skip to Main Content

Infomedia Blog

Politiske stakeholders i medierne

Kommunale stakeholders må vige pladsen for Christiansborgpolitikere i medierne

Der er meget snak om kommunerne i medierne, men alligevel må borgmestre, rådmænd og andre kommunale stakeholders vige pladsen for folketingsmedlemmer eller ministre. Danske kommuner bliver omtalt en del i…

Læs blogindlæg
Applaus

Kommunikatør: Vis din succes internt!

Året går på hæld, og snart tager ledelsen stilling til kommunikationsbudgettet for det nye år. Har du nået at vise effekten af dit og hele kommunikationsafdelingens arbejde? Vi giver en…

Læs blogindlæg
Mand læser avis

Danske kommuner i medierne – her er de mest synlige

Der er stor forskel på de 98 kommuner på Danmarkskortet. Nogle er små (som Fanø med 3.400 indbyggere), andre er enorme. Det ses også på størrelsen af kommunale kommunikationsafdelinger –…

Læs blogindlæg
Kvinder til demonstration

#Metoo i Danmark – social mediestorm eller sagte brise?

#Metoo skubbede for et år siden de sociale medier ud i en sand tornado af aktivitet og har skabt en bevægelse, der for alvor har været dagsordensættende. På både sociale…

Læs blogindlæg
Poul Skadhede

Interview: CEO’en skal være garant for virksomhedens ’why’

Tidligere konkurrerede virksomheder på produkter og services, men i dag er det virksomhedens evne til storytelling og til at kommunikere deres purpose, der skiller fårene fra bukkene. Det mener Poul…

Læs blogindlæg
Fåmere ud af din kommunikation og KPIer

Sådan får du mere ud af din kommunikation og KPI’er

Dine KPI'er bør fortælle dig noget om den reelle værdi af jeres kommunikation. Med få justeringer kan du bruge dine KPI’er og kommunikationsmåling til løbende at optimere din kommunikation –…

Læs blogindlæg
Kommunikationsdirektører ikke gode nok til at dokumentere værdien

Kommunikationsdirektører skal blive bedre til at bevise deres værdi

Kommunikationsdirektører skal blive bedre til at bevise deres forretningsmæssige værdi. De halter nemlig bagefter deres kollegaer i marketing, når det kommer til at dokumentere effekten af deres arbejde – også…

Læs blogindlæg
Den synlige CEO er håndens bedste kort for kommunikation

En synlig CEO er kommunikationsdirektørens stærkeste kort

CEO’ens omdømme er toneangivende for virksomhedens omdømme, og kommunikationsdirektøren oplever størst ROI ved en aktivt kommunikerende CEO. En synlig og proaktiv CEO og ledelse er med andre ord det bedste…

Læs blogindlæg
Strategisk kommunikation påvirker målgruppens adfærd

Når omdømme er alt: Strategisk kommunikation ændrer målgruppens adfærd – en case fra finansverdenen

Et godt omdømme er den KPI, som flest kommunikationsdirektører bliver målt på. Og med god grund. En finansvirksomheds strategiske arbejde med kommunikation viser nemlig, at omdømme er helt afgørende for…

Læs blogindlæg
Kommunikationsdirektørens agenda

Hvad er på kommunikationsdirektørens agenda i 2018? En ny undersøgelse giver dig svaret

Kommunikationsdirektørens virkelighed ser anderledes ud i dag. Det samme gør de krav, der stilles til ham eller hende, der har det overordnede ansvar for virksomhedens kommunikation. Kommunikationsdirektørens agenda er præget…

Læs blogindlæg
Kommunikationsdirektørens vigtigste opgave er at rådgive ledelsen

Kommunikationsdirektøren er i dag en vigtig strategisk rådgiver for ledelsen

For ikke så mange år tilbage var det kommunikationsdirektørens fornemmeste opgave at holde journalister fra døren – i dag er en kommunikationsdirektør meget mere end det. Det viser en ny…

Læs blogindlæg
Skærp din influencer marketing med data

Skærp din influencer marketing med data

Værdien af influencer marketing er til at tage at føle på, men det samme er truslen for at blive snydt af falske profiler med købte følgere. Alt for mange brands…

Læs blogindlæg
9 social media kompetencer

Sådan imponerer du chefen: 9 afgørende kompetencer som social media manager

Som social media manager har dit job indflydelse på virksomhedens bundlinje, og virksomheder har brug for en social media manager, der kan hjælpe med at udvikle forretningen online. Uanset om…

Læs blogindlæg
Sådan laver du en social medie strategi

Sådan laver du en strategi for sociale medier

For nogle år siden kunne du nøjes med at poste lidt på virksomhedens Facebook-side en gang i mellem, og du ville stadig gøre det bedre end dine konkurrenter. Men den…

Læs blogindlæg
Hvorfor influencer marketing?

Hvorfor influencer marketing? Her er 8 overbevisende facts

Kendisser har anbefalet produkter i årevis, bloggere tjener penge på deres indlæg, og Instagrammers er de første, der bliver inviteret til produktlanceringer. Influencer marketing er langt fra nyt, og for…

Læs blogindlæg
Folkemødet 2018

Folkemødet 2018: Sådan gik det i medierne

Folkemødet fyldte igen en del i medierne, men der ses en væsentlig forskel på omtalen af Folkemødet i redaktionelle medier og på sociale medier. Her får du de vigtigste facts…

Læs blogindlæg
Back To Top