skip to Main Content

Jul i danske medier

I hele december målte vi julestemningen i danske medier, der var højest på fredage. Julemanden fik massiv omtale, og Twitter var overvejende positiv over for de første afsnit af årets to julekalendere.

En optælling i danske landsdækkende medier resulterede, at julebarometeret sneg sig op på sølle 34 pct. i december. To fredage i løbet af december sneg barometeret sig op på 80 pct., og især Jyllands Posten Aarhus og diverse tv-guides og koncertanmeldelser var skyld i årets julestemning.

Grafik: Fordelingen af julestemningen i danske landsdækkende dagblade i perioden fra 1.-23. december 2015

Glade for jul på sociale medier
Selvom julstemningen i de danske landsdækkende medier var en smule sløj, var danskerne på sociale medier glade for jul. En måling på Facebook og Twitter i perioden 1. til 10. december viste, at 82 pct. af omtalerne var positive, mens kun 8 pct. var negative og 10 pct. neutrale. En stor del af de positive omtaler er butikker, der på Facebook får god feedback på deres julekonkurrencer.

Decembers stærkeste brand
Tallene for december fortalte os, at Julemanden fik massiv omtale fra 1. til 16. december 2015 – især i Syddanmark var medierne glade for ham. Men når et par af de mest anvendte overskrifter indeholdt ord som internettet og luderknaldende ægtemand, kan man forestille sig, at det har skadet hans brand som leverandør af legetøj. Se en infografik over decembers stærkeste brand.

Boost din indsats på sociale medier med employee advocacy

Vi har lavet en overskuelig guide der hjælper dig med at integrere employee advocacy i din organisation - alt fra planlægning til udførelse og effektmåling.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få guiden tilsendt.

Back To Top