skip to Main Content

Infomedia Blog

Applaus

Kommunikatør: Vis din succes internt!

Året går på hæld, og snart tager ledelsen stilling til kommunikationsbudgettet for det nye år. Har du nået at vise effekten af dit og hele kommunikationsafdelingens arbejde? Vi giver en…

Mand læser avis

Danske kommuner i medierne – her er de mest synlige

Der er stor forskel på de 98 kommuner på Danmarkskortet. Nogle er små (som Fanø med 3.400 indbyggere), andre er enorme. Det ses også på størrelsen af kommunale kommunikationsafdelinger –…

Kvinder til demonstration

#Metoo i Danmark – social mediestorm eller sagte brise?

#Metoo skubbede for et år siden de sociale medier ud i en sand tornado af aktivitet og har skabt en bevægelse, der for alvor har været dagsordensættende. På både sociale…

Poul Skadhede

Interview: CEO’en skal være garant for virksomhedens ’why’

Tidligere konkurrerede virksomheder på produkter og services, men i dag er det virksomhedens evne til storytelling og til at kommunikere deres purpose, der skiller fårene fra bukkene. Det mener Poul…

Fåmere ud af din kommunikation og KPIer

Sådan får du mere ud af din kommunikation og KPI’er

Dine KPI'er bør fortælle dig noget om den reelle værdi af jeres kommunikation. Med få justeringer kan du bruge dine KPI’er og kommunikationsmåling til løbende at optimere din kommunikation –…

Kommunikationsdirektører ikke gode nok til at dokumentere værdien

Kommunikationsdirektører skal blive bedre til at bevise deres værdi

Kommunikationsdirektører skal blive bedre til at bevise deres forretningsmæssige værdi. De halter nemlig bagefter deres kollegaer i marketing, når det kommer til at dokumentere effekten af deres arbejde – også…

Den synlige CEO er håndens bedste kort for kommunikation

En synlig CEO er kommunikationsdirektørens stærkeste kort

CEO’ens omdømme er toneangivende for virksomhedens omdømme, og kommunikationsdirektøren oplever størst ROI ved en aktivt kommunikerende CEO. En synlig og proaktiv CEO og ledelse er med andre ord det bedste…

Strategisk kommunikation påvirker målgruppens adfærd

Når omdømme er alt: Strategisk kommunikation ændrer målgruppens adfærd – en case fra finansverdenen

Et godt omdømme er den KPI, som flest kommunikationsdirektører bliver målt på. Og med god grund. En finansvirksomheds strategiske arbejde med kommunikation viser nemlig, at omdømme er helt afgørende for…

Kommunikationsdirektørens agenda

Hvad er på kommunikationsdirektørens agenda i 2018? En ny undersøgelse giver dig svaret

Kommunikationsdirektørens virkelighed ser anderledes ud i dag. Det samme gør de krav, der stilles til ham eller hende, der har det overordnede ansvar for virksomhedens kommunikation. Kommunikationsdirektørens agenda er præget…

Kommunikationsdirektørens vigtigste opgave er at rådgive ledelsen

Kommunikationsdirektøren er i dag en vigtig strategisk rådgiver for ledelsen

For ikke så mange år tilbage var det kommunikationsdirektørens fornemmeste opgave at holde journalister fra døren – i dag er en kommunikationsdirektør meget mere end det. Det viser en ny…

Skærp din influencer marketing med data

Skærp din influencer marketing med data

Værdien af influencer marketing er til at tage at føle på, men det samme er truslen for at blive snydt af falske profiler med købte følgere. Alt for mange brands…

9 social media kompetencer

Sådan imponerer du chefen: 9 afgørende kompetencer som social media manager

Som social media manager har dit job indflydelse på virksomhedens bundlinje, og virksomheder har brug for en social media manager, der kan hjælpe med at udvikle forretningen online. Uanset om…

Download guides, trends og analyser

Back To Top