaver og prioriterer (og nedprioriterer) konstant opgaver. Og selv om det er vigtigt at holde sig ajour med markederne og medielandskabet, er det endnu vigtigere at udnytte den tid, du har til rådighed.
Automatiseret medieovervågning og -analyse kan spare dig og dine kolleger for tid og kræfter. En god udbyder af medieovervågning vil hjælpe dig med at få det overblik og den medieindsigt, du har brug for. Relevante interessenter kan blive advaret i det øjeblik, der sker noget vigtigt, og skræddersyede rapporter giver dig et hurtigt overblik over status quo – så du kan bruge din tid på andre opgaver.
Læs mere om automatiserede løsninger til medieovervågning og -analyse her:
Tid er penge, siger man. Som konsulent og rådgiver jonglerer du sikkert med mange opgaver og prioriterer (og nedprioriterer) konstant opgaver. Og selv om det er vigtigt at holde sig ajour med markederne og medielandskabet, er det endnu vigtigere at udnytte den tid, du har til rådighed.
Automatiseret medieovervågning og -analyse kan spare dig og dine kolleger for tid og kræfter. En god udbyder af medieovervågning vil hjælpe dig med at få det overblik og den medieindsigt, du har brug for. Relevante interessenter kan blive advaret i det øjeblik, der sker noget vigtigt, og skræddersyede rapporter giver dig et hurtigt overblik over status quo – så du kan bruge din tid på andre opgaver.
Læs mere om automatiserede løsninger til medieovervågning og -analyse her:
Daglig medieovervågning og analyse af redaktionelle medier
Overvågning og analyse af sociale medier

5 min. læsetid
5 veje til strategisk værdi med medieovervågning
Organisationer står konstant over for udfordringen med at reducere risici og beskytte deres omdømme. Det er udfordringer, som påvirker hele organisationen, og som ikke kan begrænses til en bestemt branche. Det skaber et behov for at overvåge din organisation og omverden i medierne. I denne blog kan du finde inspiration til, hvordan du kan bruge medieovervågning til at løse nogle almindelige forretningsudfordringer.
Prisbelønnede løsninger
Vi er særligt glade når vores løsninger anerkendes for at skabe resultater for vores kunder. Se oversigten over vores prisbelønnede løsninger.
Cases

Grand Départ – Tour De France
Eventanalyse skabte overblik over omtalen af Tour de France i medierne.

Institutt for Samfunnsforskning

Postkodlotteriet
Kontakt os
Kontakt os for at høre mere om, hvordan vores løsninger til medieovervågning og -analyse kan styrke din virksomhed.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag inspiration til markedsføring og kommunikation, herunder f.eks. information om spændende webinarer og gode cases.